دانلود و خرید کتاب سیارات دور یان گراهام ترجمه مجید عمیق
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب سیارات دور

کتاب سیارات دور نوشته یان گراهام و ترجمه مجید عمیق، کتابی از مجموعه کاوش در فضا است که در انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است. این کتاب درباره سیاره‌های دوری که در منظومه شمسی قرار دارند، صحبت می‌کند و اطلاعات جالب را به کودکان و نوجوانان می‌دهد.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که در سال ۱۳۴۴ پایه‌گذاری شد، گسترده ترین شبکه کتابخانه‌های کودکان و نوجوانان را دارد و از برجسته‌ترین تولیدکنندگان کتاب کودک است. این سازمان علاوه بر کتاب، محصولات فرهنگی دیگری مانند فیلم و سرگرمی‌های سازنده و موسیقی نیز برای کودکان تولید می‌کند. 

درباره کتاب سیارات دور

سیارات دور یکی از کتاب‌های مجموعه کاوش در فضا است. این کتاب درباره سیاراتی که در منظومه شمسی قرار دارند و از زمین و خورشید دور هستند، صحبت می‌کند. در این کتاب با مشتری، زحل، اورانوس، نپتون و کوتوله‌های فضایی آشنا می‌شویم و سفری جذاب به دل آسمان و کهکشان‌ها را تجربه می‌کنیم.  

مجموعه کتاب کاوش در فضا می‌تواند یک راهنمای برای کودکان باشد و آنها را به علم علاقه‌مند کند. 

کتاب سیارات دور را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به کتاب‌های علمی و دوست‌دار فضا از خواندن کتاب سیارات دور لذت می‌برند. 

بخشی از کتاب سیارات دور

مشتری

اگر شب هنگام به آسمان نگاه كنيد، ممكن است ستاره‌ای را درخشان تر از ساير ستارگان ببينيد. شايد آن چه می‌بينيد يک ستاره نباشد. شايد ستاره درخشاني كه مشاهده می‌كنيد همان سياره غول پيكر مشتری باشد.

مشتری بزرگ ترين سياره منظومه شمسی است. وزن سياره مشتری دو و نيم بار بيش تر از وزن ديگر سياره‌های منظومه شمسی است. قطر سياره مشتری يازده برابر قطر كره زمين است و می‌توان ۱۳۲۱ سياره به اندازه كره زمين را در آن جای داد.

مشتری چهار برابر درخشان تر از نورانی ترین ستاره هاست، اما این سياره هيچ نوری از خود منتشر نمی‌كند. در آسمان شب، مشتری مانند یک قرص كامل درخشان دیده می‌شود و این به دليل بازتاباندن فراوان نور خورشيد است.

صدها گردباد بزرگ در سطح سياره مشتری در حال وزش است. بزرگ ترين آن‌ها به «لكه قرمز بزرگ» معروف است. قطر اين گردباد دو برابر قطر كره زمين است. لكه قرمز بزرگ سيصد سال پيش تر برای نخستين بار رؤيت شد و هنوز هم وجود دارد.

مشتری عمدتا از گاز هيدروژن تشكيل شده است. در اين سياره گاز هيدروژن بر اثر فشار زياد در حالت مايع است. هيدروژن مايع به صورت يک اقيانوس وسيع در زير جو مشتری قرار گرفته است.

بادهای شدیدی با سرعت زیاد در سطح مشتری می‌وزند. سرعت برخی از آن ها چهار الی پنج برابر توفان‌هایی است كه در كره زمين روی می‌دهد.

نظرات کاربران

پویا
۱۴۰۰/۰۱/۰۳

عااااااااااااااااااالییییییی

کاربر ۱۴۶۷۶۷۱
۱۴۰۰/۰۴/۰۲

خیلی نجومی هست توصیه می کنم

rosesa
۱۴۰۰/۰۲/۰۴

بد نبود برای کلاس چهارم ابتدایی خوبه رزیسا هستم

کاربر ۳۴۱۴۸۲۰
۱۴۰۰/۰۵/۰۵

کتاب بعدی نیست ولی نکته ها قبلا تو کتاب ها بوده

محمد حسین
۱۴۰۰/۰۱/۱۰

افتضاحه

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۶ صفحه

حجم

۴٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۶ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان