دانلود و خرید کتاب خرد تیم ها ترجمه بهزاد شوقی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب خرد تیم ها

کتاب خرد تیم ها اثری مشترک از کاتزنباچ، جان. آر اسمیت و داگلاس. ک است که با ترجمه دکتر شیما شعله کار و دکتر بهزاد شوقی در انتشارات راز نهان به چاپ رسیده است.

درباره کتاب خرد تیم‌ ها

تیم، مفهومی است که برای همگان به‌خوبی شناخته شده است. کتاب حاضر به‌صورت سهل و کاربردی به بررسی فرايند رهبری تیم از طریق خرد در سازمان‌ها از جنبه‌های مختلف می‌پردازد.

باوجود اینکه ممکن است امروزه مفهوم جدیدی از تیم‌ها درک شود اما کاربرد این مفاهیم متفاوت است. بسیاری از افراد آنچه را که در مورد تیم‌ها می‌دانند به کار نمی برند و این امر موجب می‌شود تا پتانسیل عملکرد تیم را از دست بدهند. برای مثال، معنای متعارفی که از تیم‌ها مطرح است، بیان می‌کند که تیم‌‌‌‌‌ها نمی‌توانند بدون یک هدف مشترک، موفق شوند؛ با این ‌وجود، اکثر تیم‌های سازمانی در مورد ماهیت و چرایی آنچه می‌خواهند انجام دهند، دچار ابهام هستند. این کتاب قصد دارد بیان کند که چرا استفاده از فهم متعارف پیرامون تیم‌ها بسیار دشوار است.

این کتاب سه بخش دارد. بخش اول درباره درک تیم‌ها سخن می‌گوید و اصول و مبانی یک تیم و داستان عملکرد ان را بازگو می کند. بخش دوم درباره عملکرد تیم است و مولفه‌هایی که تیم را سازمان می‌دهند و به پیش می‌برند و بخش سوم درباره چگونگی بهره‌گیری از پتانسیل‌های تیمی است .

 نویسندگان این کتاب زمان زیادی را با تیم‌ها صرف کرده‌اند و به یافته‌ها و نتایج جالبی درباره خرد تیم‌ها رسیده‌اند که انها را در این کتاب با شما به اشرتاک گذاشته‌اند.

خواندن کتاب خرد تیم‌ ها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 مدیران سازمان‌ها و رهبران تیم‌های کوچک و بزرگ مخاطبان این کتاب‌اند.

 بخشی از کتاب خرد تیم ها

هیچ‌کسی اهمیت یک رهبر را برای موفقیت یا شکست تیم کم‌ارزش نمی‌داند. در حقیقت، بیشتر افراد نقش و مسئولیت راهبری را بیش‌ازحد تأکید کرده و انتظارات و شرایط غیر واقع‌گرایانه‌ای را برای رهبری تیم تبیین می‌کنند. بسیاری از افراد وظیفه رهبر را با رهبری اشتباه می‌گیرند. یک رهبر تیمی خوب می‌تواند برای همه ما ارزشمند باشند ولی لزوما وی مجری خوبی شاید نباشد. برای رهبری باید صبر از ایوب، شجاعت ناپلئون، بینش پاستور و حکمت چرچیل را داشت.

بسیاری از افراد فکر می‌کنند که ملزومات اصلی رهبری تیم مؤثر یکسان است به‌خصوص اگر که کم‌تر توسعه یابد آن‌ها می‌تواند منجر به عملکرد موفقی شود. در حقیقت رهبری تیم در مقایسه با چالش رهبری توسعه می‌یابد. رهبران سازمانی بر اساس راهبردهای مختلف عمل می‌کنند و ازاین‌روی ویژگی‌های جغرافیایی، کارکردی و فرهنگی و سلسله‌مراتبی مطلوب است. ژنرال نورمن شازوبوک ، فرمانده عملیات جنگ خلیج‌فارس، به‌عنوان یک رهبر مطرح بوده است. ویلیام پاگنویس ، ژنرال سه ستاره‌ای است که به دهه‌ها هزار نفر در ارتش امریکا دستور داده است که پشتیبانی لجستیک را از سیصدهزار سرباز و صدهزار وسیله نقلیه با هفت میلیون تن تجهیزات، غلاف سوخت و تجهیزات تأمین کنند. برخلاف شاوزکاف و پاکونیس، گیر مانندیک مربی بازیکن بوده است که تیم خود را به حرکت واداشته است. در میان سایر چیزها این موجب شده است یک ابزار مشارکتی استفاده شود و تفاسیر و احساسات از طیف وسیعی از زمینه‌ها تبیین شود. به‌علاوه، او بایستی افراد را برای کمک به توازن و تعادل می‌رساند. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۴۹ صفحه

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۴۹ صفحه

قیمت:
۸,۶۰۰
تومان