دانلود و خرید کتاب جمهوری توگو احمد علامه فلسفی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جمهوری توگو اثر احمد علامه فلسفی

کتاب جمهوری توگو

معرفی کتاب جمهوری توگو

کتاب جمهوری توگو نوشته احمد علامه فلسفی است. کتاب جمهوری توگو را انتشارات فراروان‌شناسی برای معرفی این کشور جالب منتشر کرده است.

درباره کتاب جمهوری توگو

جمهوری توگو République Togolaise کشوری است در غرب آفریقا. یکی از کوچک‌ترین کشورهای آفریقا به‌شمار می‌آید.

جمعیت این کشور ۱۰ میلیون نفر و پایتخت آن شهر لومه است. زبان رسمی این کشور فرانسوی و واحد پول آن فرانک سی‌اف‌ای نام دارد. در کنار فرانسوی زبان‌های بومی رایج عبارتند از زبان‌های گبه، زبان کوتوکولی، و کابیه. توگو در سال ۱۹۶۰ از یوغ استعمار و استثمارفرانسه متجاوزگر، استخلاص و استقلال یافت.

توگو از سوی غرب با غنا، از سوی شرق با بنین و از سوی شمال با بورکینا فاسو هم‌مرز است. در جنوب، توگو ساحل کم‌مسافتی در کنار خلیج گینه دارد. توگو آب‌وهوایی گرمسیری دارد و اقتصاد آن وابستگی زیادی به کشاورزی دارد. این کتاب اطلاعات جالبی درباره این کتاب در اختیارتان قرار می‌دهد. 

خواندن کتاب جمهوری توگو را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به کشورشناسی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب جمهوری توگو

پایتخت توگو، شهر لومه است که با یک میلیون نفر جمعیت از مهمترین شهرهای توگو بشمار می رود. همچنین به شهر های مهم دیگر مانند سوکوده کپالیمه آتاکپامه و کارا میتوان اشاره کرد.

تاریخچه کشور توگو - قبایل آنه در قرن ۱۸ میلادی در این منطقه سکنی گزیدند. در قرن ۱۸ میلادی دانمارک ادعای مالکیت این سرزمین را مطرح نمود!!

در سال ۱۸۸۴ این منطقه تحت عنوان توگولند به عنوان مستعمره آلمان استثمارگر درآمد.

در سال ۱۹۰۵ میلادی توگو به عنوان مستعمره کشور آلمان معرفی گردید. با شکست آلمان در جنگ جهانی دوم کشور های فرانسه و انگلستان با سربازان خود به سرزمین توگو حمله و تجاوز کرده و سپس این کشور را به اشغال خود در آوردند.

در ۱۹۲۲ سازمان ملل، بر اساس درخواست استعمارگران، آن را به دو سرزمین به اصطلاح، قیمومی تقسیم کرد:

۱- «توگولند» فرانسه (حدود ۵۵۷۰۰ کم قسمت ساحل) و پایتختش لومه بود.

۲- توگولند انگلستان حدود ۳۳۸۰۰ کم در قسمت غربی بود.

در سال ۱۹۴۶ هر دو ناحیه تحت قیمومت سازمان ملل قرار گرفت پس از جنگ جهانی اول و شکست آلمان‌ها، توگو دو تکه شد و با نظارت اتحادیه ملل تحت سلطه استعمارگران قهار مانند بریتانیا و فرانسه درآمد.

در ۱۹۵۷ که «دومینیون غنا» تشکیل گشت و توگولند انگلستان ضمیمه این دومینیون شد. توگولند فرانسه در ۱۹۵۸ خودمختاری گشت. قسمت بریتانیایی توگو به غنا الصاق گردید و قسمت فرانسوی آن در ۲۷ آوریل ۱۹۶۰ با عنوان کشور مستقل توگو از استعمار فرانسه، اعلام استقلال کرد. نقش رهبری در استقلال توگو را فردی به نام «سیلوانو اپیفانیو المپیو» بر عهده داشت. «سیلوانو اپیفانیو المپیو» در خلال سال های ۱۹۵۸ تا ۱۹۶۰ میلادی نخست وزیر توگو بود و بعد از استقلال کشور عنوان اولین رئیس جمهور توگو را به خود اختصاص داد.

در تاریخ ۱۳ ژانویه سال ۱۹۶۳ میلادی «سیلوانو اپیفانیو المپیو» رهبر استقلال طلب توگو، به تحریک استعمارگران، در یک کودتا به قتل رسید. فرماندهی کودتای نظامی بر عهده فردی به نام "ایادما گناسینگبه " بود. پس از کشته شدن رئیس جمهور فردی به نام "امانوئل بودجولی " کنترل اوضاع کشور را به مدت دو روز و بعد از او فرد دیگری به نام " نیکولاس گرونتیزکی " کنترل اوضاع را در دست گرفت.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۱۰٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۷۰ صفحه

حجم

۵۱۰٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۷۰ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان