دانلود و خرید کتاب بهترین زمان کار سیده‌شادی موسوی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بهترین زمان کار اثر سیده‌شادی موسوی

کتاب بهترین زمان کار

معرفی کتاب بهترین زمان کار

کتاب بهترین زمان کار نوشته سیده شادی موسوی است. کتاب بهترین زمان کار با نگاهی دقیق به مساله اهمیت ساعت کاری در بازدهی و سلامت روانی می‌پردازد و کمک می‌کند بتوانید زندگی شاداب‌تری داشته باشید.

درباره کتاب بهترین زمان کار

کاردر زندگی هر فردی بخش مهمی از حیات وی به شمار می‌آید که توجه بسیاری از پژوهشگران را به خود جلب کرده است. صرف نظر از کسب درآمد، کارکردن تعدادی ازنیازهای آدمی مانندتمرین روانی وجسمی، پیوندهای اجتماعی، احساس ارزشمندی، اعتماد به نفس و احساس کفایت یا صلاحیت رابرآورده میسازد، اما در بسیاری ابعاد نیز عوارضی برای نیروی انسانی در پی داشته است. فشار ناشی از کار امری طبیعی است و حتی اگر بتوان آن را در یک میزان متناسب نگاه داشت که بتوان آن را مدیریت کرد، میتواند موجب خلاقیتهایی نیز در فضای کار شوداماآنچه که نامناسب است فشارزیادو منفی محیط کار است که میتواند سلامت عمومی فرد را چه سلامت جسمانی و چه سلامت روانی را تحت تأثیر خود قرار دهد. این کتاب اطلاعات مفیدی درباره کارهای مختلف در اختیار خوانندگان قرار می‌دهد و کمک می‌کند کارفرمایان بتوانند محیط کار را مدیریت کنند.

خواندن کتاب بهترین زمان کار را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام صاحبان کسب و کار و کارمندان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب بهترین زمان کار

  بخش قابل توجهی از جمعیت هرکشور در بخش‌های تولیدی و خدماتی اشتغال دارند. از این تعداد نیز بنا به ضرورت‌های تکنولوژیک و اقتصادی بخش قابل توجهی به نوبت کاری مشغول اند. اختلال در سیکل خواب و بیداری، پیامدهای فیزیولوژیکی و روان شناختی به دنبال دارد. هنگامی که سیستم سازگاری بدن دچار اختلال می‌گردد و چرخه روزانه گسیخته می‌شود و بدن را متحمل تغییرات مهم میکند، امکان بروز مشکلات منتفی نیست (مصطفایی، ۱۳۸۷).

به علت دغدغه هایی که راجع به بهره وری، ایمنی و سلامت کارکنان وجود دارد، توجه به برنامه نوبت کاری و مشکلات و مسایل ناشی از آن دارای اولویت خاصی است. تحقیقات نشان داده اند که فشار مربوط به نوبت کاری از سه مشکل کلی ناشی میشود:

۱. ناهمزمانی ریتم سیرکادین.

۲. گسیختگی و برهم خوردن تعادل زندگی خانوادگی و اجتماعی.

. محرومیت از خواب.

هرچه کارکنان یک شرکت یا سازمان یا به عبارتی نیروی انسانی آن سالمتر باشند، از یک سو عملکرد آنان در زندگی کاری و خانوادگی افزایش خواهد یافت و از سوی دیگر سازمان مربوطه از بهره وری بالاتری برخوردار خواهد بود و دستیابی به اهداف برای سازمان تسهیل خواهد شد (گرینبرگ۷۹، ۲۰۰۵ به نقل ازمصطفایی، ۱۳۸۷). بی توجهی به مشکلات روانی و اجتماعی کارکنان پیامدهای زیانباری خواهد داشت. لذا شناسایی عوامل مخل سلامتی کارکنان و تدبیر در جهت حذف یا تعدیل و کاهش دادن عوامل خطر، علاوه بر نفع فردی و اجتماعی به تولید بیشتر کالا و خدمات نیز کمک خواهد کرد و به هموار ساختن مسیر توسعه و بالندگی کشور کمک خواهد کرد.

تعریف نوبت کاری و انواع آن

نوبت کاری دارای سابقه طولانی و تاریخی است و شروع آن را در بخش خدمات به گذشته‌های دور نسبت می‌دهند. گفته شده است که اختراع برق و پیشرفت علم و فن آوری باعث امکان فعالیت در شب و تحول جامعه بشری شده است و این دگرگونی‌ها در زمان کار واحدهای تولیدی و خدماتی نیز تاثیر داشته است و در واحدهای صنعتی امکان کار در تمام ایام هفته و در طول ساعات شبانه روز را فراهم کرده است. مطالعات شرر (۱۹۸۱) نشان داده است که حتی در روم باستان حمالان کالا برای پرهیز از ترافیک گذرگاه‌ها کار خود را شب هنگام انجام می‌داده اند. نانوایان نیز برای تامین نان مردم از قرن‌ها قبل مجبور بوده اند از ساعات اولیه بامداد کار خود را آغاز کنند. همچنین معلوم شده است که در مشاغلی نظیر پزشکی، پرستاری، نیروی انتظامی و حمل و نقل نیز برنامه نوبت کاری سابقه نسبتا طولانی دارد (سدهیان، ۱۳۸۹).

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۷۶٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

حجم

۶۷۶٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

قیمت:
۱۶,۹۰۰
تومان