دانلود و خرید کتاب رهبری با خرد مارک استورم ترجمه علیرضا صامت
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب رهبری با خرد

کتاب رهبری با خرد نوشته مارک استورم است که با ترجمه بهزاد شوقی و دیگران منتشر شده است. کتاب رهبری با خرد را انتشارات راز نهان منتشر کرده و به شما یاد می‌دهد چگونه خرد از رهبران خوب رهبران عالی می‌سازد؟

درباره کتاب رهبری با خرد

گِل، همان چیزی که بنایان استرالیایی ساروج می‌نامند. رهبری شباهت زیادی به آجرکاری دارد. شما هرروز با "آجرها" سروکار دارید. کارهای مهم زیادی هست که باید انجام شوند، تحویل داده شوند، کنترل شوند و پایان پذیرند؛ اما در و اطرافشان ساروجی از کارهای کوچک بی‌شمار است. درست مثل واژه‌هایی که به کار می‌برید یا درست مثل گپ‌های دوستانه یا کاری که با آن احساس عذاب‌آور می‌کنید، یا کاری که اگر دیروز واقعاً در گفتگو حضور داشتید می‌کردید، یا آیا به استراتژی که در پیش گرفتید ایمان دارید. قدرت یک دیوار به قیرش است نه به آجرهایش. این کتابی پیرامون معماری است. 

خرد ساروج است. رهبری به خرد نیاز دارد. هرروز با حوادث عجیبی مواجه می‌شوید که مستلزم چیزی فراتر از پاسخ‌های استاندارد هستند. گاهی برای درک آنچه پیش می‌آید فقط به یک سؤال خوب نیاز است؛ اما چطور می‌توان به یک سؤال خوب رسید؟ چطور می‌توان استدلال متقاعدکننده‌ای برای حرکت روبه‌جلو ساخت؟ چطور می‌توان این کار را کرد درحالی‌که همراهانتان نویسندگان فعالی هستند نه خوانندگانی انفعالی؟ چطور می‌توان به آن‌ها در یافتن استعدادشان کمک کرد؟ درواقع، چطور می‌توانید استعداد خودتان را بیابید و در ارتباط با رهبری با آن سنجیده‌تر عمل کنید؟

 این جوهره خرد است. هیچکدام از این‌ها درباره اعداد و ارقام و فرمول‌ها یا حتی فرآیندها نیستند. حتی درباره پاسخ‌ها نیز نیستند. خرد عمیق‌تر و ساده‌تر و انسانی‌تر است. خرد درباره نحوه شکل‌گیری تجاربمان با حرف‌هایمان است. درباره این است که چطور مردم معنا می‌سازند و تفسیر می‌کنند. درباره قدرت پرسش‌ها و داستان‌هاست و بیش از هر چیز درباره روابط است. درباره این است که چطور اقتدار و تأثیر واقعی می‌سازید. درباره این است که مردم چطور می‌توانند به شما اعتماد کنند و چطور در صورت ترس یا فرصت می‌ایستید. خرد به معنای دقت و توجه به ایده‌ها و افراد است. درباره‌ای این است که چطور گفتگوهای سرشار از انرژی را شروع می‌کنید که تغییری نو، عمیق و پایدار ایجاد می‌کند. هیچ‌یک از این آن‌ها سریع و آسان به دست نمی‌آید. 

نویسنده در مقدمه کتاب توضیح می‌دهد دو بار مدیرعامل بوده‌ است و در طول سالیان متمادی به رهبران زیادی مشاوره داده‌ است. می‌داند انتظارات مردم از رهبری می‌توانند نفس‌گیر باشند. فشارهای زیادی از درون و بیرون‌روی شماست. خبر خوب این است که نیازی نیست بر هر یک از این‌ها تسلط یابید. آنچه نیاز دارید میل و اطمینان به رشد است. خرد برای اتاق غذاخوری، اتاق ناهارخوری، اتاق هیئت‌مدیره و مجلس‌ها است. 

کتاب رهبری با خرد نقشه‌ای از خرد به رهبران و سرنخ‌هایی برای رهبری می‌دهد. می‌توانید این نقشه آغاز کتاب آمده و در آغاز هر بخش نیز تکرار شده است. نقشه چهار بخش و کتاب سیزده فصل دارد. در بخش اوّل: خرد و رهبری، خرد را خواندن الگوهای زندگی با تمییز و کاربرد نگرش‌هایتان با دقت و صداقت می‌داند. سپس به رهبری به‌عنوان الگوی تجربه انسانی می‌نگرد. هدفش بزرگ جلوه دادن رهبری و پرده برداشتن از اسرارش است. در بخش دوّم: الگوها، چهار الگوی تجربه انسانی را که هرروز با آن‌ها سروکار دارید، بررسی می‌کند. این الگوها را نام‌گذاری، گفتگو، تأثیر و منش می‌نامد. درواقع، این الگوها نشان می‌دهند چطور حرف‌ها واقعیت را شکل می‌دهند، چطور معنا در گفتگو شکل می‌گیرد، چطور رابطه تأثیر را شکل می‌دهد و چطور خواسته‌ها با ابهام و ترس روبرو می‌شوند. در بخش سوّم: هنرها، به چهار هنر کار با الگوها می‌پردازد. این هنرها داستان، درخشش، امید و مهربانی می‌نامد. در حقیقت، یاد می‌گیرد با داستان هویت، هدف و جامعه را بسازد؛ یاد می‌گیرد توانایی افراد برای درخشش را درک کنید؛ یاد می‌گیرید راجع به عمیق کردن منش و امید صحبت کنید و یاد می‌گیرید چطور قلبمان را با بزرگی و مهربانی قوّت بخشیم.

خواندن کتاب رهبری با خرد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام صاحبان کسب و کار پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۵۹ صفحه

حجم

۳٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۵۹ صفحه

قیمت:
۹,۵۰۰
تومان