دانلود و خرید کتاب نوآوری‌ های تخریبی در صنعت خدمات مالی فین‌ تک و استراتژی در قرن ۲۱ ام تئو لین ترجمه محمدرضا فقیری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب نوآوری‌ های تخریبی در صنعت خدمات مالی فین‌ تک و استراتژی در قرن ۲۱ ام

کتاب نوآوری‌ های تخریبی در صنعت خدمات مالی فین‌ تک و استراتژی در قرن ۲۱ ام از مجموعه مطالعات پالگریو در کسب‌وکارهای دیجیتال و فناوری‌های توانمندساز و اثر مشترک تئو لین، جان مونی، پیرانجلو روزاتی و مارک کامینز است. 

محمدرضا فقیری، مهدی فراهانی، امین فراهانی و غلامرضا خوش‌سیما این کتاب را ترجمه کرده‌اند.

 درباره کتاب نوآوری‌ های تخریبی در صنعت خدمات مالی فین‌ تک و استراتژی در قرن ۲۱ ام

دومین جلد از سری مطالعات پالگریو در کسب‌وکار دیجیتال و فناوری‌های توانمندساز، به بررسی سیر تکاملی نسل بعدی فناوری‌های مالی یا «فین‌تک» به تحقیقات بین‌رشته‌ای در حوزه کسب‌وکار دیجیتال و فناوری‌های توانمندساز در اروپا کمک می‌کند. درک مفهوم تکامل در این حوزه مهم است چراکه فین‌تک موضوعی جدید نیست. از ۱۹۵۰، هر دهه شاهد یک تکنولوژی جدید بوده‌ایم که نحوه عملکرد خدمات مالی و نحوه تعامل ما با آن‌ها را تغییر داده‌است. کارت اعتباری، دستگاه خودپرداز، خریدوفروش الکترونیکی سهام و تجارت الکترونیک تنها برخی از هزاران تکنولوژی است که در جامعه پذیرفته شده‌اند. امروزه، ما شاهد ظهور نسل جدیدی از فین‌تک هستیم که بر اساس دسترسی همگانی اینترنت به وسیله محاسبات ابری و موبایل، یادگیری ماشینی، هوش مصنوعی و بلاک‌چین ساخته شده‌است. این تکنولوژی‌ها منجر به تغییرات مخرب معناداری در بخش خدمات مالی شده و این تغییرات نه فقط درهای این حوزه را برای رقابت در حال افزایش باز کرده بلکه مشتریان را نسبت در روش‌هایی که تا یک دهه قبل غیرقابل تصور بود، توانمند ساخته است.

کتاب نوآوری‌های تخریبی در صنعت خدمات مالی دیدگاه‌های مختلفی را در شرح چگونگی مکانیزم‌های وام‌دهی، قوانین و تطبیق، مدیریت ریسک، بیمه، معاملات سهام، پرداخت‌ها و پول در عصر چهارم صنعتی در اختیار ما قرار می‌دهد. فین‌تک در حال تغییر دسترسی افراد، پروژه‌ها و کسب‌وکارها به منابع مالی است.

فصل‌های ۱ و ۲ به تأمین مالی جمعی و وام‌دهی فردبه‌فرد (P2P) می‌پردازند، شکلی از جمع‌سپاری که واسطه‌های سنتی، فرایندها و الزامات را برای اتصال وام‌گیرندگان و وام‌دهندگان حذف می‌کند. عدم‌تقارن اطلاعاتی یک مساله کلیدی در وام‌دهی است که می‌تواند منجر به خطر اخلاقی یا انتخاب نامناسب شود.

فصل ۲ به طور خاص موضوع کاهش خطر در برخی از سازوکارهای مورد استفاده توسط پلتفرم‌های آنلاین وام‌دهی فردبه‌فرد را مورد بررسی قرار می‌دهد. موضوع مدیریت ریسک در فصل ۳ ادامه می‌یابد که در آن نقش یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی در حوزه ارزیابی و مدیریت ریسک اعتباری، ریسک بازار، ریسک عملیاتی و تطبیق مورد بحث قرار می‌گیرد.

فصل ۴ تحلیل موضوعی ادبیات پژوهشی موجود را در حوزه بحث‌برانگیز معاملات سرعت بالا نشان می‌دهد و موضوعات کلیدی در ادبیات موجود را مورد بحث قرار می‌دهد که شامل تاثیر معاملات سرعت بالا (HFT) در نقدینگی بازار، راهبردهای تجاری و سرعت، مفاهیم تغییرات ساختار بازار، و ارتباط بین «رمزنگاری» اسرار تجاری و مزیت اطلاعات کوتاه‌مدت است. عدم‌تقارن اطلاعاتی و استفاده از فنون علم اطلاعاتی جدید در بسیاری از فصل‌ها یک موضوع مشترک است. فصل ۵ به بررسی کاربردهای در حال ظهور فناوری بیمه پرداخته و به طور خاص تاثیر مجموعه داده‌های کلان و پیوسته در تغییر بازارهای بیمه و فرآیندهای تجاری آن‌ها، اصلاح رفتار سیاست‌گذاران و سهولت مدیریت مطالبات را بیان می‌کند. نویسندگان این فصل تاثیرات یادگیری ماشینی، هوش مصنوعی و بلاک‌چین را در خلق و ارتقای ارزش جدید در بازار بیمه به تصویر می‌کشند. 

فصل ۶ به بررسی محرک‌های پذیرش فناوری قانونی و خطرات و چالش‌های موجود در پذیرش این حوزه می‌پردازد. این فصل با تمرکز بر فقدان استانداردسازی و قابلیت هم‌کاری در داده‌ها و سیستم‌های فناوری قانونی حاضر، بر لزوم به‌کارگیری استانداردهای باز و فناوری‌های معناشناسی به منظور اجتناب از تجمع اطلاعات در بخش مالی تاکید دارد. فصل‌های ۷ و ۸ به آینده پول و پرداخت‌ها می‌پردازند. 

دو فصل پایانی بر موضوعات حوزه رمزارزها و بلاک‌چین تمرکز دارند. فصل ۹ در ادامه بحث آینده پرداخت و پول، بر رمزارزها و به طور خاص بر دو وجه متمایز از توکن دیجیتالی یعنی سکه‌های بومی و توکن‌های رمزی متمرکز است.

 خواندن کتاب نوآوری‌ های تخریبی در صنعت خدمات مالی فین‌ تک و استراتژی در قرن ۲۱ ام را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 دست اندرکاران صنعت خدمات مالی مخاطبان این کتاب‌اند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۰۸٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۵۱ صفحه

حجم

۶۰۸٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۵۱ صفحه

قیمت:
۶۵,۰۰۰
تومان