دانلود و خرید کتاب لوییس فراخان احمد علامه فلسفی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب لوییس فراخان اثر احمد علامه فلسفی

کتاب لوییس فراخان

معرفی کتاب لوییس فراخان

کتاب لوییس فراخان نوسته احمد علامه فلسفی است کهبه زندگی و آرا و اثار رهبر جنبش تلفیقگرایانه و عمدتاً آفریقایی آمریکایی امت اسلام می‌پردازد.

درباره لوییس فراخان

لوییس فراخان Louis Farrakhan متولد ۱۱ مه ۱۹۳۳، (رسماً لوییس ایکس) رهبر جنبش تلفیقگرایانه و عمدتاً آفریقایی آمریکایی امت اسلام است.

لوییس فراخان به عنوان امامت مساجد عمده‌ای در بوستون و هارلم رسید و توسط رئیس سابق این جنبش به عنوان نماینده ملی آن منصوب شد. این جنبش بیش از ۱۳۰ مسجد در آمریکا و جهان دارد.

لوییس فراخان یک رهبر دینی و اجتماعی سیاه پوست است که در موارد متعدد از سیاست‌های دولت آمریکا انتقاد کرده‌است. او به‌طور گسترده مورد تحسین و انتقاد قرار گرفته‌است.

  لوییس فراخان در سال ۱۹۷۸ و در مقابله با جریان الحاق پسر عالیجاه محمد به جریان عمومی‌مسلمانان از او جدا شد و در ابتدای امر بیش از هزار نفر پیرو نداشت. 

در آتلانتا، اغلب مسلمانان از «والاس» (وارث) «دین محمد» فرزند «عالیجاه محمد» پیروی می‌کنند، که حزب امت اسلام را به مدت چهل سال تا هنگام مرگش در سال ۱۹۷۵ میلادی رهبری کرد. 

«و. دین محمد» از هنگام فوت پدرش تاکنون، مسلمانان را از تئوری‌های نژادپرستانه برحذر داشته و از آنان مسلمانانی اهل سنت و میانه‌رو ساخته و این مشی او در میان مسلمانان آمریکا به یک تغییر اساسی تفسیر شده‌است. و «دین محمد» معتقد است که جمعیتی میان یکصد تا ۲۵۰ هزار نفر پیرو دارد.

یک پروفسور علوم مذهبی در کالج (Vassar) معتقد است که پیروان «و. دین محمد» همان‌گونه که از دستورهای مذهبی او پیروی می‌کنند، از فتاوای سیاسی‌اش نیز حمایت نمی‌کنند. «دین محمد»، برخلاف لوئیس فراخان، جنبه‌های ضد یهودی افکار حزب ملت‌اسلام را برملا نمی‌کند. شیوه و سلوک لوئیس فراخان و و. دین محمد با یک‌دیگر بسیار متفاوت است. این دو به ندرت با هم روبه‌رو می‌شوند. فراخان با محافظ حرکت می‌کند و همه هوش و حواس خود را متوجه تشکیلات کرده‌است. او در خانه مجلل عالیجاه محمد در شیکاگو زندگی می‌کند. اما «و. دین محمد» معمولاً به تنهایی سفر می‌کند و کیف دستی‌اش را خودش حمل می‌کند. او قائل به نظارت مستقیم بر امور هوادارانش نیست و می‌گوید: «من مخالف رهبری نیستم، ولی با دیکتاتوری مخالفم.» در مراسم به خاک‌سپاری یوسف شاه، از ائمه مساجد آمریکا، این دو با یک دیگر روبرو شدند و همدیگر را به گرمی در آغوش گرفتند. با این حال، «و. دین محمد» خود را رهبر نهضت تغییرطلبان می‌خواند و فراخان را رهبر سنت‌گرایان می‌داند. 

 خواندن کتاب لوییس فراخان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

دانشجویان و علاقه مندان به سرگذشت افراد تاثیرگذار مخاطبان این کتاب‌اند. قرار گیرد .

 بخشی از کتاب لوییس فراخان

مالکوم ایکس در ماموریت‌های تبلیغی که در حدود ۱۲۰ شهر آمریکا، اروپا، کارائیب، آفریقای غربی و جنوبی انجام داد، استعداد و قدرت رهبری و سخنوری خود را به نمایش گذاشت و نقش پررنگی در احیاء جنبش ملت اسلام عالیجاه محمد داشت. این گونه بود که او در سلسله مراتب سازمان رشد کرد و در جایگاه واعظ ملت اسلام در مسجد ناحیه هارلم شهر نیویورک، حامی پیشین خود، مالکوم ایکس را تحت الشعاع قرار داد. عالیجاه محمد که به این دستیار تازه خود علاقه زیادی پیدا کرده بود، نام «لوئیز فراخان» را بر او گذاشت.

وقتی مالکوم ایکس، در پی اختلافات با محمد و فراخان در ۱۹۶۴ از سازمان جدا شد، فراخان به نفر دوم امت اسلام تبدیل شد. مالکوم ایکس با جدایی از سازمان انتقادات تندی را درباره برخی تفکرات نژادی عالیجاه محمد و اقتدارگرایی او در سازمان مطرح کرد. از همین رو وقتی در ۱۹۶۵، مالکوم ایکس ترور شد، انگشت اتهام به سوی امت اسلام نشانه رفت و سه تن از اعضای آن به اتهام مشارکت در ترور بازداشت شدند. اما در نهایت هیچ اتهامی متوجه محمد و فراخان نشد.

با مرگ عالیجاه محمد، عاقبت امت اسلام دچار انشقاق شد. عالیجاه پسرش «وارث الدین» را جانشین خود کرده بود. وارث به دنبال آن بود که تعلیمات سنتی‌تر اسلامی را در گروه حاکم کند و از بعد رادیکال و سیاسی آن بکاهد. فراخان با این تغییر رویکرد موافق نبود و در نهایت با جدایی از سازمان، گروه خود را تشکیل داد.


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
فراخان بسیاری از املاک اصلی ملت اسلام از جمله مسجد ستاد ملی شماره ۲ (مسجد مریم) و دانشگاه محمد اسلام در شیکاگو را بدست آورد. ارنست ۲ ایکس مک گی Ernest ۲X McGee اولین دبیر ملی NOI بود و در اواخر دهه ۱۹۵۰ برکنار شد. مک گی در ادامه فرقه ای از مسلمانان سنی را تشکیل داد و نام خود را به حماس عبدالخالص تغییر داد. خالص الکیندور را که خالص او را کریم عبدالجبار نامید، جذب کرد. جبار خانه ای را برای استفاده به عنوان مرکز حنفی ماد حب اهدا کرد. خالص نامه هایی را که منتقد محمد و فرد بودند برای محمد، وزرای وی و رسانه ها ارسال می کرد. در این نامه ها گفته شده بود که سیاهان بهتر از قبل "از نظر روانشناختی" قبل از آمدن فرد و پیام رسان به این دلیل که آنها را از مسیحیت به یک نوع ساختگی از اسلام باز می دارد، هر دو از نظر او بد بودند. نامه های او همچنین آنچه او از فرد می داند را فاش می کند، ادعا می شود او جان واکر از گری است که در ۲۷ سالگی از یونان به آمریکا آمده بود، به دلیل سرقت ناخواسته و تجاوز به یک دختر ۱۷ ساله به زندان محکوم شده بود و در شیکاگو، ایلینوی درگذشت ۷۸. پس از ارسال نامه ها، ۷ نفر از اعضای خانواده خالص در مرکز حنفی مده حب Hanafi Madh-Hab Center به قتل رسیدند.
esrafil aslani

حجم

۲۵۸٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۸۸ صفحه

حجم

۲۵۸٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۸۸ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان