دانلود و خرید کتاب مطالعه علمی خرد فردی مایکل فراری ترجمه بهزاد شوقی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مطالعه علمی خرد فردی اثر مایکل فراری

کتاب مطالعه علمی خرد فردی

معرفی کتاب مطالعه علمی خرد فردی

مطالعه علمی خرد فردی؛ از روش های فکری تا علم عصب شناسی نوشته مایکل فراری و نیک ام. وستسترات است که با ترجمه دکتر بهزاد شوقی، اعظم بهادری و مهنوش رحيمی منتشر شده است.

درباره کتاب مطالعه علمی خرد فردی؛ از روش های فکری تا علم عصب شناسی

پژوهشگران خرد از زمان آغازش در بررسی علمی معاصر در بیش از ۳۰ سال پیش پیرامون تعریف تجربی خرد و نحوه‌ سنجش آن بحث کرده اند. این تنش‌های روش شناختی و مفهومی در علم خرد زمینه را برای حوزه‌ی بررسی بسیار متفاوتی مهیا کرده اند. ما به جای اینکه این تنوع و گوناگونی را یکی از محدودیت‌های زمینه بدانیم، یعنی نقض اصل علمی ایجاز، علم خرد را تابلوی منقوشی از رنگ‌های متفاوت می‌بینیم که توسط پژوهش گران و نظریه پردازان برجسته بافته شده است. در گردآوری این کتاب هدف مشهود کردن بخشی از این تابلو بود. 

این کتاب نه تنها بروز رسانی کارهای اخیر در حوزه‌ تجربی خرد است، بلکه تغییر مهمی به مطالعه‌ی علمی خرد فردی در مقابل خرد جمعی را نشان می‌دهد که نقطه‌ تمرکز جلدهای قبلی بر خرد جمعی بود. بنابراین این کتاب تلاشی برای نشان دادن روند‌های فعلی در علم روان‌شناختی خرد فردی است. از صاحبنظران خواسته شده پیرامون تمایز یا عدم تمایز میان خرد فردی و جمعی در چارچوب نظریشان بحث کنند و نظر دهند. همچنین از آن‌ها خواسته شده در ارتباط با نحوه‌ سنجش علمی خرد فردی نیز بحث کنند، اما محتوای این کتاب فراتر از این ملاحظات اساسی می‌رود.

این کتاب ۴ بخش دارد که هر یک دیدگاه متفاوتی به خرد فردی دارند. طبعاً میان بخش‌ها همپوشی وجود دارد و این یکی از روش‌های احتمالی برای درک نحوه‌ی سازمان دهی کتاب است. سپس مهم‌ترین نکات هر فصل ارائه می‌شوند و توصیفی از نحوه‌ی ترکیبشان در یک دیدگاه معنا دار ارائه می‌شود.

 خواندن کتاب مطالعه علمی خرد فردی؛ از روش های فکری تا علم عصب شناسی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

پژوهشگران و علاقه‌مندان روان‌شناسی مخاطبان این کتاب‌اند.

 بخشی از کتاب مطالعه علمی خرد فردی؛ از روش های فکری تا علم عصب شناسی

فرد می‌تواند در ارتباط با زندگی و مشکلات دیگران یا به طور کلی زندگی خردمند باشد و به دلیل خردش درصدد پند گرفتن از دیگران باشد، اما شاید این فرد لزوماً در ارتباط با زندگی و مشکلات خودش خردمند نیست. به همین منوال می‌توان تصور کرد افرادی که به نوعی بینش به خود یا حتی خرد فردی دست یافته اند توانایی و یا انگیزه‌ی اندیشیدن به مشکلات زندگی فراتر از شرایط خاص خود را نداشته باشند یا توانایی پند دادن را نیز نداشته باشند. بنابراین انتظار می‌رود افرادی که سطح بالایی در هر دو نوع خرد دارند بسیار نادر باشد. جدول 1 مورد رابطه‌ی متعامد میان دو نوع خرد را که به ندرت در واقعیت یافت می‌شود تنها برای اهداف آموزشی نشان می‌دهد. اما برای ایجاد رابطه‌ی تجربی میان این دو نوع خرد ابتدا باید آن‌ها را مستقل از یکدیگر تعریف کرد و سنجید. جدول 1 همچنین بر بعد مهم دیگر پژوهش پیرامون خرد فردی و جمعی تاکید دارد و آن بعد این است که از نظر تجربی ما اکثرا به درجات مختلف بینش به خود یا زندگی می‌پردازیم و کمتر به خرد توجه داریم. باید از نظر تجربی تصمیم گرفت که آیا درجات بینش و خرد فردی یا جمعی را روی یک پیوستار قرار داد یا پدیده‌های متفاوت کیفی را تشکیل داد. از این پس پژوهش پیراون خرد با این فرض انجام می‌شود که درواقع آن‌ها یک پیوستار را تشکیل می‌دهند و برای سهولت مثلا در ارتباط با تفاوت‌های خرد زمانی که منظورمان درجات مختلف بینش است صحبت می‌کنیم. اما نباید فراموش کرد که این درواقع یک راه حل مختصر است. 

  


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۸۲ صفحه

حجم

۵٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۸۲ صفحه

قیمت:
۱۱,۰۰۰
تومان