دانلود و خرید کتاب جمهوری بوروندی احمد علامه فلسفی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جمهوری بوروندی اثر احمد علامه فلسفی

کتاب جمهوری بوروندی

دسته‌بندی:
امتیاز:
۲.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب جمهوری بوروندی

کتاب جمهوری بوروندی اثری از احمد علامه فلسفی است که به بررسی ویژگی‌های طبیعی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و جاذبه‌های گردشگری کشور بوروندی می‌پردازد و روابط ایران با این کشور را بررسی می‌کند.

درباره کتاب جمهوری بوروندی

بوروندی کشوری است که با نام رسمی جمهوری بوروندی شناخته می‌شود. این کشور در مرکز آفریقا قرار دارد و با  اوگاندا، کنگو، رواندا و تانزانیا همسایه است. پایتخت آن گیتگا و بزرگترین شهر آن بوجومبورا نام دارد. مردم این کشور به زبان فرانسوی و انگلیسی حرف می‌زنند و واحد پولشان فرانک بوروندی نام دارد.

احمد علامه فلسفی در کتاب جمهوری بوروندی نگاهی به جغرافیا، فرهنگ، اقتصاد، سیاست و جاذبه‌های گردشگری این کشور می‌اندازند و روابط ایران را با جمهوری بوروندی بررسی می‌کند. 

کتاب جمهوری بوروندی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

علاقه‌مندان به مطالعات کشورشناسی را به خواندن این اثر دعوت می‌کنیم 

بخشی از کتاب جمهوری بوروندی

بوروندی کشوری است کوچک در منطقه دریاچه‌های بزرگ که در همسایگی اوگاندا، کنگو، رواندا و تانزانیا قرار دارد. پایتخت این کشور شهر بوجومبورا است. جمعیت بوروندی ۱۲ میلیون نفر است و زبان‌های رسمی این کشور کی روندی (زبان ملی و رسمی) و فرانسه و انگلیسی هستند. واحد پول این کشور فرانک بوروندی نام دارد. ۸۵ درصد از جمعیت این کشور از قوم هوتو و ۱۴ درصد توتسی هستند. درصد مسیحیان در بوروندی بین ۸۰ درصد جمعیت برآورد می‌شود که حدود ۶۵ درصد از آن‌ها کاتولیک رومی هستند. ۵ درصد جمعیت نیز به باورهای بومی اعتقاد دارند و ۵ درصد نیز مسلمانند که بیشتر در شهرهای اصلی زندگی می‌کنند.

تاریخچه - بوروندی و همسایه شمالیش، روآندا، این دو کشور جزء مستعمرات رژیم فاشیست و استثمارگر آلمان قرار گرفتند. برای قرن ها پادشاهانی حکومت آن ها را عهده دار شدند که مجبور بودند مرزهای خود را به روی اروپایی ها باز نگه دارند، که در نتیجه اروپاییان نفوذ زیادی در این دو کشور یافتند.

بلژیک استثمارگر در سال 1916 میلادی جانشین آلمان شده این دو کشور را اشغال نمود و همان سیستم حکومت غیرمستقیم را ادامه داد. اتخاذ این سیستم استعماری تأثیر گسترده ای بر این دو کشور داشت، چرا که به برتری گروه اقلیت نژادی توتسی (که تنها ۱۴ درصد جمعیت را تشکیل می دادند) و تسلط آن ها بر اکثریت هوتوها (که ۸۵ درصد جمعیت را شامل می شدند) و گروه بسیار کوچک توآ (یک درصد جمعیت) انجامید.

پس از جنگ جهانی اول و شکست آلمان، جامعه ملل قیمومیت بروندی را به بلژیک سپرد و در ۱۹۴۶، سازمان ملل نیز این قیمومیت را به رسمیت شناخت. بلژیک نیز با حکمی که از این نهاد تازه تأسیس بین المللی گرفته بود شروع به دخالت های مستبدانه و خرابکارانه در سیستم سیاسی و اجتماعی کرده و از طرفی مرتکب جنایات در بوروندی گردید. در نتیجه دو حزب مهم پا به عرصه وجود گذاشتند: اتحاد برای پیشرفت ملی (اوپرونا، UPRONA) و حزب دموکراتیک مسیحی (PDC)

اولین انتخابات مجلس قانونگذاری در سال ۱۹۶۱ میلادی برگزار شد. در این انتخابات اوپرونا 58 کرسی از 64 کرسی را در مجلس ملی از آن خود نمود. پیرو این انتخابات "روآگاسوره" اولین نخست وزیر کشور شد، اما چند ماه بعد در یک سوء قصد به دست گروهی از حزب PDC کشته شد. مرگ او حادثه ای تأثیر گذار در تاریخ بوروندی بود و خلأ وی که تأثیری متحد کننده در میان حزب داشت به واگرایی و اختلاف در میان اعضای حزب اوپرونا و ظهور درگیری های آشکار میان هوتوها و توتسی ها انجامید. در اول ژوئیه ۱۹۶۲ بروندی که تحت نظارت سازمان ملل اداره می‌شد با نظام پادشاهی از استعمار بلژیک به استقلال رسید، اما چهار سال بعد، جمهوری‌خواهان، پادشاه را عزل و حکومت جمهوری را برقرار کردند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۳۷٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۷۹ صفحه

حجم

۵۳۷٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۷۹ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان