دانلود و خرید کتاب هزار دستان (جلد دوم) پروین رضوی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب هزار دستان (جلد دوم) اثر پروین رضوی

کتاب هزار دستان (جلد دوم)

معرفی کتاب هزار دستان (جلد دوم)

در مجموعه هزاردستان که کتاب حاضر جلد دوم آن است، تصنیف‌های موسیقی فاخر ایرانی را براساس طبقه‌بندی هفت دستگاه موسیقی می‌شناسید. جلد دوم از این مجموعه به دستگاه همایون، اصفهان، سه گاه، چهارگاه نوا، راست پنجگاه اختصاص دارد.

درباره مجموعه هزاردستان

هنرمندان و نوازندگان ماندگار موسیقی و همه آنان که میراث ادبی را پاس می‌دارند، حق بزرگی بر گردن شعر، حکمت و عرفانِ زبان پارسی دارند، چرا که با صدایی خوش و دل انگیز اشعار بزرگانی مانند حافظ، سعدی و مولوی را به تصنیف و آواز کشیده و نام، یاد و خاطره این مفاخر ادبی را در ذهن و ضمیر پارسی‌زبانان زنده نگه داشته و احیا می‌کنند. هنرمندانی که با بهره از هنر موسیقی در چندین دهه گذشته، آموزه‌های اخلاقی و عرفانیِ در اشعار بزرگان ادب ایران زمین را به میان مردم کوچه و بازار، همچنین فارسی‌زبانان خارج کشور کشانده و میراثی جاودانه از خویش بر جای گذاشته‌اند که «تنها صداست که می‌ماند»...

مجموعه پیش رو با نگاهی دقیق و محققانه تصنیف‌های فاخر و ارزشمند موسیقی ایرانی را بر اساس دستگاه‌های موسیقی سنتی ایرانی طبقه‌بندی کرده و در اختیار علاقه‌مندان به موسیقی و شعر ایرانی قرار داده است. این اثر منبعی قابل اتکا نیز برای شاگردان کلاس‌های آواز و موسیقی اصیل ایرانی فراهم کرده است و با دسته بندی ترانه‌ها بر مبنای دوازده دستگاه و آواز ایرانی بر غنای علمی و پژوهشی آن افزوده است و آن را به کتابی آموزشی و کاربردی نیز تبدیل کرده است.

خواندن مجموعه هزاردستان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

همه دوست‌داران موسیقی و شعر ایرانی هنرجویان موسیقی و آواز ایرانی و علاقه‌مندان به آشنایی با دستگاه‌های موسیقی ایرانی مخاطبان این کتاب‌اند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۵۵ صفحه

حجم

۴٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۵۵ صفحه

قیمت:
۳۰۰,۰۰۰
تومان