دانلود و خرید کتاب هوش تجاری مبتنی بر مایکروسافت وحید قربانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب هوش تجاری مبتنی بر مایکروسافت اثر وحید قربانی

کتاب هوش تجاری مبتنی بر مایکروسافت

معرفی کتاب هوش تجاری مبتنی بر مایکروسافت

کتاب هوش تجاری مبتنی بر مایکروسافت نوشته وحید قربانی و مهناز منطقی‌پور است. کتاب هوش تجاری مبتنی بر مایکروسافت ماحصل برگزاری دوره‌های آموزشی متعدد و پیاده سازی پروژه‌های هوش تجاری در سازمان‌های مختلف طی سالیان متمادی است.

درباره کتاب هوش تجاری مبتنی بر مایکروسافت

 در این کتاب، سعی شده است که مهمترین موضوعات هوش تجاری آموزش داده شود و برای درک بهتر مطالب از شکل‌ها و نمودارهای متنوعی در کتاب استفاده شده است. این کتاب در هفت فصل تنظیم گردیده است. در فصل اول به ارائه مفاهیم و اهداف هوش‌تجاری پرداخته‌ایم. در فصل دوم این کتاب، انبار داده‌ها را که یکی از ارکان اصلی پروژه‌های هوش تجاری است معرفی نموده‌ و دو رویکرد اصلی معماری آن را شرح داده‌ایم. در فصل سوم نحوه به کارگیری سرویس SSIS و ساخت انبار داده و در فصل چهارم نحوه به روز رسانی انبار داده شرح داده شده است. در فصل پنجم روش‌های استقرار پروژه‌ها و در فصل ششم مدل‌های چند بُعدی را توضیح داده‌ایم و در فصل آخر توضیحات نحوۀ پیاده سازی مدل تبیولار ارائه شده است. امید است که این کتاب بتواند روند آموزش فراگیران حوزه هوش تجاری را تسهیل نماید و ایشان بتوانند در پیاده سازی پروژه‌های هوش تجاری جهت اخذ تصمیمات آگاهانه و خردمندانه به سازمان‌ها کمک نمایند.

در دنیای رقابتی امروزه، کمتر کسب و کاری وجود دارد که نیازمند بهره‌مندی از خدمات هوش تجاری نباشد. با رشد روز افزون فناوری‌ها در سالهای اخیر، ابزارهای متنوعی به منظور بهره برداری از تکنیک‌های هوش‌ تجاری عرضه شده است و ظهور ابزارهای بصری سازی و گزارشگیری مدرن، این رشته را دگرگون کرده است. هوش تجاری، مجموعه‌ای از راهکار‌ها، ابزار‌ها و فرآیند‌ها می‌باشد که دادههای سازمان را جمع آوری و پالایش می‌کند و به یک ساختار واحد می‌رسد که با استفاده از آن کسب و کار سازمان تحلیل می‌شود. به عبارتی دیگر، هوش تجاری، تبدیل داده‌های یک سازمان به بینشی است که می‌تواند برای اخذ تصمیمات تجاری مورد استفاده قرار گیرد. به کارگیری این فناوری به سازمان‌ها کمک می‌کند تا با استفاده از منابع داده‌ای مختلف و مرتبط با کسب و کار سازمان‌ها در مواجهه با مسائل جدید بهترین راهکار را بیابند. هوش تجاری به مدیران و تصمیم گیرندگان برای اخذ تصمیماتی هوشمندانه و مبتنی بر واقعیت‌ها، به هنگام و مستدل ارائه رهنمود می‌کند تا استراتژی‌های سازمان به درستی تعیین شوند و بنابراین به بهترین شکل، سازمان هدایت شود. بر اساس آخرین گزارش شرکت گارتنر در سال ۲۰۲۱ شرکت مایکروسافت از تمام شرکت‌های فعال در حوزه هوش تجاری برتر است.

مباحث هوش تجاری بسیار گسترده و متنوع هستند و قابلیت آن را دارند که برای بخش‌های مختلف آن کتاب‌هایی مجزا و مفصل‌تر نوشته شود، در عین حال مطالعه کتاب حاضر می‌تواند به تسهیل و تسریع روند آموزشی فراگیران کمک نماید و در این مسیر پر فراز و نشیب ایشان را یاری کند. به یاد داشته باشیم پیاده سازی موفقیت آمیز پروژه‌های هوش تجاری در سازمان‌‌ها نیازمند تمرین مستمر و تجربه فراوانی است که در رویارویی با چالش‌های پیاده سازی پروژه‌های گوناگون حاصل می‌شود. از این رو لازم است، سازمان‌ها به منظور استفاده از این فناوری، متخصصانی با تجربه و تیم‌های دارای سوابق اجرایی متعدد را برای پیاده سازی به کار گیرند.

کتاب هوش تجاری مبتنی بر مایکروسافت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان و فعالان حوزه کسب و کار پیشنهاد می‌کنیم.

نظرات کاربران

الهام
۱۴۰۰/۰۳/۱۷

کتاب فوق العاده خوبی که به ذکر همه جزئیات پرداخته است .سپاس از نویسندگان محترم

کاربر ۴۸۹۸۷۳۴
۱۴۰۱/۱۲/۱۶

کتابی جامع و کاربردی درباره هوش تجاری

غزال
۱۴۰۱/۰۲/۲۱

کتاب خوبیه فقط حیف که EPUB نیست کاش می شد تو کتابهای PDF هم قسمتی از متن رو هایلایت کرد یا یادداشت گذاشت. امیدوارم تو نسخه های بعدی طاقچه این مورد اضافه بشه.

کاربر ۳۱۵۶۱۸۵
۱۴۰۰/۰۳/۰۲

این کتاب کاملا کاربردی نوشته شده است و با دنبال کردن مرحله به مرحله تصاویر می توانید مباحث را پیگیری نمایید.

Amir motamedi
۱۴۰۲/۰۳/۲۶

این کتاب بسیار کاربردی هست. به صورت پلکانی با این کتاب میشه در این حوزه مفاهیم رو یادگرفت و به صورت عملی پیاده سازی کرد.

آرمينا
۱۴۰۰/۰۳/۱۴

بسیار عالی. خواندن این کتاب را به دوستداران حوزه داده و هوش تجاری توصیه می کنم.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۳٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۵۰۴ صفحه

حجم

۱۳٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۵۰۴ صفحه

قیمت:
۳۹,۰۰۰
۳۱,۲۰۰
۲۰%
تومان