دانلود و خرید کتاب تحول در زندگی با جادوی نظم ماری کوندو ترجمه زهرا حسنی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تحول در زندگی با جادوی نظم اثر ماری کوندو

کتاب تحول در زندگی با جادوی نظم

معرفی کتاب تحول در زندگی با جادوی نظم

کتاب تحول در زندگی با جادوی نظم اثری از ماری کندو، ملقب به کنماری است. زن جوان اهل ژاپن که قرار است به ما هنر ژاپنی خلوت سازی و سازماندهی را بیاموزد.

درباره کتاب تحول در زندگی با جادوی نظم

کنماری، نام یکی از متدهای ایجاد نظم است که اگر دنبال چنین موضوعاتی باشید، حتما نامش را شنیده‌اید. ماری کوندو در کتاب تحول در زندگی با جادوی نظم، هنر ژاپنی خلوت سازی و سازماندهی را به ما می‌آموزد تا خانه‌ای مرتب و به پیروی از آن ذهنی مرتب داشته باشیم. 

کنماری که لقب او و همچنین یکی از متدهای مشهور در زمینه پاکسازی و مینیمالیسم و ایجاد نظم و ترتیب است در سراسر جهان طرفداران زیادی دارد. این روش به ایجاد نظم و ترتیب و همچنین دور ریختن وسایل غیر ضروری و همچنین خرید چیزهای جدیدی که واقعا ضروری هستند، تاکید زیادی می‌شود. به این ترتیب می‌توان جلوی خرید بسیار زیاد که عاملی برای بی نظمی است را گرفت.

کتاب تحول در زندگی با جادوی نظم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

تحول در زندگی با جادوی نظم کتابی کاربردی است که تمام افراد می‌توانند از آن استفاده کنند. با اینحال اگر از روش‌های معمول دیگر استفاده کرده و نتیجه نگرفته‌اید، این روش را حتما امتحان کنید.

درباره ماری کوندو

ماری کوندو، که در سراسر جهان به نام کونماری معروف است، مشاور سازماندهی، نویسنده و مجری برنامه‌های تلویزیونی ژاپنی و یکی از پیشگامان هنر مینیمالیسم است. ماری کوندو چهار کتاب در زمینه سازماندهی و نظم نوشته است که مجموعاً میلیون‌ها نسخه از آن‌ها را در سراسر جهان فروخته است. کتاب‌های او به زبان‌های چینی، فرانسوی، آلمانی و انگلیسی ترجمه شده‌اند. 

در سال ۲۰۱۵ کنماری در فهرست صد فرد تأثیرگذار جهان به انتخاب تایمز (Times) قرار گرفت.

بخشی از کتاب تحول در زندگی با جادوی نظم

اگر روزانه کمی مرتب باشید، برای همیشه مرتب خواهید شد

«اگر خانه خود را به‌یک‌باره مرتب کنید، به حالت اول بازخواهید گشت. بهتر است که هر بار به میزان کمی مرتب کنید و این کار را به عادت تبدیل کنید». اگرچه این توصیه بسیار وسوسه‌انگیز به نظر می‌رسد، ولی قبلاً دیده‌ایم که قسمت اول نادرست است. این پیشنهاد که روزانه به میزان کمی مرتب کنیم، چطور به‌نظر می‌آید؟ اگرچه این پیشنهاد قانع‌کننده به نظر می‌رسد، اما فریب نخورید. به این دلیل به نظر می‌رسد که هرگز کارها تمام نمی‌شود، زیرا هر بار به میزان کمی مرتب می‌کنید.

تغییر عادت‌های سبک زندگی که در طول سالیان متمادی شکل گرفته‌اند، معمولاً بسیار دشوار است. اگر تاکنون در امور مربوط به نظم و انضباط موفق نبوده‌اید، تقریباً این عادت که هر بار میزان کمی را مرتب کنید، برای شما امری غیرممکن خواهد بود. افراد، بدون تغییر طرز فکر خود نمی‌توانند عادت‌های خود را تغییر دهند. این امر آسان نیست، زیرا کنترل افکار خود، کار بسیار دشواری است. با وجود این، برای تحول اساسی در زمینه طرز فکر خود درباره نظم، فقط یک روش به چشم می‌خورد.

وقتی در دوره اول متوسطه بودم، برای اولین بار موضوع نظم توجه مرا به خود جلب کرد. با خواندن کتابی به نام (هنر دورانداختن) نوشتۀ ناگیسا تاتسومی۵ (گروه شرکت‌های تاکارا جیماشا۶) به این موضوع علاقه‌مند شدم. موضوع این کتاب درباره اهمیت خلاص شدن از شر وسایل غیرضروری بود. کتاب را در راه بازگشت از مدرسه به خانه خریدم. عنوان کتاب مرا وسوسه کرد، چرا که قبلاً هرگز با آن برخورد نکرده بودم. هنوز می‌توانم شور و اشتیاق آن لحظه را به یاد بیاورم و احساسی را که هنگام خواندن آن کتاب در قطار داشتم. آن‌چنان غرق محتوای کتاب شدم که نزدیک بود از ایستگاه جا بمانم. وقتی به خانه رسیدم، با دستان پر از کیسه‌زباله یک‌راست به اتاقم رفتم و برای چندین ساعت آنجا ماندم. اگرچه اتاق من کوچک بود، ولی وقتی کارم تمام شد، هشت کیسه پر از لباس‌هایی داشتم که هرگز نپوشیده بودم، کتاب‌های درسی دوره ابتدایی، اسباب‌بازی‌هایی که در این سال‌ها با آن‌ها بازی نکرده بودم، مجموعه تمبر و پاک‌کن. فراموش کرده بودم که بیشتر این وسایل حتی وجود داشته‌اند. حدود یک ساعت بی‌حرکت روی زمین نشستم و سپس به کیسه‌های زباله خیره شدم و تعجب کردم: «چرا زحمت نگه‌داشتن این‌همه وسایل را کشیدم؟»

باوجوداین، چیزی که بیشتر از همه مرا متعجب کرد، تغییرات چشمگیری بود که در اتاقم ایجاد شده بود. فقط بعد از گذشت چند ساعت، می‌توانستم بخش‌هایی از کف اتاق را ببینم که قبلاً هرگز ندیده بودم. به نظر می‌رسید که اتاقم متحول شده است و هوا آن‌قدر تازه و روشن‌تر شده بود که حتی فکرم را آزادتر می‌کرد. متوجه شدم که نظم و انضباط می‌تواند ازآنچه فکر می‌کردم تأثیر بسیار بیشتری داشته باشد. باوجوداین تغییرات چشمگیر، هیجان‌زده شده بودم، از آن روز به بعد توجه خود را از آشپزی و خیاطی که فکر می‌کردم از ضروریات یک خانه مرتب هستند، به هنر مرتب کردن، معطوف کردم.

مرتب‌سازی نتایج قابل مشاهده‌ای به همراه دارد و این نتایج حقیقت دارد. راز اصلی موفقیت این است که: اگر به‌جای اینکه کم‌کم به مرتب کردن بپردازید، این کار را در یک نوبت انجام دهید، می‌توانید ذهنیت خود را به طرز چشمگیری تغییر دهید. تغییری بسیار عمیق که احساسات، طرز فکر و عادت‌های شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد. دانش‌آموزان من عادت مرتب بودن را به‌طور تدریجی در خود پرورش نمی‌دهند. هر یک از آن‌ها از زمانی که ماراتون را شروع کرده‌اند، بدون به‌هم‌ریختگی بودند. این روش، کلیدی برای جلوگیری از بازگشت به حالت اول است.

زمانی که افراد هرچقدر هم که مرتب شوند باز هم به بی‌نظمی رو می‌آورند،‌مشکل اصلی دیگر اتاق یا وسایل آن‌ها نیست، بلکه ایراد واقعی طرز فکر آن‌هاست. حتی اگر در ابتدا به آن‌ها الهام شده باشد، باز هم نمی‌توانند باانگیزه باقی بمانند و تلاش‌های آن‌ها کم‌رنگ می‌شود. علت اصلی، این واقعیت است که نمی‌توانند نتایج نظم را ببینند یا اثرات آن را درک کنند. دقیقاً به همین دلیل است که موفقیت به تجربه نتایج ملموس وابسته است. اگر از روش درست استفاده کنید و در مدت‌زمانی کوتاه، تمام تلاش خود را صرف از بین بردن به‌هم‌ریختگی کنید، به‌زودی شاهد نتایجی خواهید بود که شما را قادر می‌سازد تا فضای اطراف خود را همیشه مرتب و منظم نگه دارید. هر فردی که این مراحل را تجربه کند، صرف‌نظر از اینکه چه کسی باشد،‌عهد می‌بندد که هرگز به حالت به‌هم‌ریختگی سابق بازنگردد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه