دانلود و خرید کتاب اثر ربایش در بورس اوراق بهادار تهران حمید مهدوی‌راد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اثر ربایش در بورس اوراق بهادار تهران اثر حمید مهدوی‌راد

کتاب اثر ربایش در بورس اوراق بهادار تهران

معرفی کتاب اثر ربایش در بورس اوراق بهادار تهران

کتاب اثر ربایش در بورس اوراق بهادار تهران نوشته حمید مهدوی راد است. این کتاب به مساله مهم ربایش در بورس می‌پردازد و سعی دارد به تحلیل این اتفاق در معاملات بورس بپردازد. در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری در عرصه بورس گسترش پیدا کرده است. این کتاب کمک می کند تا اطلاعات دقیق‌تری در این زمینه داشته باشید.

درباره کتاب اثر ربایش در بورس اوراق بهادار تهران

دیدگاه‌های مختلفی در باب بازار سرمایه عنوان گردیده و مکاتب مختلف علمی سعی نموده‌اند رفتار عوامل فعال در بازار سرمایه را به تصویر کشند. آنچه مسلم است، تئوری‌های کلاسیک چندان به بررسی این رفتارها در بازار توجه ننموده‌اند؛ اما نظریه‌های نوین از جمله نظریات رفتاری و عصبی و حتی تئوری‌های اصلاح شده کلاسیک، ناگزیر از بیان اهمیت رفتار بوده‌اند. اهمیت عنصر انسانی در بازار موجب شده تا نه تنها تحلیل‌گران تکنیکی نیز آن را در تحلیل‌های خود مدنظر قرار دهند، حتی دامنه تحقیقات گسترده‌ای در این مورد با عناوینی همچون حسابداری ذهنی در سراسر دانشکده‌های مالی در جهان فراگیر شود. در زیر گروه همین موارد می‌توان به یک دیدگاه نوین تحت عنوان اثر ربایش در بازارهای نوظهور اشاره کرد، که جای آن در بازار کشور ما هنوز خالی است. بازار سهام را می‌توان یکی از مصادیق بازار رقابت کامل دانست که با تعداد بسیار زیاد عرضه کنندگان و تقاضا کنندگان، همگن بودن کالاهای مورد مبادله، آزادی ورود و خروج به بازار و اطلاعات کامل شناخته می‌شود. جهت اطمینان از کامل بودن اطلاعات و دسترسی صحیح و به موقع ذی‌نفعان به اطلاعات حساس شرکت‌ها، قوانین بسیار سختگیرانه‌ای وضع شده است. لیکن در برخی کشورها خصوصاً بازارهای در حال توسعه، شایعات و هیجانات که عموماً ناشی از عمق کم بازار و حضور کمرنگ متخصصان و بازارگردانان است، نقشی اساسی داشته و نوسانات شدید و مخاطرات بسیار باعث رویگردانی سرمایه‌گذاران از این بازار می‌شود. لذا سیاست‌گذاران بازار در پی اجرای راهکارهایی همچون اعمال حد قیمت و معرفی کف و سقف نوسان روزانه جهت حمایت از منافع سرمایه‌گذاران بوده‌اند.

 اعمال حد نوسان قیمت دارای فوایدی همچون کاهش تلاطم بازار و جلوگیری از بازی با قیمت توسط سرمایه‌گذاران بزرگ و سفته‌بازان و دست‌کاری در قیمت‌ها است. از مضرات آن می‌توان به تاخیر در کشف قیمت واقعی سهام، دخالت در معامله، سرایت تلاطم و اثر ربایشی اشاره کرد. اثر ربایشی به اثری گفته می‌شود که در آن قیمت سهام به محدوده‌های خاصی که همان کف و سقف قیمت هستند، جذب می‌شوند. به عبارت دیگر اثر ربایشی زمانی است که قیمت سهم با نزدیکتر شدن به محدوده‌های قیمت، سرعت نزدیک شدن آن افزایش می‌یابد. بنابراین اثر ربایش بر خلاف فلسفه وجود حد نوسان، خود باعث ایجاد نوسان و کاهش نقدینگی بازار و انتقال حجم معاملات بازار اصلی به بازارهای فرعی دیگر می‌شود.

کتاب اثر ربایش در بورس اوراق بهادار تهران اثر دکتر حمید مهدوی راد به شما کمک می‌کند دید بازتری داشته باشید و بتوانید بهتر تصمیم بگیرید و به نتیجه بهتری برسید.

خواندن کتاب اثر ربایش در بورس اوراق بهادار تهران را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام کسانی که به تازگی وارد عرصه سرمایه‌گذاری در بورس شده‌اند و یا مدت‌ها در این زمینه فعالیت کرد‌ه‌اند و حالا می‌خواهند اطلاعاتشان را افزایش دهند پیشنهاد می‌کنیم.

نظرات کاربران

hossein aassemooni
۱۴۰۰/۰۴/۱۸

یک پایان نامه دانشگاهی است، نتایج فصل پایانی هم بیشتر دانسته های کلی است

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۸۲ صفحه

حجم

۲٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۸۲ صفحه

قیمت:
۲۳,۰۰۰
تومان