دانلود و خرید کتاب معلم پژوهنده جمعی از پژوهشگران
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب معلم پژوهنده اثر جمعی از پژوهشگران

کتاب معلم پژوهنده

معرفی کتاب معلم پژوهنده

کتاب معلم پژوهنده را جمعی از پژوهشگران گردآوری کرده‌اند. این کتاب آثار برگزیده استانی اقدام‌پژوهی آموزش و پرورش شهرستان دماوند از سال ۹۰ تا ۹۶ است. این کتاب برای معلمان بسیار کارآمد است و می‌تواند راهنمایی برای آموزش بهتر و جامع‌تر باشد. این کتاب را نشر فرشتگان فردا منتشر کرده است. 

درباره کتاب معلم پژوهنده

اقدام‌پژوهی (پژوهش در عمل) رویکرد سازنده‌ای در جهت گسترش توانایی‌های کارکنان در عرصه‌های گوناگون شغلی و حرفه‌ای است.در حیطه آموزش و پرورش نیز این اندیشه گامی اساسی در جهت اصلاح و بهبود محسوب می‌شود که با تکیه بر توانایی‌ها و مشارکت عمومی به ثمر می‌رسد. با این رویکرد همه‌ی کارکنان می‌توانند به‌عنوان عنصری سازنده و فکور در جهت شناسایی مسائل و حل آن‌ها در محیط‌های آموزشی، سازمان‌دهی و به کار گرفته شوند. اقدام‌پژوهی با گذر از برخی تشریفات سنتی در حوزه تحقیقات، فرصت دانش‌آفرینی را در سطحی فراگیر مهیا می‌سازد به نحوی که هر کارورز می‌تواند برای بهبود شرایط شغلی خود، طرحی نو دراندازد و حرکت خود را به سمت بهتر شدن و پیشرفت در کار خود سازمان دهد.

به کار بستن این اندیشه در حوزه‌ی آموزش و پرورش، بهبود در نظام آموزشی از طریق هزاران معلم و مدیری است که می‌توانند در راه کامیابی دانش‌آموزان در آموزش و تحصیل اقدامی اساسی به عمل آورند. با این اوصاف باید برای فهم و گسترش این اندیشه در نظام آموزشی تلاش‌های بیشتری به عمل آید تا جایی که هر معلم و مدیری اقدام‌پژوهی را یکی از وظایف خود در جریان فرآیند آموزش و پرورش به‌حساب آورد.معلمان وقتی عملکردشان افزایش می‌یابد که تجربه‌های خود را در رابطه با فرایند یاددهی - یادگیری با همکاران دیگر در میان گذارند و با آنان تبادل‌نظر نمایند. مشارکت معلمان هم‌ردیف و هم‌رشته از طریق اقدام‌پژوهی در یک طرح پژوهشی، باعث می‌شود که آنان اطلاعات و تجربه‌های خود را مبادله نمایند. از این رو بر آن شدیم تا اقدام‌پژوهی‌های برگزیده استانی منطقه دماوند از سال تحصیلی ۹۰ تا ۹۶ را به‌صورت کتاب حاضر برای کلیه همکاران فرهنگی به‌عنوان الگویی مناسب فراهم نماییم. امید است بتوانیم در جهت پیشبرد اهداف پژوهشی آموزش و پرورش و همچنین بهبود شرایط تعلیم و تربیت کودکان این مرز و بوم مؤثر واقع گردیم.

نویسندگان محترم این مجموعه: زهره شیرازی نژاد پناگاهی؛ زهرا صادقیان حقیقی؛ ندا رحمتی؛ زهرا رستمی اسدآبادی؛ راضیه زهری؛ ندا شریف‌خطیبی؛ نسرین دستیار ممقانی؛ سمیه مشهدی‌آقایی؛ لیلا اثباتی؛ مرضیه صالحی؛ راحله محمود زمانیان؛ فرشته سادات مشهدی؛ سمیه خاتمی؛ معصومه تعالی؛ نجمه حب‌عسگری؛ نسرین محمدپور قرایی؛ مریم نورمحمدی هستند.

کتاب معلم پژوهنده در سامانه سازمان تکنولوژی رشد به عنوان کتاب مناسب معرفی شده است. معلمی مهم‌ترین شغل تاثیرگذار در تربیت کودکان و نوجوانان است، معلملنی که اطلاعات به روز و دقیقی داشته باشند و در زمینه‌های مختلف پژوهش کنند می‌توانند دانش‌آموزان بهتری تربیت و کنند و جامعه را بهتر بسازند. این کتاب هم نتیجه فعالیت‌های معلمان باهوش و وظیفه‌شناس است هم خود می‌تواند راهنمایی دقیق برای پیشرفت هرچه بیشتر معلمان باشد.  معلمان با خواندن این کتاب فرصت رشد به خودشان می‌دهند و اطلاعاتشان را بالا می‌برند.

خواندن کتاب معلم پژوهنده را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام معلمان که دغدغه پیشرفت در مسیر آموزش دارند پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۰۳٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۴۰۰ صفحه

حجم

۳۰۳٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۴۰۰ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان