دانلود و خرید کتاب پادشاهی اسواتینی احمد علامه فلسفی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پادشاهی اسواتینی اثر احمد علامه فلسفی

کتاب پادشاهی اسواتینی

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب پادشاهی اسواتینی

کتاب پادشاهی اسواتینی، (پادشاهی سوازیلند) اثری از احمد علامه فلسفی است که در انتشارات فراروان شناسی به چاپ رسیده است. این کتاب درباره حکومت پادشاهی یکی از کشورهای آفریقای جنوبی صحبت می‌کند و هرآنچه را که لازم است درباره آن بدانید به شما می‌گوید. 

درباره کتاب پادشاهی اسواتینی

پادشاهی اسواتینی (Kingdom of Eswatini) نام تغییر یافته جدید کشوری است در جنوب آفریقا بین آفریقای جنوبی و موزامبیک (طول مرز سوازیلند با آفریقای جنوبی (۱۰۵ کیلومتر)، بیشتر از طول مرز با موزامبیک (۳۰ کیلومتر) است).

مساحت سوازیلند ۱۷٬۳۶۴ کیلومتر مربع است.پایتخت سلطنتی و قانونی آن لوبامبا و پایتخت اداری آن شهر مبابانه است. از مهمترین شهرهای سوازیلند می‌توان به مانزینیبیگ بندنفر، ملومه ، مالکرنز و لوبامبا اشاره کرد.

تاریخچه - سوازیلند در بین سال‌های ۱۸۹۴ تا ۱۸۹۹ به صورت تحت‌الحمایه آفریقای جنوبی درآمد.

پس از جنگ بوئر Boer War در سال ۱۹۰۲، سوازیلند تحت حکومت و استثمار بریتانیا بود. کشور سلطنتی سوازی همچنان در ۱۹۰۶ تحت سیطره انگلستان بود.کشور سلطنتی سوازی لیند در نیمه اول قرن نوزدهم تا حدی موجودیت یافت و در راه کسب استقلال مبارزاتی کرد.

در1960 حزب مترقی سوازیلند تاسیس شد .در ۱۹۶۷ قانون اساسی جدید تصویب گردید. که بموجب آن دارای شاه و دو مجلس شورا و مجلس سنا گردید و مجلس شورا ۲۴ عضو دارد. که با رای مردم انتخاب میشود. مجلس سنا ۱۲ عضو دارد که ۶ نفر انها را شاه و بقیه را مردم انتخاب میکنند. سرزمین سوازیلند سرانجام در ۶ سپتامبر ۱۹۶۸ از سیطره بریتانیا خارج و اعلام استقلال کرد. حکومت بدست سلطان سوبهوزوی دوم افتاد کشور دارای رژیم سلطنتی مشروطه و دارای مجلس شورای و مجلس سنا شد.

در سال ۱۹۷۳ شاه ، مجلس را تعطیل کرده و قانون اساسی را لغو و احزاب سیاسی را منحل و خود را صاحب اختیارات تام کرد.

شاه در ۱۹۷۷ شورای روسای قبایل جای پارلمان را گرفت.در ۱۹۷۹ پارلمان مجدداً شروع بکار کرد. تا سال ۱۹۸۶ پادشاه مسواتی دوم (Mswati II) بر سوازیلند حکومت می‌کرد، پس از او پسرش مسواتی سوم (Mswati III) در ۲۵ آوریل ۱۹۸۶ جایگزین پدر شد.

مسواتی سوم فعالیت احزاب سیاسی را ممنوع اعلام کرد، او ۱۰ نماینده از ۶۵ نماینده پارلمان را انتخاب می‌کرد، همچنین انتصاب نخست وزیر نیز وظیفه او بود. مسواتی هرگونه قوانینی را که کوچکترین اختیاری را از او سلب می‌نمود، وتو می‌کرد، او در سوازیلند یک نظام دیکتاتوری مطلق بنا نهاد.

پادشاه سوازیلند در آگوست ۲۰۰۵ اولین قانون اساسی کشور را امضا کرد که به موجب آن: فعالیت کلیه احزاب مخالف ممنوع است و پادشاه حائز قدرت مطلقه کشور است.

مزواتی سوم، پادشاه سوازیلند، در ۱۸ آوریل ۲۰۱۸ در مراسم پنجاهمین سالگرد استقلال کشورش اعلام کرد اسم کشورش را به «پادشاهی اسواتینی» تغییر داده‌است. او یکی از معدود پادشاهان جهان است که قدرت چنین تغییری را یک تنه دارد!!

کتاب پادشاهی اسواتینی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

خواندن کتاب پادشاهی اسواتینی را به تمام علاقه‌مندان به مطالعات کشورشناسی و جهانگردی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب پادشاهی اسواتینی

در سال ۲۰۰۲ صدها هزار سوازیلندی در معرض قحطی شدید قرار گرفتند. دو سال خشکسالی، بی برنامگی دولت برای کمک به مردم، همچنین کشاورزی فقیر سوازیلند به شدت بحران، هرچه بیشتر می‌افزود. در همین حال پادشاه سوازیلند دستور خرید یک جت شخصی لوکس را برای خود صادر کرد، این جت به قیمت ۵۰ میلیون دلار، در آن زمان یک چهارم بودجه کشور بود. با تلاش چند قاضی برای این قضیه پرونده‌ای تشکیل شد تا در محاکم قضایی به آن رسیدگی شد که چرا پادشاه درحالی که مردم در فقر و فلاکت و گرسنگی زندگی می‌کنند، وی در فکر خرید جت شخصی است، پس از رد حکم دادگاه توسط پادشاه مبنی بر عدم اجازه برای خرید جت، تمامی قضات کشور از سمت خود استعفا کردند. در آوریل ۲۰۰۳ وزیر اطلاعات سوازیلند به تمام رسانه‌ها درباره هرگونه اظهار نظر منفی درباره دولت هشدار داد، او تاکید کرد دولت هیچ گونه دیدگاه منفی را در مورد جت جدید پادشاه تحمل نخواهد کرد.

از ۱۴ نوامبر ۲۰۰۳، آبسولوم تمبا دلامینی Absolom Themba Dlamini به عنوان نخست وزیر سوازیلند منصوب شد. در سال ۲۰۰۴، سومین سال خشکسالی، سوازیلند را در معرض یک فاجعه انسانی قرار داد. پادشاه خوشگذران و عشرت طلب، بی تفاوت به فرو رفتن مردم کشورش در باتلاق گرسنگی و بیچارگی در سال ۲۰۰۴ مبلغ ۲۰ میلیون دلار را برای ساخت کاخ برای ۱۱ همسرش اختصاص داد، این واقعه با محکومیت بین المللی نهادهای خیریه و سازمان‌های حقوق بشری همراه بود.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۹۵٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۶۶ صفحه

حجم

۵۹۵٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۶۶ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان