دانلود و خرید کتاب خرد به اشتراک گذارده شده آلن برودبنت ترجمه امیر نویدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب خرد به اشتراک گذارده شده

کتاب خرد به اشتراک گذارده شده نوشته آلن برودبنت و فرانکا گوچیاری است. کتاب خرد به اشتراک گذارده شده را انتشارات راز نهان منتشر کرده است. این کتاب نگاهی  به کسب و کارها از جانب هر دو مدیران کارآزموده و تازه کار به منظور رهبری موفق سازمان‌ها است.

درباره کتاب خرد به اشتراک گذارده شده

رهبران می‌توانند ساخته شوند. ممکن است بعضی افراد، «ذاتاً رهبر زاده شده باشند»، اما اکثر رهبران خوب، از طریق تجربه و با گذشت زمان، مهارت‌های لازم را به دست آورده‌اند. رهبران خوب باید چند مهارت اساسی را داشته باشند: توانایی اندیشیدن در مورد مسائل، توانایی یافتن راه حل و تسلیم پیچیدگی مسائل نشدن، انعطاف‌پذیری و تحمل بالا در مواجهه با ابهام و سردرگمی؛ و چیزی که همیشه آن را شجاعت می‌نامم، تمایل برای بر عهده گرفتن مسئولیت و پاسخگویی.

سرانجام، یک رهبر خوب باید به پاسخ‌های درست دست پیدا کند. پاسخ‌ها مهم هستند؛ اما جاده رسیدن به پاسخ‌های درست و مناسب از سؤالات درست و مناسب می‌گذرد. طی سالیانی که با رهبران در حال توسعه کار کرده‌ام، متوجه شده‌ام که چه سؤالاتی باید پرسیده شود تا بیشترین سودمندی را به همراه داشته باشند. این سؤالات منجر به پاسخ‌های درست و مناسبی می‌شوند و مانع سردرگمی و غرق شدن در پرسش می‌شوند. این کتاب به شما پاسخ می دهد رهبران خوب در کسب و کارها چه ویژگی‌هایی دارند. 

این کتاب چهار بخش دارد. بخش اول به آماده شدن می‌پردازد: تصمیم‌گیری در مورد اینکه آیا آماده بر عهده گرفتن این نقش هستید یا خیر؛ آگاهی از اینکه آیا این سازمان، انتخاب درست و مناسبی برای شما محسوب می‌شود یا خیر؛ و با استفاده از تجربه چندین ماه اول کاری، برنامه‌های واضح و مشخصی را برای خودتان و سازمانتان طراحی کنید. دومین بخش به تشکیل تیم یا افراد مورد نیاز برای پیشروی کار می‌پردازد. یک CEO باید نقش فعالی در استخدام و جذب افراد برجسته در تمامی سطوح، ایجاد فرهنگ و ساخت مکانیسم‌های پیشتیبانی داشته باشد تا اطمینان حاصل شود که سازمان دارای مهارت‌ها و تعهد لازم برای رسیدن به ماموریت خود می‌باشد.

بخش سوم به طور عینی‌تری به کار روزمره، از افزایش و مدیریت پول تا بالا بردن آگاهی و افزایش دوستان و طرفداران سازمان، رسیدگی می‌کند. این شالوده است که سازمان‌های متوسط را از سازمان‌های خوب مدیریت شده متمایز می‌سازد. بخش چهارم به این سؤال دشوار رسیدگی می‌کند که چه زمان باید این پست را ترک کرد و چالش بعدی را بر عهده گرفت. 

خواندن کتاب خرد به اشتراک گذارده شده را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام صاحبان کسب و کار‌ها پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب خرد به اشتراک گذارده شده

پارت A. چطور متوجه می‌شوید که برای پیشرفت، آماده هستید؟

افراد برای مدیرعامل (CEO) شدن، انگیزه‌های مختلفی دارند.

بعضی از افراد، پس از چندین سال مدیریت کردن افراد، به سادگی به چالش افزایش مسئولیت برای هدایت استراتژیک یک سازمان علاقه‌مند می‌شوند، برای این افراد، تمایل به یادگیری مستمر و توسعه حرف‌های، آن‌ها را به سمت نقش مدیرعامل (CEO) سوق می‌دهد.

سایرین برای مسئله‌ای همچون محیط‌زیست، فقر یا حقوق کودکان، دارای شور و اشتیاق هستند و تمایل دارند که مدیرعامل (CEO) شوند تا بتوانند نقش و مشارکت بیشتری برای هدفی که باعث برانگیخته شدنشان شده است، داشته باشند. در بعضی موارد، تمایل به تأثیرگذاری مثبت بر مسئله‌ای خاص، قبل از اینکه زمان زیادی را صرف اندیشیدن درباره رهبر شدن کنند، آن‌ها را به پست رهبری سوق می‌دهد.

گاهی اوقات، افراد صرفاً به خاطر جاه‌طلبی و بلندپروازی، برای رهبری انگیزه پیدا می‌کنند. آن‌ها می‌خواهند به ریاست برسند. آن‌ها دارای یک محرک کارآفرینی قوی هستند و می‌خواهند سازمان را با سرعت و شتاب خودشان حرکت دهند.

بعضی افراد با دقت زیاد، مسیر خود را برای مدیرعامل (CEO) شدن طراحی می‌کنند. برای سایرین، این فرصت به طور تصادفی ایجاد می‌شود یا بسیار زودتر از زمان پیش‌بینی شده رخ می‌دهد؛ در صورتی که تجربه یک فرد مورد توجه سازمانی قرار بگیرد که در جستجوی یک رهبر جدید هستند، چنین چیزی صدق می‌کند. در هر صورت، فرد باید مشخص کند که آیا آماده است یا خیر.

پارت B. خود ارزیابی

یکی از راه‌های تعیین آمادگی، ارزیابی انتقادی مهارت‌های خودتان است، یعنی هم مهارت‌های سخت (امور مالی، اداره امور) و هم مهارت‌های نرم یا تعاملی (کار کردن با افراد داخل و خارج از سازمان، برنامه‌ریزی استراتژیک و کسب و کار). این خود ارزیابی، سطح مهارت و تجربه شما را نشان می‌دهد و مشخص می‌کند که باید قبل از بر عهده گرفتن CEO یا در طی چند ماه نخست این مسئولیت، در چه زمینه‌هایی پیشرفت کنید.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۶۴ صفحه

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۶۴ صفحه

قیمت:
۹,۰۰۰
تومان