دانلود و خرید کتاب زندگی در خطر (مواد مخدر) سیدستار مهدی‌زاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب زندگی در خطر (مواد مخدر) اثر سیدستار مهدی‌زاده

کتاب زندگی در خطر (مواد مخدر)

معرفی کتاب زندگی در خطر (مواد مخدر)

زندگی در خطر (مواد مخدر) نام کتابی نوشته سیدستار مهدی زاده است. مهدی زاده در این کتاب به معض اعتیاد و تاثیر آن بر زندگی جوانان و خانواده‌ها می‌پردازد.

 درباره کتاب زندگی در خطر

این مجموعه برای هشدار دادن به خانواده‌ها و جحوانان گرداوری شده است تا انه را محیط پیرامونشان و خطرات ناشی از مواد مخدر آشنا سازد. 

هدف در این مطالب، آشنائی مفصل با مضرات مواد مخدر است كه مثل سم به جـان نسل امروز ما افتاده و با دادن آرامشی خيالی، ضررهای جـانی و اقتصادی و ناموسی و اجتماعی غير قابـل شناسـائی و شـمارش وارد می‌سازد.

در اين كتاب مطالب مفصلی برای آشنائی دقيق و كامل بـا پديده اعتياد و انواع مواد مخـدر تهيـه شـده اسـت تـا مـردم و خانواده‌ها نسبت به اين مسائل بصيرت كافی را پيدا كننـد و بـا چشمی باز بتوانند جوانان و افرادی را كه در معرض خطر هستند حفظ و مديريت كنند و معتادها را با علائمی كه در ايـن كتـاب می‌خوانند به راحتی تشخيص دهند و نيز علائم خاص هر ماده اعتياد آور را بشناسند. در این کتاب همچنین از استفتائات و نظرات مراجع عظام و آيات و روايات مربوط به مواد مخدر استفاده شده است.

خواندن کتاب زندگی در خطر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

خانواده‌ها به ویژه جوانان و نوجوانان

بخشی از کتاب زندگی در خطر

نقش داشتن یک نوع بینش صـحیح و بنیـادی بـه زنـدگی بسیار زیاد است که همراه با آثار زیادی در زندگی خود را نـشان می‌دهد و می‌تواند ما را در رویـارویی صـحیح بـا ایـن پدیـده پیچیده اعتیاد و همه مشکلات دیگر کمک کند و مـا ایـن نـوع نگرش را از ژرفای آیـات و احادیـث اخـذ کـرده ایـم و در ایـن مقدمه ارائه می‌کنیم و برای پیـدا کـردن یـک نگـاه درسـت و کارآمد به پیشرفت و تکنولوژی لازم است که این نگاه را داشته باشیم.

پیشرفت علمی بشر مایه راحتی و رفاه بـشر شـده، ولـی در لایه های پیدا و پنهان، ضرباتی به سلامتی، امنیت و طول عمـر  بشر وارد آورده است که بر دانشمندان منصف پوشیده نیست. اما چرا علمی که به نیت خدمت به مردم تولیـد شـده، بـه دشـمن انسان تبدیل شده است؟ زیرا هنوز علم به طور کامل به تسخیر بشر درنیامده است. علم ناقص مثل حیوان وحشی است کـه بـا زحمت بسیار میتوان برای لحظاتی از آن سواری گرفت، اما در لحظه چموشی میتوانـد در مقابـل چنـد لحظـه سـواری دادن، اساس حیات را از انسان بگیرد و با سر کـشی بـشر را بـه کـام مرگ بیفکند. فناوری هستهای و دستکاری شیمیایی گیاهان و مواد غذایی، دقیقاً چنین نقشی را دارد. اگر چه در مقطع کوتاه و در راستای هدف مورد نظـر، مثـل رشـد محـصول کـشاورزی، تسکین دردی خاص، مداوای نوعی بیماری و امثال آن، انـسان را به مقصود میرساند، در دراز مدت و با در نظـر گـرفتن ابعـاد دیگر آن، انسان پی به عوارضی میبرد که ضـررش در مقایـسه با نفع آن به مراتب بیشتر است. مستدرکات این ادعا در مطالـب همین کتاب خواهد آمد

ظهور فساد

فساد به گناه و نیز به خرابکاری در کارکرد طبیعی و اعتدال یک مجموعه اطلاق میشود و در مقابل صلاح و اصلاح است قرآن راه مردم و جهت حرکت و تصرف مردم را بـه سـوی فساد و نه اصلاح، ارزیابی میکند: که واقعاً انسان دستخوش زیان است مگر کـسانی کـه گرویده و کارهای شایسته کرده اند. اگر ایمان و عمل صالح نباشد، به طور طبیعی حرکت انسان ماد‌ی و ظلمانی خواهـد بـود و تـصرف او شـیطنت و طغیـان و عصیان خواهد شد. انسان، خشکی و دریـا را فاسـد خواهـد کـرد؛ هـم از نظـر ظاهری و هم از لحـاظ بـاطنی. 

خروج از مسیر تکامل

آیا خداوند ما را برای آباد کردن زمین خلق کرده است؟ آیـا ما ر ا برای رسیدن به حداکثر رفاه و تبدیل دنیا به بهشت آفریده است؟ آیا مسئولیت الهی و فلسفه وجودی ما همین است؟ جوامع و حکومتها، امروز در پی تبدیل شهرها بـه بهـشت هستند. همچنین به دنبال معماریهای بیعیب و نقص، ساختن خانه‌های چندصد طبقه و بسیار مقاوم و مانـدگار و ضـد زلزلـه تغذیه هر چه لذیذتر، تشکیل حکومت عدالتمحور، بهرهمنـدی مساوی مردم و رسیدن به حداکثر رفـاه، اسـتخراج همـه منـابع زیرزمینی، استفاده از همـة انـرژیهـای موجـود زمـین، اعـم از خورشیدی، فسیلی، آبی، بادی، مغناطیسی، الکتریکی که به نفع بشر باشد و نظایر اینها.

پرورش نفْس نه روح

تمدن باید در خدمت کدام باشد؟ نفس یا روح؟ کـدام مهـم است؟ جوهر انسانیت به کدام وابسته است؟ و اصولاً ِ، من انسانی و حقیقت انسان کدام است، نفس یا روح؟ امروزه تمدن و علم و صنعت در خدمت کدامیک قرار گرفته است؟ خطر و نتیجه ایـن اشتباه و افتادن در مسیر رفاه و پرورشِ نفْس چیست؟

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

قیمت:
۵,۰۰۰
تومان