دانلود و خرید کتاب خاطرات یک سفیر رامین مهمان‌پرست
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب خاطرات یک سفیر

کتاب خاطرات یک سفیر نوشته رامین مهمان‌پرست و فرشته خلیلی پالندی است. این کتاب تجربه دیپلماسی تجاری ایران در کشورهای لهستان، تایلند و قزاقستان رامین مهمان‌پرست را مرور می‌کند. کتاب خاطرات یک سفیر را انتشارات چاپ و نشر بازرگانی برای علاقه‌مندان به امور بین‌الملل و مسائل سیاسی منتشر کرده است. 

درباره کتاب خاطرات یک سفیر

تحولات عصر جهانی شدن، گستردگی وابستگی متقابل کشورها، افزایش گرایش کشورها به سیاست‌های اقتصاد باز، افزایش آگاهی و اطلاعات همراه با افزایش توجه و تمایل مردم و کشورها به رفاه اقتصادی باعث شده تا اهداف و منافع تجاری و اقتصادی اهمیت و برجستگی بیشتری برای کشورها و سیاست خارجی آن‌ها بیابد که این امر اهمیت دیپلماسی اقتصادی یا تجاری را آشکار می‌کند. دیپلماسی، کلیه روش‌ها، رویه‌‌ها و عملکردهایی است که سیاست خارجی یک کشور را به هدافش می‌رساند. به فعالیت‌های نمایندگان دیپلماتیک کشورها برای توسعه تجارت بین کشور خود و سایر کشورها دیپلماسی تجاری گفته می‌شود. به عبارت دیگر، به فرایند مواجهه با دنیای خارج برای به دست آوردن بیشترین منافع در کلیه حوزه‌های فعالیت از جمله تجارت، سرمایه‌گذاری و سایر اشکال مبادلات اقتصادی در زمینه‌های برخورداری از مزیت نسبی در سطوح دوجانبه، منطقه‌ای و چندجانبه، دیپلماسی تجاری گفته می‌شود. هرچه کشورها توسعه یافته‌تر شده و بیشتر به سمت اقتصاد گرایش می‌یابند، اهمیت و استقلال حوزه دیپلماسی نیز بیشتر می‌شود.

سفارت در لغت به معنای روشنگری و از بین بردن ابهامات است. سفیر، مامور دولتی است با امتیازات عالی که برای انجام امور بین‌المللی یک دولت نزد دولت دیگر تعیین می‌شود. به طور کلی در حقوق بین‌الملل عنوان سفیر به کسی اطلاق می‌شود که ریاست هیأت دیپلمات‌ها را در خارج از کشور برعهده دارد و محل استقرار سفیر و همکاران اعزامی، سفارت نام دارد.

سفیران در مدت مامور یت و حضورشان تجلی قدرت، نماد، استقلال، الگوی حا کمیت ملی و در یک کالم نماینده کشور فرستنده به شمار میروند. کتابی که در حال مطالعه آن هستید، خاطرات یک سفیر؛ تجربه دیپلماسی تجاری سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشورهای لهستان، تایلند و قزاقستان را بازگو می‌کند. هدف از نگارش این کتاب، توجه به اهمیت و نقش قدرت کشورها در مناسبات و روابط بین‌الملل، توانایی آنها در برقراری تعامل و دستیابی به اهداف است. سفیر یکی از ارکان تجلی قدرت و مظاهر کشورها در سطح مناسبات بین‌الملل به شمار میرود. سفیری که با علم، درایت، رعایت اصول و مقررات، توانمندی در اصول مذا کره و تبدیل تهدیدات به فرصت‌های قابل دستیابی در هر زمان، بتواند به عنوان رابط و عاملی ارزشمند در روابط خارجی بین کشور خود و کشور میزبان به ایفای نقش بپردازد. از این رو این نوشته در نظر دارد نقش دیپلماسی تجاری سفیر را تشریح کند. به همین منظور این کتاب در ۳ فصل متفاوت، خاطرات دیپلماسی تجاری رامین مهمانپرست را در کشورهای لهستان، تایلند و قزاقستان بیان می‌کند.

 رامین مهمان‌پرست در سال  ۱۳۳۹ در شهر تهران متولد شد. در سال ۱۳۶۶ با ورود به و زارت امور خارجه فعالیت خود را آغاز کرد و در سال‌های متوالی و متفاوت با سمت‌های دیگری در بدنه نظام جمهوری اسلامی ایران مشغول به خدمت بوده است که از جمله آن می‌توان به رئیس اداره امور فرهنگی کشورهای عربی و آفریقایی ۱۳۶۹ - ۱۳۶۶ معاون مدیر کل هماهنگی‌های فرهنگی ۱۳۷۳ - ۱‍۳۷۰مدیرکل هماهنگی‌های فرهنگی ۱۳۷۵ -۱۳۷۳ نماینده وزیر امور خارجه در امور مدارس خارج از کشور ۱۳۸۱-۱۳۷۹ رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای و زارت امور خارجه ۱۳۹۲-۱۳۹۰ سخنگوی و زارت امور خارجه ۱۳۹۲-۱۳۸۸ مشاور وزیر امور خارجه ۱۳۹۳-۱۳۹۲ و دستیار قائم مقام وزیر امور خارجه  ۱۳۹۷ تا کنون اشاره کرد.

خواندن کتاب خاطرات یک سفیر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

کتاب خاطرات یک سفیر را به تمام علاقه‌مندان به مسائل بین‌الملل و خواندن تجربیات سیاسی پیشنهاد می‌کنیم. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۹۸ صفحه

حجم

۸٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۹۸ صفحه

قیمت:
۸۹,۷۰۰
تومان