دانلود و خرید کتاب زندگی؛ چگونه جان سالم به در ببریم رابین اسکینر ترجمه فاطمه امین‌ناصری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب زندگی؛ چگونه جان سالم به در ببریم اثر رابین اسکینر

کتاب زندگی؛ چگونه جان سالم به در ببریم

معرفی کتاب زندگی؛ چگونه جان سالم به در ببریم

کتاب زندگی؛ چگونه جان سالم به در ببریم نوشته رابین اسکینر و جان کلیز است. این کتاب با ترجمه فاطمه امین‌ناصری منتشر شده است. این کتاب سعی دارد رفتارهای صحیح اجتماعی را به ما آموزش دهد.

درباره کتاب زندگی؛ چگونه جان سالم به در ببریم

 این کتاب با تأکید بر عوامل مؤثر در سلامت افراد و خانواده‌ها شروع می‌شود، و دربارهٔ مسائل فراتر از مشاهدات بالینی، یعنی تحقیقات جدیدِ منتشرنشده دربارهٔ خانواده‌های کاملاً سالم، که به‌تازگی دردسترس قرار گرفته‌اند، بحث می‌کند. آن‌گاه این فکر را به خارج از محدودهٔ خانواده تعمیم می‌دهد: یعنی رفتارهای ما حین انجام کار؛ رفتارهای شرکت‌ها و سازمان‌ها؛ اداره و رهبری جوامع و گروه‌های اجتماعی؛ و مهم‌تر از آن ارزش‌های معنوی و مادی‌ای که موجب ارتباط ما با دیگران و با جهان است، را تجزیه و تحلیل می‌کند. این کتاب همچنین دربارهٔ سلامت روان افراد و گروه‌هایی است که در سطوح مختلف مشغول به کارند.

خواندن کتاب زندگی؛ چگونه جان سالم به در ببریم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام کسانی که به دنبال یک زندگی موفق هستند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب زندگی؛ چگونه جان سالم به در ببریم

جان: بنابراین اگر منظور از «عادی بودن» این است که فرد از سلامت روان معقولی برخوردار باشد، از طرفی آسان پنداشتن زندگی عادی نیست... این مسئله چگونه قابل حل است؟

رابین: گیج‌کننده است. وقتی شروع به آموزش کردم، در جست‌وجوی اطلاعاتی دربارهٔ افراد واقعاً سالم بودم و عجیب آن‌که مشاهده کردم که این، موضوعی کاملاً فراموش‌شده بود. در این زمینه فقط چند مقاله وجود داشت که قصه‌مانند بودند و ذهنی. ولی بعدها دو پروژهٔ بسیار با اهمیت در آمریکا پیدا کردم، یکی در تیمبرلانِ دالاس ـ که چندین بار به آن‌جا رفتم ـ و دیگری نمونه‌ای بود که گروهی از فارغ‌التحصیلان سالم و موفق دانشگاهِ هاروارد را در یک دورهٔ طولانی بررسی می‌کرد.

جان: پس آن‌چه می‌خواهید در ابعاد گسترده‌اش به من بگویید بر اساس همین پروژه است؟

رابین: فقط بخشی از آن. اندیشه‌های من حاصل تلاش‌هایی است که شخصاً از تلفیق منابع مختلف به دست آورده‌ام. تلفیقی از حدود ۴۰ سال کار برای کمک به افراد و خانواده‌ها که بتوانند سالم زندگی کنند، تجربه‌ها و بحث‌هایی که با همکاران و دوستان داشتم، خانواده‌ای که خود در آن رشد کردم و خانواده‌ای که خود در آن نقش پدری داشتم، و البته آن‌چه از راه تلاش برای سالم‌تر کردن زندگی خودم یاد گرفته‌ام.

جان: بسیار خب. پس شما می‌توانید کلیتی راجع به سلامت روان ارائه دهید؟ آیا سلامت روان موضوعی شگفت‌انگیز است، یا امری بدیهی است، یا چیز دیگری است؟

رابین: مجموعه‌ای از همهٔ این‌هاست. البته هرچه بیشتر با آن آشنا شوید، هماهنگی بیشتری میان اجزای آن می‌بینید، ولی در ابتدای کار بعضی از آن‌ها حتی کمی شوکه‌کننده است.

جان: آیا می‌توان اصلی کلی را براین‌گونه رفتارهای فوق‌العاده سالم حاکم دانست؟

رابین: در واقع شاید نه! واقعیت این است که اولین کتاب تحقیق تیمبرلان نه یک سر نخ واحد نامیده شد فقط به دلیل این‌که محققین نمی‌توانستند راهی پیدا کنند که بتوانند به زبان ساده بیان کنند که آن‌چه یافته‌های مختلف دربارهٔ این نوع خانواده‌ها را هماهنگ می‌کند، چیست؟ پس ما مجبوریم تمام جنبه‌های مختلف را یکی‌یکی بررسی کنیم.

جان: پس از کجا شروع کنیم؟

رابین: خب. قبل از شروع می‌خواهم چند نکته به موضوع اضافه کنم. اول: در توصیف روان بسیار سالم و مقایسهٔ آن با روان ناسالم یا با روان نسبتاً سالم که میان این دو قرار می‌گیرد و معمولاً بیشترِ ما اغلب از این نوعِ متوسط برخورداریم، بسیار مشکل است که از آن‌ها به‌عنوان سه موضوع کاملاً متفاوت که در افراد متفاوت وجود دارد، صحبت نکنیم؛ اما واقعیت این است که سطح سلامت روان ما دائم در حال تغییر است. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۵۸۸ صفحه

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۵۸۸ صفحه

قیمت:
۱۰۶,۰۰۰
تومان