دانلود و خرید کتاب تمدن املش ولی جهانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تمدن املش اثر ولی جهانی

کتاب تمدن املش

معرفی کتاب تمدن املش

کتاب تمدن املش اثری از ولی جهانی، از مجموعه دانشنامه فرهنگ و تمدن گیلان است. این کتاب، اثری جامع و کامل درباره تاریخ، فرهنگ، تمدن، طبیعت، مردم، پوشاک، آداب و آیین و.... این سرزمین است. این کتاب را انتشارات فرهنگ ایلیا به سفارش حوزه هنری گیلان منتشر کرده است.

درباره کتاب تمدن املش

اَملَش نام شهری در استان گیلان و مرکز شهرستان املش است. شهری که سابقه کهن تاریخی دارد و قدمت آن به دوران پیش از اسلام برمی‌گردد. مساحت تقریبی آن ۳۵۰ کیلومتر مربع است و از لحاظ جغرافیایی در فاصله ۷۵ کیلومتری شهرستان رشت و در ۱۶ کیلومتری شهرستان رودسر و شهرستان لنگرود قرار دارد. این شهر  ۱۵ هزار نفر جمعیت دارد و در دوران سلطنت شاه عباس صفوی، ولی سلطان صوفی و بهرام علی صوفی به امر شاه عباس، به حکومت رانکوه و دیلمان منصوب و در املش سکنی گزیدند. 

در مجاورت شهر املش، رودخانه شلمان‌رود واقع شده و به علت «مند آب» بودن رودخانه در سابق، این شهر را «آبلش» نامیده بودند. 

ولی جهانی در کتاب تمدن املش، از این تمدن قدیمی صحبت می‌کند و اطلاعاتی کامل و جامع درباره تاریخ، فرهنگ، تمدن، طبیعت، مردم، پوشاک، آداب و آیین و.... به مخاطبان می‌دهد.

کتاب تمدن املش را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

اگر از پژوهشگران و علاقه‌مندان به ایران‌شناسی هستید و دوست دارید با این سرزمین زیبا آشنا شوید، کتاب تمدن املش را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۱۴۰ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۱۴۰ صفحه