دانلود و خرید کتاب آموزش خرد و توسعه رهبری ابولفضل صفیعی پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آموزش خرد و توسعه رهبری اثر ابولفضل صفیعی پور

کتاب آموزش خرد و توسعه رهبری

معرفی کتاب آموزش خرد و توسعه رهبری

آموزش خرد و توسعه رهبری تالیف دکتر بهزاد شوقی استاد گروه مدیریت آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات، تهران، ابوالفضل صفیعی‌پور دانشجوی مقطع دکترای تخصصی، گروه مدیریت آموزشی، دانشکده علوم تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج و دکتر سحر رستگار استاد گروه مدیریت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری است.

 درباره کتاب آموزش خرد و توسعه رهبری

این کتاب در سه فصل تنظیم شده است. در فصل اول به بررسی مقدمه‌ای بر خرد در جنبه‌های روانشناسی و مدیریت می‌پردازد. در فصل دوم به بررسی مبانی نظری موجود در سه بخش آموزش، یادگیری و خرد می‌پردازد، درنهایت در فصل سوم به مبانی نظری در حوزه خرد و رهبری می‌پردازد و دیدگاه‌هایی را که در زمینه توسعه رهبران از طریق خرد وجود دارد را تبیین می‌کند.

خواندن کتاب  آموزش خرد و توسعه رهبری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 دانشجویان و پژوهشگران رشته مدیریت و علاقه‌مندان به کتاب‌های مدیریت و رهبری

بخشی از کتاب  آموزش خرد و توسعه رهبری

خرد = دانش+ اخلاق + عمل

این تعریف خرد شرح مختصری از دیدگاه‌های قبلی پیرامون خرد است. هم¬چنان که توضیح می‌دهد چطور افراد احتمالاً از واژه خرد استفاده می‌کنند. این تعریف مشکلاتی را نیز با خود به همراه دارد؛ مثلاً منظور از واژه مناسب چیست؟ چه کسی تعیین می‌کند رفتار مناسب کدام است؟ چه زمانی آن‌ها در ارتباط با رفتار قضاوت می‌کنند؟ قبل، بعد یا مدت‌ها بعد از رفتار. در اینجا مثالی ذکر می‌کنیم. پس از بمب‌گذاری‌های اخیر در لندن که رفتن به خانه را دشوار کرد صاحب یک مغازه دوچرخه فروشی، دوچرخه‌هایش را به مسافرین در راه مانده قرض داد و از آن‌ها قول گرفت که روز بعد دوچرخه‌ها را برگردانند. این عمل منجر به محبوبیت فروشگاه در بین مردم، ایجاد روابط خوب با مشتریان احتمالی و افزایش ناگهانی فروش شد. آیا صاحب مغازه خردش را بکار برد یا تنها دلسوزی کرد؟ دانش انجام همه این کارها از کجا آمد؟ دغدغه دیگر ممکن است از این فرضیه ضمنی به وجود آید که دانش شامل اخلاق نیست (رولی، ۲۰۰۶). هانابوس (۲۰۰۱) بیان می‌دارد که این غالباً دیدگاه بکار رفته در بحث فعلی مدیریت دانش است اما درواقع یک دیدگاه تحليل رفته از دانش است و باید بعد اخلاقی را نيز در دانش گنجاند.

تعریف زیر علی‌رغم توجه به نقش محوری خرد، قابلیت‌های فکری را در چارچوب گسترده‌تری که شامل ابعاد اجتماعی، انگیزشی، عاطفی و میان‌فردی نیز است ادغام می‌کند (وبستر ، ۲۰۰۳ب): خرد داشتن صلاحیت و هدف و استفاده از تجارب مهم زندگی برای تسهیل رشد بهینه خود و دیگران است (وبستر، ۲۰۰۷). با توجه به پیچیدگی‌های ذاتی خرد، این‌طور برداشت می‌شود که فرد خردمند دست کم سطح کمینه صلاحیت را در تصمیم‌گیری، حل مشکل و سایر توانایی‌های فکری دارد. این بعد کاملا با تعریف مشهور بالتز از خرد به عنوان تخصص در واقعیت اساسی زندگی همخوانی دارد. افراد خردمند متفکر هستند (مثلا لانگر ، ۱۹۸۹) و دانسته قصد دارند اعمالشان پیامدهای مرتبط با خرد داشته باشد؛ یعنی خرد نتیجه فرعی تصادفی یک فرایند یا پدیده همایند برخی اعمال نامرتبط نیست. قصد انجام اعمال خردمندانه چیزی جز توانایی بکار بسته نشده نیست مگر اینکه بر اساس آن عمل شود. بنابراین اگر قرار است رفتارهای خردمندانه بالقوه چیزی بیش از تصمیمات تحقق نیافته "شب سال نو" باشند به کاربرد نیاز است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۶۹ صفحه

حجم

۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۶۹ صفحه

قیمت:
۶,۵۰۰
تومان