دانلود و خرید کتاب اصول و ساختار علمی و عملی فناوری های شبکه های ارتباطی نسل پنجم (5G) اکرم هوشیاری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اصول و ساختار علمی و عملی فناوری های شبکه های ارتباطی نسل پنجم (5G) اثر اکرم هوشیاری

کتاب اصول و ساختار علمی و عملی فناوری های شبکه های ارتباطی نسل پنجم (5G)

دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب اصول و ساختار علمی و عملی فناوری های شبکه های ارتباطی نسل پنجم (5G)

کتاب اصول و ساختار علمی و عملی فناوری های شبکه های ارتباطی نسل پنجم (5G) اثری از اکرم هوشیاری است. این اثر به بررسی اصول علمی و فناوری‌های نسل پنجم از زوایا و جنبه‌های گوناگون می‌پردازد. 

درباره کتاب اصول و ساختار علمی و عملی فناوری های شبکه های ارتباطی نسل پنجم (5G)

اکرم هوشیاری در کتاب اصول و ساختار علمی و عملی فناوری های شبکه های ارتباطی نسل پنجم (5G) به بررسی اصول علمی وفناوری‌های نسل پنجم می‌پردازد. از سال ۲۰۲۰ امکان پیاده‌سازی تجاری نسل پنجم شبکه‌های ارتباطی در مقیاس وسیع فراهم شد. این فناوری به عنوان بخشی از زیرساخت‌های اصلی برای تحقق نوآوری در صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات شناخته می‌شود و به همین دلیل است که فرصت‌های فوق العاده‌ای برای صنعت ارتباطات از راه دور ایجاد کرده است. چراکه نسل پنجم شبکه‌های ارتباطی، سرویس‌های جدید با سرعت بالا و تاخیر کم ارائه می‌کنند و به این ترتیب در برآورده کردن نیازمندی‌های کاربران و شبکه موفق است.

در این اثر نگاهی به اصول علمی و عملی فناوری‌های نسل پنجم می‌اندازیم. این اثر، این تکنولوژی را از زوایای گوناگون مانند معماری‌های پیشنهادی در بخش‌های شبکه هسته و دسترسی، پیاده‌سازی، عملکرد، سیستم‌های چند ورودی چند خروجی عظیم، سرویس‌ها و کاربردها، روش‌های دسترسی چندگانه و شاخص‌های سنجش عملکرد سیستم بررسی کرده است. 

کتاب اصول و ساختار علمی و عملی فناوری های شبکه های ارتباطی نسل پنجم (5G) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

خواندن کتاب اصول و ساختار علمی و عملی فناوری های شبکه های ارتباطی نسل پنجم (5G) را به تمام علاقه‌مندان به مطالعات پیرامون تکنولوژی پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب اصول و ساختار علمی و عملی فناوری های شبکه های ارتباطی نسل پنجم (5G)

۲-۴-۱ شبکه دسترسی رادیویی ابری ناهمگون

درخواست ترافیک داده روز به زور در حال افزایش است. بنابراین، بهبود در ظرفیت و کارایی طیفی شبکه برای بر آوردن نیازها، لازم و ضروری است. یکی از راه‌های رسیدن به این هدف، به کار گرفتن همزمان ایستگاه‌های پایه‌ی با مصرف توان کم با ایستگاه‌های پایه‌ی با مصرف توان بالا (ماکروسل‌ها) در یک شبکه است که شبکه ناهمگون نامیده می‌شود. ایستگاه‌های پایه‌ی با مصرف توان کم شامل میکروسل، فمتوسل، پیکوسل و میکروسل‌ها هستند. ایستگاه‌های پایه‌ی با مصرف توان کم، هم در محیط‌های داخلی و هم بیرونی قابل استفاده هستند. ایستگاه‌های پایه‌ی با مصرف توان کم که در محیط‌های بیرونی استفاده می‌شوند، توان مصرفی آنها تقریبا بین ۲۵۰ میلیوات تا ۲ وات است. در حالیکه توان‌های مصرفی ایستگاه‌های پایه‌ی با مصرف توان بالا، حدود ۵ تا ۴۰ وات می‌باشد. ایستگاه‌های پایه‌ی با مصرف توان بالا، برای بهبود پوشش شبکه و کنترل شبکه سیگنالینگ و مدیریت تحرک به کار گرفته می‌شوند. ایستگاه‌های پایه‌ی با مصرف توان کم، به منظور بهبود ظرفیت شبکه و برآورده نمودن کیفیت سرویس مورد نیاز کاربران به کار گرفته می‌شوند. همان طور که در شکل (۲-۵) نشان داده شده است، تمام مرکزهای واحد پایه که در سلول‌های مختلف پراکنده بودند، در استخر یا مجموعه مرکزهای واحد باند پایه ادغام شدهاند. مجموعه مرکزهای واحد پایه برای انجام پردازش و محاسبات قوی و پیچیده و نیز تکنیک‌های قدرتمند مجازی سازی ایجاد شده است و آنها به ایستگاه‌های پایه‌ی با مصرف توان بالا به منظور هماهنگی بین ایستگاه‌های رادیویی از راه دور و ایستگاه‌های پایه‌ی با مصرف توان بالا متصل هستند. لینک بین آنها لینک Fronthaul با تاخیر کم و پهنای باند بالا نظیر فیبر نوری است. S1 و X2 به ترتیب رابطهای داده و کنترلی بین ایستگاه‌های پایه‌ی با مصرف توان بالا و مجموعه مرکز واحدهای باند پایه می‌باشند.

به طور خلاصه، در شبکه دسترسی رادیویی ابری ناهمگون، با ادغام واحدهای باند پایه، جداسازی مرکز واحدهای باند پایه و ایستگاه‌های رادیویی از راه دور و نیز جداسازی صفحه کنترلی از داده، منجر به مدیریت کارا در شبکه‌های موبایل ناهمگون می‌شود. بنابراین برای توسعه پوشش شبکه و بهبود ظرفیت، تنها کافی است که اپراتورهای موبایل ایستگاه‌های رادیویی جدید نزدیک کاربران نصب کنند.

نظرات کاربران

ketab
۱۴۰۱/۰۱/۰۶

فکر نمیکردم همچین مرجع عالی ای به زبان فارسی وجود داشته باشه

abookworm
۱۴۰۱/۰۱/۰۴

کتاب بسیار جامعی است و تمام موارد به روز در اون توصیح داده شده در یک کلام خلاصه کاملی از 5G است

Dariush Komijani
۱۴۰۱/۱۰/۲۲

این کتاب بسیار عالی و کاربردی است، ممنونم از زحمات نویسنده محترم.

ketabkhor
۱۴۰۱/۰۱/۱۰

کتاب کاملیه

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۰۰ صفحه

حجم

۳٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۰۰ صفحه

قیمت:
۸,۰۰۰
تومان