دانلود سالی مان در حرفه؛ هنرمند | طاقچه
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سالی مان در حرفه؛ هنرمند اثر پویا کریم

کتاب سالی مان در حرفه؛ هنرمند

گردآورنده:پویا کریم
امتیاز:
۱.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب سالی مان در حرفه؛ هنرمند

کتاب سالی مان در حرفه؛ هنرمند نسخه پی دی اف نشریه تخصصی حرفه؛ هنرمند است که به یکی از مهم‌ترین عکاسان آمریکایی، معرفی او و کارهایش اختصاص دارد.

درباره کتاب سالی مان در حرفه؛ هنرمند

سالی مان (Sally Mann) عکاس شناخته شده آمریکایی است که در  ۱ مه ۱۹۵۱ چشم به جهان گشود. او را به عنوان یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین عکاسان تاریخ آمریکا میشناسند که عمده شهرتش را عکس‌های قطع بزرگ سیاه و سفیدی است که از فرزندان خود گرفته‌است.

سالی مان پس از کارهای پراکنده‌ای که در طول سال‌ها انجام داده بود، در سال ۱۹۸۸ کتاب عکسی به نام «در دوازده سالگی: پُرتره‌های زنان جوان» منتشر می‌کند که عکس‌هایی از کودکان اطرافیانش است. این کتاب که سالی مان آن را به همسرش لَری تقدیم کرده، ۳۷ عکس دو رنگ از دخترهای ۱۲ ساله و دنیا و احساس گیج‌کننده آنها، در دوران بلوغ و تلاش دخترها برای یافتن و شکل‌دادن هویت تازه‌شان است.

کتاب سالی مان در حرفه؛ هنرمند، به بررسی زندگی و آثار این نابغه هنر عکاسی اختصاص دارد و می‌تواند یک منبع عالی برای علاقه‌مندان و فعالان حوزه عکاسی به شمار بیاید.

کتاب سالی مان در حرفه؛ هنرمند را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

علاقه‌مندان به هنر عکاسی را به خواندن کتاب سالی مان در حرفه؛ هنرمند دعوت می‌کنیم.

بخشی از کتاب سالی مان در حرفه؛ هنرمند

سالی مان (-۱۹۵۱) عکس‌های تجربی زیبا و ماندگاری را در مدّت بیش از چهل سال گرفته است و کارهایش موضوعات بنیادی زندگی و هستی را می‌کاوند که عبارت‌اند از: حافظه، میل، میرایی، خانواده، و بی‌اعتنایی توان‌فرسا و قاطعِ طبیعت نسبت به آدمی. آن‌چه به مجموعه‌های پراکنده‌ی عکس‌های پرتره‌، طبیعت بی‌جان‌، منظره‌، و مطالعاتِ گوناگونِ او وحدت می‌بخشد، آن است که جملگی محصول یک مکان‌اند؛ جنوب ایالات متحده.

سالی مان در شهر لِکسینگتونِ ایالت ویرجینیا به دنیا آمد، در قلبِ سرزمینی از ایالات متحده که به نامِ جنوب معروف است. او بارها در‌باره‌ی معنای زیستن در جنوب نوشته و سخن گفته است که نشان‌گر عشقِ عمیق و آگاهی بنیادینش نسبت به سنّت و میراث تاریخیِ بسیار پیچیده و چندلایه‌ی جنوب است. مان جسورانه می‌کاود و پرسش‌های تفکّربرانگیز و تحریک‌آمیزی در باب مسائلی نظیر تاریخ، هویت، نژاد، و دین مطرح می‌کند که از مرزهای جغرافیایی و ملّی فراتر می‌رود.

سالی مان یکی از برجسته‌ترین هنرمندان در قید حیات امریکا است. او متعلق به یک میراث عظیم و باشکوه است که پیش‌تر و فراتر از آموزگارانی نظیرِ اَنسل اَدمز، رابرت فرانک، و اِمت گاوین وجود داشته است. عکس‌های او مانند کارهای ادوارد استایکن و جیمز مک‌نیل ویسْلر وجوهی پندارگون، مبهم، متعالی، و معنوی دارند. سالی مان جنوبی بود و به این امر می‌بالید و تلویحاً مادرِ سرسخت و مقاوم ایالات استقلال‌طلبِ جنوبی نام گرفته است. نگاه زیبا، ظریف، و حس ماندن در زمان گذشته‌ی ویسلر، نگرشی کاملاً جنوبی‌ست و مان نیز همین دیدگاه را دارد. او واپسین رمانتیک جنوبی‌ست که به‌سانِ ویلیام فاکنر، فلانری اُوکانر، و بیش‌تر از آن‌ها همانند اِدگار آلن پو است. شماری از عکس‌های او والا و متعالی‌اند و در یادها باقی می‌ماند. به‌طور اجمالی، کارهای او خیال‌انگیز، اندوهگین، مبهم، تیره و تار، و مه‌آلود‌اند، اما ترسناک و دلهره‌آور نیستند و بی‌گمان خاستگاه آن‌ها جهانِ معقولات و بدیهیات نیست. عکس‌هایش ماتم‌زده و محزون‌اند، اما تسلّی و دلداری نمی‌دهند و بیننده را در تنش و اضطراب نگه می‌دارند.

سالی مان، هوش‌مندانه در کاتالوگ نمایشگاهِ گذشته‌نگرِ چشم‌گیر و پرمایه‌اش پرسشِ پیشِ رو را مطرح می‌کند، «آیا زمین به یاد می‌آورد؟». نمایشگاهِ سالی مان: هزار گذرگاه نخستین نمایشگاه گذشته‌نگر از کارهای این هنرمند برجسته بود که در چندین موزه و نگارخانه (نگارخانه‌ی ملّی هنر امریکا در واشنگتن، نگارخانه‌ی ملّی ژو دو پوم در میدان کنکوردِ پاریس، و …) در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ برگزار شد. نمایشگاه به بررسی نسبت میان هنرمند و زادگاهش می‌پرداخت و نحوه‌ی تأثیرگذاری آن منطقه‌ی بومی بر کارها را بررسی می‌کرد. نمایشگاه در پنج بخش سامان یافته بود که بسیاری از کارهای پیش‌تر ناشناخته یا منتشر‌نشده‌ی او را دربر می‌گرفت. نمایشگاه هم چهار دهه کنش هنریِ هنرمند را بازبینی می‌کرد و هم شیوه‌ی بازتابِ خاطره و بازمانده‌های جنوب (میراث جنوب) در کارها را خردمندانه می‌کاوید. مکانی که به‌طور هم‌زمان زادبوم، گورستان، پناه‌گاه، و میدان نبرد است و هم‌چنان در مقام نیرویی بانفوذ و حساسیت‌برانگیز به هویت، زندگی، و آگاهیِ امریکایی‌ شکل می‌بخشد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۶٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۷۷ صفحه

حجم

۲۶٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۷۷ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان