دانلود و خرید کتاب بازاریابی خدمات هلن وودراف
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب بازاریابی خدمات

کتاب بازاریابی خدمات اثری از هلن وودراف است که با ترجمه محمدابراهیم گوهریان در انتشارات چاپ و نشر بازرگانی منتشر شده است. این کتاب در راستای آموزش بخش‌های مختلف بازاریابی خدمات نوشته شده است. 

درباره کتاب بازاریابی خدمات

به طور کلی بازاریابی یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر شرکتی است که کالا و یا خدماتی را ارائه می‌دهد. بازاریابان هستند که ما را با دنیای متنوع و گوناگونی از کالا و خدمات آشنا می‌کنند و در انتخاب آنچه که مورد نیازمان است، راهنمایی‌های لازم را به ما ارائه می‌کنند. بازاریابان هستند که به مدیران شرکت‌ها و صنایع کمک می‌کنند تا فعالیت خودشان را سرپا نگهدارند و موفقیتشان را تضمین کنند و البته این تنها در صورتی است که بازاریابی که مشغول کار است، به ریزه‌کاری‌ها و جزئیات به حد کافی توجه کرده باشد.

هلن وودراف در کتاب بازاریابی خدمات به سراغ این حوزه رفته است و مخاطبانش را با اصول و مفاهیم بنیادین این حرفه آشنا می‌کند. نباید فراموش کرد که در دو سال اخیر شاهد تغییرات عظیمی در صنعت بودیم که همگی در بخش خدمات رخ داده است. این هم دلیلی دیگر بر اهمیت این موضوع که سبب می‌شود این کتاب بیش از پیش، ارزشمند و تاثیرگذار باشد. 

کتاب بازاریابی خدمات را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

همه افرادی که در زمینه بازاریابی و فروش مشغول به کارند، کتاب بازاریابی خدمات را اثری مفید، موثر و تاثیرگذار می‌دانند.

بخشی از کتاب بازاریابی خدمات

تعریف بازاریابی

تعاریف گوناگونی برای بازاریابی ارائه شده است. مفهوم اساسی آن عبارت‌اند از:

«شناسایی و برآوردن نیازها و سلیقه‌های مشتری با عرضهٔ خدمات و کالا به‌منظور رفع احتیاج‌ها ازطریق مبادله‌های سودآور».

در اینجا توجه به موارد ذیل ضروری است:

- «مشتری» کالا یا خدمات ممکن است اشخاص، شرکت‌ها و گروه‌های دیگر باشند؛ برای مثال، صاحبان آرا در حمایت از نامزد انتخاباتی.

- «عرضهٔ» به‌کاررفته در تعریف فوق تعمدی و شامل کالا و خدمات یا هر دو است و حتی ممکن است شامل مؤلفه‌های دیگری باشد که در مفهوم بازاریابی کاربرد دارند. برای مثال، اشخاص و نظریه‌های سیاسی، موسیقی پاپ و امور عام‌المنفعه.

- «سودآور» بودن تأمین نیازهای مشتری برای سازمان به اهداف سودجویانهٔ مالی محدود نمی‌شود. به‌علاوه، همهٔ سازمان‌ها به‌دنبال سود نیستند، مانند مؤسسه‌های غیرانتفاعی آموزشی و پزشکی، گروه‌های پیشاهنگی که ممکن است اصول بازاریابی را بپذیرند، اما هدف نهایی آن‌ها سود نقدی نخواهد بود.

سازمان‌هایی که در بازاریابی فعالیت دارند فقط شرکت‌های تجاری یا سازمان‌های صنفی نیستند.

تعریف فوق و ارائهٔ بعضی اندیشه‌های مرتبط با بازاریابی از آن طرح کلی به‌دست می‌دهد. برخلاف دربرگرفتن مفاهیم بازاریابی، بازاریابی خدمات ماهیت پیچیده‌ای دارد و سازمان‌های خدماتی به مقوله‌های مختلفی تقسیم‌بندی می‌شوند:

- مؤسسه‌های خدماتی انتفاعی یا غیرانتفاعی؛

- مؤسسه‌هایی که خدمات فردی یا اداری و یا هر دو را ارائه می‌کنند.

مسئلهٔ مهم آن است، سازمان‌هایی که می‌خواهند به بازار و مشتریان خود نزدیک باشند ــ به‌عبارت‌دیگر، سازمان‌های مبتنی‌بر بازاریابی ــ باید مفاهیم بازاریابی را بپذیرند. سازمان مبتنی بر بازاریابی، در درجهٔ اول باید با بازار در تعامل باشد و سازمان غیرمتکی بر بازار، هرآنچه فکر کند فروش خواهد رفت، ارائه می‌دهد و نه آنچه موردنیاز بازار است.

آمیزه‌های بازاریابی

به‌منظور برآوردن نیاز و سلیقهٔ بازار به‌گونه‌ای که با اهداف سازمان نیز هماهنگ باشد، سازمان باید «عرضه» ای طراحی و به بازار مصرف ارائه کند و این امر با استفاده از ابزارها یا آمیزه‌های بازاریابی امکان‌پذیر می‌شود. بازاریاب برای طراحی، توزیع، برقراری ارتباط و درنهایت، فروش «عرضه» در بازار دلخواه خود ابزار گوناگونی دردست دارد. این ابزار تحت چهار عنوان اساسی طبقه‌بندی می‌شوند:

- محصول؛

- قیمت؛

- تبلیغ بازرگانی؛

- مکان عرضه.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۱۶٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۹۶ صفحه

حجم

۴۱۶٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۹۶ صفحه

قیمت:
۹۸,۰۰۰
۸۸,۲۰۰
۱۰%
تومان