دانلود و خرید کتاب رازهای دیوار بزرگ چین پاتریشیا دموث ترجمه ابوالفضل طاهریان ریزی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب رازهای دیوار بزرگ چین

کتاب رازهای دیوار بزرگ چین نوشته پاتریشیا دموث است که با ترجمه ابوالفضل طاهریان ریزی منتشر شده است. کتاب رازهای دیوار بزرگ چین یکی از کتاب‌های به‌سوی موفقیت انتشارات طاهریان است به مشهورترین بناها و شخصیتهای جهان می‌پردازد.

درباره کتاب رازهای دیوار بزرگ چین

بیش از دو هزار سال پیش، امپراتور چین کارگران زیادی را مجبور به ساختن دیوار کرد. این دیواری بود که با هیچ دیوار دیگری روی زمین قابل‌مقایسه نبوده و نیست. دیوار چین بزرگترین سازه‌ای است که بشر تاکنون ساخته است! تخمین دقیق طول آن غیرممکن است. به این دلیل که دیوار بزرگ در یک زمان ساخته نشده است. این سازه مجموعه‌ای از دیوارها است که در طول دو هزار سال ساخته شده است، شروع آن از دوران باستان شروع می‌شود. امپراتورها در طول دوران‌های مختلف دیوارهای جدیدی ساختند و آنها را به دیوارهای قدیمی پیوند دادند. بعضی از قسمت‌های دیوارها خراب و ویران شدند؛ اما آخرین دیوار بزرگ که از حدود سالهای ۱۴۰۰ تا ۱۶۰۰ ساخته شده هنوز پابرجاست. این دیوار در یک خط چهار هزار مایلی روی مرز شمالی چین امتداد دارد. اگر دیوار اصلی در آمریکای شمالی قرار داشت، از نوک فلوریدا به قطب شمال می‌رسید.

در این کتاب با عظمت و ماجرای ساخته شدن این دیوار آشنا می‌شوید و به شما کمک می‌کند تا اطلاعات جالبی به دست آورید.

خواندن کتاب رازهای دیوار بزرگ چین را به چه کسانی پیشنهاد می‌‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به تاریخ جهان پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب رازهای دیوار بزرگ چین

گفته شده است که چین سرزمین دیوارهای درون دیوارها است. چینی‌های باستان برای جلوگیری از دشمنان خود چیزی بزرگ و محکم می‌خواستند؛ بنابراین آنها دیوارهایی را در اطراف خانه‌ها، معابد و شهرهای خود بنا کردند. ساخت دیوار به اندازه خود چین باستانی است.

مدتها قبل از ساخته شدن اولین دیوارها، چین سرزمین عشایر بود. این عشایر دائماً در حال کوچ بودند. سپس، حدود شش هزار سال پیش، بالاخره چینی‌ها شروع به کشاورزی کردند. آنها خانه‌هایی ساختند، حیوانات را اهلی کردند و محصولات زراعی کاشتند. سرزمین آنها برای کشاورزی عالی بود. خاک غنی، جلگه‌های آن را پر کرده است. باران زیادی می‌بارید و سه رودخانه عظیم - وی، یانگ‌تسه و هوانگهو - زمین را سیراب می‌کردند. 

کشاورزی به یکجانشینی منجر شد. پدران در تمام عمر خود برروی زمینهای خود کار می‌کردند، سپس زمین را به پسرانشان می‌سپردند. روال تنظیم شده نسل به نسل دنبال می‌شد. کشاورزان در بهار کاشت و در تابستان کشت می‌کردند. در پاییز، آنها مقدار زیادی محصول برداشت می‌کردند تا در زمستان‌های سرد دوام بیاورند.

چینی‌ها با خوردن مقدار زیادی غذا و پناهگاه امن، رشد کردند؛ فرهنگ آنها بسیار پیشرفته شد (بسیار جلوتر از سایر کشورها). یک زبان نوشتاری از اوایل ۲۲۰۰ سال قبل از میلاد در چین توسعه یافت. مردان فرهیخته شروع به نوشتن تاریخ چین روی طومارها و چوب‌های بامبو کردند. در همین حال سرزمین‌های دیگر هنوز به قصه‌گویی شفاهی تکیه داشتند.

اختراعات معروف چین

کل جهان از کشفیات چینی‌ها بهره‌مند شده است. در اینجا برخی از چیزهایی که چین برای اولین بار اختراع کرد معرفی می‌گردد:

 ابریشم

چینی‌ها راهی برای ساخت پارچه نرم و ظریف از نخ کرم ابریشم پیدا کردند. قدیمی‌ترین ابریشم‌های چین چهار هزار سال پیش قدمت دارند.

نظرات کاربران

راحله فتح اللهی
۱۴۰۰/۰۶/۱۵

مفید بود

فاطمه
۱۴۰۱/۰۵/۰۱

بسیار جالب بود توصیه میکنم بخونیدش و به اطلاعات عمومیتون بیفزایید

Ehsan Abedi
۱۴۰۰/۱۲/۲۹

نویسنده اطلاعات خوبی ارایه میده تو کتاب ولی حتما نیاز به ویرایش داره

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
این شاهکار شگفت‌انگیز مهندسی، کاملاً دست‌ساز است! هیچ دستگاه یا ابزار قدرتمندی برای کمک به سازندگان وجود نداشت (هیچ لیفتراک، تراکتور، مته یا میکسر سیمان).
mohammad

حجم

۲٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

حجم

۲٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان