دانلود و خرید کتاب تأثیر تحولات سیاسی خاورمیانه در بازار جهانی نفت (از سال ۱۹۷۹-۲۰۰۳) محمود کورانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تأثیر تحولات سیاسی خاورمیانه در بازار جهانی نفت (از سال ۱۹۷۹-۲۰۰۳) اثر محمود کورانی

کتاب تأثیر تحولات سیاسی خاورمیانه در بازار جهانی نفت (از سال ۱۹۷۹-۲۰۰۳)

معرفی کتاب تأثیر تحولات سیاسی خاورمیانه در بازار جهانی نفت (از سال ۱۹۷۹-۲۰۰۳)

کتاب تأثیر تحولات سیاسی خاورمیانه در بازار جهانی نفت (از سال ۱۹۷۹-۲۰۰۳) اثری از محمود کورانی و دکتر ثریا عباسی قیداری است و از تحولات نفتی و سیاسی خاورمیانه در بازه زمانی سال‌های ۱۹۷۹ تا ۲۰۰۳ صحبت می‌کند.

انتشارات بید از سال ۱۳۹۷ با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت خود را به عنوان ناشر عمومی آغاز کرده است و در حوزه‌هایی چون ادبیات، علوم اجتماعی، علوم سیاسی، حقوق، اقتصاد، مدیریت، دین، فلسفه، تاریخ،‌ روان‌شناسی، علوم طبیعی و هنر اقدام به نشر و چاپ کتاب نموده است.

این کتاب درباره تأثیر تحولات سیاسی خاورمیانه در بازار جهانی نفت (از سال ۱۹۷۹-۲۰۰۳) است. محمود کورانی و ثریا عباسی قیداری در این اثر از جایگاه خاورمیانه در نظام نفتی جهان، بازتاب انقلاب ایران بر جریان بین المللی نفت، تجاوز عراق به ایران و تأثیر آن بر بازار نفت و بحران‌های خلیج فارس در سال‌های ۱۹۹۰ و ۲۰۰۳ صحبت می‌کنند. 

کتاب تأثیر تحولات سیاسی خاورمیانه در بازار جهانی نفت (از سال ۱۹۷۹-۲۰۰۳) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

تأثیر تحولات سیاسی خاورمیانه در بازار جهانی نفت (از سال ۱۹۷۹-۲۰۰۳) اثری جذاب برای تمام علاقه‌مندان به مطالعات سیاسی و روابط بین المللی است. 

بخشی از کتاب تأثیر تحولات سیاسی خاورمیانه در بازار جهانی نفت (از سال ۱۹۷۹-۲۰۰۳)

در جهان امروز اجرای طرح‌های بزرگ علاوه بر هزینه و فایده دارای عوارض و آثار سیاسی، اقتصادی و اجتماعی است و نه تنها در محدوده جغرافیایی داخلی و منطقه، بلکه در سطح بین المللی تأثیر گذار می‌باشد. صنعت نفت علاوه بر ایجاد اشتغال برای کارگران و متخصصین داخلی، شرکت‌های نفتی بین المللی، با ایجاد درآمد برای دولت‌ها، در حمل و نقل، عرضه، تقاضا، ثبات بازار جهانی، قیمت‌ها و در محیط زیست نقش اساسی دارد. در واقع نفت کالایی است که جنبه بین المللی و جهانی پیدا کرد.

دنیای صنعتی براساس منطقه (اروپای غربی، آمریکای شمالی و شرق آسـیا)، و دنیـاي صادر کننده نفت بر اساس جغرافیای طبیعی شکل گرفته است (حوزه خلیج فارس، حوزه دریای خـزر، سیبری، حوزه دریای شمال و آمریکای شمالی) یعنی براساس نوع لایه‌های زمین، نفت متمرکز می‌باشد که عمدتا در منطقه جهان سوم قرار دارد و این مسئله سیاسی بودن نفت را تشدید مـی‌کند.

فهرست 

  • جایگاه خاورمیانه در نظام نفتی جهان
  • بازتاب انقلاب ایران بر جریان بین المللی نفت
  • تجاوز عراق به ایران وتأثیر آن بر بازار نفت
  • بحران خلیج فارس ۱۹۹۰
  • بحران سوم خلیج فارس ۲۰۰۳
  • نمودار و جدول 
  • کتابنامه

نظرات کاربران

کاربر ۵۶۱۵۱۶۵
۱۴۰۱/۱۱/۲۰

من این کتاب را خریدم اما بالا نمی آید.اصلا بدرد نمی خوره اه اه

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۵۲ صفحه

حجم

۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۵۲ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان