دانلود و خرید کتاب سالمندی پویا کتی باومن ترجمه طاهره سکوت
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب سالمندی پویا

کتاب سالمندی پویا اثری از کتی باومن، جوآن آلن، لورا وود، شیلا ویلگوس و جویس فیبر است که با ترجمه طاهره سکوت، دکتر عبدالرحیم اسداللهی و نسیم پیرزاده می‌خوانید. این کتاب به ما کمک می‌کند تا دوران سالمندی خود را به دورانی پویا و طلایی تبدیل کنیم. 

درباره کتاب سالمندی پویا

سالمندی یکی از دوره‌های زندگی است که همه ما با آن روبه‌رو می‌شویم. دورانی که می‌تواند با درد و یا بیماری همراه باشد و یا می‌تواند به یکی از بهترین دوران عمر آدمی تبدیل شود. شاید اگر از بسیاری افراد بپرسیم از این دوران به عنوان دوران طلایی عمر خود یاد کنند. اما آیا راهی برای اینکه دوره سالمندی پویا داشته باشیم وجود دارد؟‌

نویسندگان این کتاب در تلاشند تا به ما راهکارهایی بدهند تا سالمندی خود را به سالمندی پویایی تبدیل کنیم که عاری از مشکلات معمول و بیماری‌های همیشگی باشد. اهمیت این موضوع، جدا از جنبه حفظ سلامتی خودمان، توجه به سالمندان است که در سراسر دنیا حضور دارند و در بسیاری از کشورها به آن‌ها توجهی نمی‌شود.

این کتاب مجموعه‌ای از تمرینات هدفمند ورزشی در جهت بهبود ظرفیت حرکتی اندام‌های مختلف بدن برای تمام گروه‌های سنی به ویژه سالمندان است.  

کتاب سالمندی پویا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

خواندن کتاب سالمندی پویا را به تمام سالمندان و تمام افرادی که با سالمندان سروکار دارند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب سالمندی پویا

جویس می‎گوید:

از زمانی که به طور متفاوت حرکت کردم، متوجه تغییر بزرگ در پاها و زانوهایم شدم. پس از یک عمر گرفتگی و انقباض، پاهایم منبسط شدند و انگشتان پاهایم راحت‌‎تر از هم جدا شدند. روی سطح پاهایم مسطح و منبسط شدند و پینه موجود در هر دو پایم به تدریج کاهش یافته است. من می‎توانم هر کدام از انگشتان پاهایم را به طور جداگانه بلند کنم و پایین بیاورم.

زانوهایم بیشتر مایع موجود اولیه در کاسه زانو را در اثر صدمات بیست سال پیش از دست داده است، زمانی به سختی می‎توانستم بیش از یک یا نهایتاً دو بلوک و گاهی از روزها اصلاً نمی توانستم پیاده‌‎روی کنم. در نه سال گذشته قدرت و تحرک کافی در پاهایم، زانوها و ران‎‌هایم را به دست آورده‌‎ام و اکنون می‌توانم یک تا سه مایل به صورت روزانه پیاده‌‎روی کنم. من تحرک کافی برای آزادانه و با لذت بالا و پایین رفتن از پله‎‌های آپارتمانم، کوهنوردی با دوستانم در تپه‌‎ها وکوه‌‎ها و پیاده‌‎روی در ساحل دو تا سه بار در هفته را دارم. این پیاده‎روی در هشت سال اخیر در واقع یک برکت برای زنده بودن و خوب بودن است.

کشش کف پا:

قطعاً اکثر ما از پیاده‎روی بر روی سطوح ناهموار پرهیز کرده‎ایم. به این دلیل که نگران زمین خوردن و یا خراب کردن کفش‎هایمان هستیم، تمایل داریم برای اکثر پیاده‎‌روی‌‎هایی که انجام می‎دهیم مسیرهای صاف و مسطح را انتخاب کنیم. واقعیت این است که ما در هرکدام از پاهایمان سی و سه مفصل داریم و بین بسیاری از این‌ها عضلات زیادی وجود دارند که فقط در هنگامی که این مفاصل تغییر موقعیت می‎دهند مورد استفاده قرار می‎گیرند.

استفاده از عضلات بازو با بالا بردن و پایین آوردن اجسام که به نوبه‌ی خود باعث خم شدن و باز شدن مفصل آرنج می‎شود کار آسانی است، اما چگونه می‎توانیم مفاصل موجود در پاهایمان را خم کنیم؟ به نظر می‎رسد که در پستی و بلندی و دست‎اندازهای روی زمین نسبت به مسیر مسطح بیشتر از این مفاصل استفاده می‎شود. اما پستی و بلندی و دست‎اندازهای روی زمین چگونه عضلات کوچک موجود در پاهایمان را ورزش می‎دهند؟!

در این مرحله، لازم نیست که کفش‎های خود را در بیاورید و در میان این علفزارهای پر از دست‌‎انداز پیاده‌‎روی کنید. در عوض می‎توانید با خیال راحت یک وزن کم و کنترل شده را روی پای خود با یک توپ تنیس یا یک توپ با اندازه مشابه بیاندازید. در حالت نشسته یا ایستاده روی یک سطح ایمن شروع کنید (شما انتخاب کنید که کدام برایتان مناسب است) یک توپ تنیس را زیر پای خود قرار دهید، به آرامی وزنتان را روی توپ بیاندازید، پایتان را به جلو و عقب و راست و چپ تکان دهید تا به آرامی مفاصل اختصاصی درون پایتان را حرکت دهید.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۸۹ صفحه

حجم

۲٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۸۹ صفحه

قیمت:
۳۲,۰۰۰
تومان