دانلود و خرید کتاب سلطنت عمان احمد علامه فلسفی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سلطنت عمان اثر احمد علامه فلسفی

کتاب سلطنت عمان

معرفی کتاب سلطنت عمان

کتاب سلطنت عمان نوشته احمد علامه فلسفی است. کتاب سلطنت عمان به کشور عمان، ویژگی‌ها و باورها و آداب و رسوم و تاریخ این کشور می‌پردازد.

درباره کتاب سلطنت عمان

کشور عمان با حدود ۳ میلیون نفر جمعیت ، از غرب به امارات متحده عربی و عربستان سعودی، از جنوب به یمن، از شمال به تنگه هرمز، و از سمت شرق به دریای عرب محدود می‌شود. عمان با مساحت ۳۰۹٬۵۰۰ کیلومتر مربع، سومین کشور بزرگ بعد از سعودی و یمن در شبه جزیره عربستان است و پایتخت آن مسقط می بشد .عمان در جنوب شرق این شبه‌جزیره قرار گرفته و تقریباً نیمه شرقی جنوب شبه‌جزیره عربستان را پوشانده است. خطوط ساحلی عمان ۱٬۷۰۰ کیلومتر طول دارند.

به گفته برخی باستان شناسان، تمدن عمان به حداقل پنج هزار سال قبل و یا بیش از آن باز می‌گردد. اگر می خواهید درباره این کشور بیشتر بدانی کتاب سلطنت عمان به شما اطلاعات مفیدی می‌دهد.

خواندن کتاب سلطنت عمان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به کشورشناسی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب سلطنت عمان

بر اساس اسناد تاریخی، روابط ایران و عمان در سال ۵۹۷ میلادی شکل سازمان یافته‌ای به خود گرفته و در طول تاریخ به تناسب شرایط و مقتضیات زمان و با توجه به نوع حکومتها، با فراز و نشیب هایی همراه بوده است.

در دوران حکمرانی «آلجلندی» اسلام وارد عمان شده‌است. درآن دوران ، حضرت محمد (ص)، عمرو بن العاص و ابازید الأنصاری برای دعوت مردم به اسلام به عمان می‌فرستد. درآن دوران پادشاه عمان جیفر الجندی بن المستکبر و برادرش عبد الجلندی بر عمان حکمران بودند. پادشاه عمان اسلام را پذیرفتند و مردم عمان یک پارچه به دین اسلام گرویدند و از آن به بعد عمان یکی از پایگاهای بزرگ اسلام واز مدافعین اسلام در نبرد یمامه (یا همان جنگهای ردّه) بود.

در سال ۱۵۰۷ میلادی پرتغالی‌ها بر عمان حمله و تجاوز می‌کنند و بعد از مقاومت شدید از جانب عمانی‌ها سر انجام موفق می‌شوند عمان را اشغال کنند. پرتغالی‌ها مدت یک قرن ونیم عمان را تحت سیطره و استثمار خود در می آورند.

در سال ۱۶۴۹ میلادی، امام سیف بن سلطان الیعربی، توانست مسقط را از قبضه پرتغالی‌ها رها سازد. بعد از آزادی مسقط تمام اردوگاه‌های پرتغالی‌ها یکی پس از دیگری سقوط کردند و سر انجام تمام عمان از قبضه پرتغالی‌ها رها گردید. عمانی‌ها با آزادی بلادشان از تسلط پرتغالی‌ها اکتفا نکردند و قوای پرتغالی‌ها در سواحل هند و ساحل شرقی آفریقا و اقیانوس هند را تعقیب نمودند و توانستند در چند حمله پی در پی قشون پرتغالی‌ها از این مناطق خارج کنند.

توسعه و شکوفایی عمان با وقوع جنگ داخلی بین قبیله ها به خاطر انتخاب امام جدید عملا پایان یافت تا این که در سال ۱۷۳۷ میلادی، نیروهای نادر شاه افشار به درخواست سیف بن سلطان حاکم وقت عمان برای سرکوب شورشهای داخلی در این کشور مستقر شدند. این نیروها پس از هفت سال به دلیل جنگ نادر با عثمانی ها و متعاقب آن امضای توافقنامه‌ای دوماده‌ای، سرزمین عمان را ترک کردند.

در سال ۱۹۱۳ میلادی تیمور بن فیصل به سلطنت رسید. پس از سلطان سعید بن تیمور پدر، سلطان کنونی عمان در سال ۱۹۳۲ حکومت را در اختیار گرفت. در ۲۳ ژوئیه ۱۹۷۰ سلطان قابوس پدرش را که معتقد بود عمان را در ا نزوا و عقب ماندگی نگاه داشته برکنار و زمام امور را به دست گرفت. ایران پس از انگلیس و آمریکا، سومین کشوری بود که حکومت سلطان قابوس را به رسمیت شناخت.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۷۸ صفحه

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۷۸ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان