دانلود و خرید کتاب استقامت برای کودکان لی دیوید دانیلز ترجمه کریم بابایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب استقامت برای کودکان اثر لی دیوید دانیلز

کتاب استقامت برای کودکان

معرفی کتاب استقامت برای کودکان

کتاب استقامت برای کودکان اثر لی دیوید دانیلز و ترجمه دکتر کریم بابایی و مهناز واحد است که در انتشارات آوای نور به چاپ رسیده است.

درباره کتاب استقامت برای کودکان

امروزه با توجه به پیچیدگی های به وجود آمده در اجتماع و تغییرات زیاد در جوامع بشری خصوصا در حوزه روابط، اشتغال و تحصیل به نظر می رسد فرزندان ما برای رسیدن به موفقیت و داشتن یک زندگی سالم وارد یک دوی ماراتن شده اند که باید بتوانند بر مشکلات و موانع موجود بر سر راه فایق آیند و بدون توقف در این مسیر به راه خود ادامه دهند. در این بین یک ویژگی منحصر به فرد و کاملا اکتسابی وجود دارد که می تواند به فرزندان ما کمک کند تا در مسیر خود ثابت قدم بوده و به اهداف خود برسند. این ویژگی استقامت است. استقامت، توانایی است که به کودکان کمک می‌کند به چیزهایی که برای آن ها مهم است اهمیت دهند. موانع را به عنوان چالش‌هایی برای غلبه بر آن، نه دلایلی برای ترک آن بدانند. به طور خلاصه، استقامت توانایی به اتمام رساندن اهداف بلند مدتی است که برای کودکانتان مهم است. در مسیر به وجود آمدن استقامت والدین نقش حائز اهمیتی دارند. من و بسیاری از روان شناسان فعال در زمینه مشاوره و کارهای بالینی مشاهده کرده ایم که نه تنها مشکلات بلکه توانمندی های انسان ریشه در دوران کودکی دارد و این والدین هستند که می توانند با تاثیری شگرف مشکلات کودکان را به حداقل رسانده و با رشد دادن ویژگی هایی مثبت همچون استقامت و تاب آوری باعث رسیدن کودکان به خودشکوفایی شوند.

کتاب استقامت برای کودکان شامل ۱۶ گام عالی برای رشد استقامت، شور و اشتیاق، اراده و پشتکار در کودکان برای داشتن اعتماد به نفس و زندگی موفق است.

 خواندن کتاب استقامت برای کودکن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 والدین و مربیان مخاطبان اصلی این کتاب اند.

 درباره لی دیوید دانیلز

لی دیوید دانیلز، نویسندهٔ کتاب های پرفروشی است با موضوعاتی که بر والدین، روابط خانوادگی و بهبود دورهٔ زندگی تأکید دارند. او بر این عقیده است که موفقیت در این حوزه ها، از این راه دست یافتنی است که فرد کنش استواری را در رابطه با هدفش در پیش گرفته باشد و در برابر تمامی مشکلات پشتکار نشان دهد. لی در شهر باکس پنسیلوانیا در ایالات متحده آمریکا اقامت دارد و بیشتر وقتش را در آنجا صرف نوشتن می کند. بیست سال است که ازدواج موفقی داشته و دو پسر تربیت کرده است. در اوقات فراغت به اسکی و ورزش های رزمی و آشپزی می پردازد. او با علاقهٔ شدید به کمک کردن به دیگران، مهارت های زندگی را پی‌ریزی می کند و به دیگران القا می کند که مسئولیت زندگیشان را بر عهده بگیرند. او متعهد به این شده که در مسیر اصلاح خویشتن ثابت قدم باشد.

امّا این ها همهٔ مطلب نیست! وب سایت او شامل خروارها موضوع ارزشمند و علمی و شیوه هایی است که می توانید بلافاصله آنها را به کار بگیرید. امروز ثبت نام کنید و مطالب اهدایی دریافت کنید؛ مثل مثال های واقعی از استقامت در زندگی، پست های دانلود شده و منابع بیشتر و هزاران مطلب دیگر. می توانید در فیسبوک، گوگل پلاس، پینتریست و توییتر او را دنبال کنید.

 بخشی از کتاب استقامت برای کودکان

در طول زندگی کودکانتان لحظاتی خواهد بود که در آن، مسیر فعلی‌شان آنها را به هدف سوق نخواهد داد. دقیقاً در این موقعیت‌هاست که کنجکاوی آنها را نجات خواهد داد. کنجکاوی مؤلفه سحرآمیزی است که به کودکانتان امکان می‌دهد، با پرسیدن سؤالاتی چون «چه می شود اگر...»؛ راه‌حل های دیگری را بررسی کنند. پاسخ به این سؤالات منجر به راه‌حل هایی برای مشکلات آنان خواهد شد. آنها حتی به سمت مسیر جدید و امیدوارکننده تری سوق پیدا خواهند کرد. ابزارها و شیوه های این فصل به شما یاد خواهد داد، چطور کنجکاوی را در کودکان تان رشد دهید.

مراد کودکی است که وقتی کارها خوب از آب در نمی آید، احساس شکست می کند. البته او وقتی که فعالیت جدیدی را شروع می‌کند واقعاً هیجان زده است؛ اما به ناچار کارها سخت تر می شود یا ساده تر و برای او خسته کننده می شود. شور و اشتیاق وی کاهش می یابد و علاقه اش را از دست می دهد. اندکی بعد دست از کار می کشد.

شاون پسری است که در عین حال به چیزهای زیادی علاقه مند است. اطلاعات سطحی بسیاری از موزه ها دارد؛ امّا در هیچکدام تسلط ندارد. وقتی سؤالاتی درباره موضوع‌های متعددی که سرسری مطالعه کرده از او می پرسند، سریع جواب می‌دهد؛ امّا وقتی که سؤالی مفهومی از او می پرسند، اغلب گیج می شود. این امر باعث می شود که شکست بخورد و گاهی علاقه را به موضوع از دست بدهد.

گام هایی که می توانید بردارید

حس کنجکاوی را در موقعیت های عادی پرسش "چرا فکر میکنی این اتفاق افتاد" ایجاد کنید.

فعالیت های عملی را برای یادگیری از طریق بررسی عمیق موضوعات متنوع که کودکان به آنها علاقه دارند فراهم آورید.

آنها را در بررسی فرصت های دیگر در مورد مشکلات راهنمایی کنید.

عشق به یادگیری چیزهای جدید و ناآشنا را کم‌کم القا کنید.

آنها را مجبور کنید که در انجام کارهای عادی و مرسوم راه دیگری را امتحان کنند.

کاربردها در دنیای واقعی

ناکامی مراد در آن لحظه با نوشتن همراه بود. او می خواست که بنشیند و بنویسد؛ امّا صفحهٔ سفیدکاغذ رو به رویش بر او غلبه کرده بود. می توانست ساعتی به آن خیره شود و کاری انجام ندهد. این کار یک شکست بود. مادر او شروع به پرسیدن سؤالاتی از او کرد. مثل چرا فکر می کنی که شروع نوشتن این قدر دشوار است. بعد از اندکی فکر، او جواب داد نمی‌توانم به موضوعی فکر کنم تا بنویسم! سپس مراد و مادرش چندین راه حل دیگر مثل بارش فکری در مورد موضوعات بالقوه را بررسی کردند و ایده‌های بالقوه متنوعی را در موتور جستجو وارد کردند تا ببینند که نتایج حاصل، جرقه ای در علاقه مراد ایجاد خواهد کرد. از آنجایی که مراد عادت داشت بعد از مدرسه مطلبی بنویسد، آنها نوشتن در زمان‌های متفاوت روز، صبح و بعد از شام را بررسی کردند. معلوم شد که بهترین زمان، موقعی است که از خواب بیدار می شود. موضوعات برآمده از طریق بارش فکری منجر به فراهم شدن فهرستی از ایده ها شد که او به سهولت آن ها را به کار گرفت. نوشتن اکنون دیگر نه شکست، بلکه لذّت است.

آخرین علاقه‌مندی شاون، نظام سیاسی آمریکا بود. سال انتخابات بود و او مجذوب مناظره ها، تبلیغات و گفتگوهای تلویزیونی پیرامون کاندیداهای ریاست جمهوری شده بود. از آنجایی که این کار می توانست موضوع پیچیده و ظریفی باشد، ذهنش یاری نکرد و علاقه اش را از دست داد. پدرش با فعال نگهداشتن علاقه او، این مشکل را از سر راه برداشت. او شاون را به بازدید از مرکز قانون‌گذاری در فیلادلفیا و همچنین واشنگتن دی سی برد. آنها دربارهٔ مراحلی بحث کردند که کاندیداها باید طی کنند تا انتخاب شوند. آنها حتی روش های سیاسی دیگر در انگلیس ایتالیا و روسیه را در اینترنت بررسی کردند. شاون آگاهی بیشتری پیدا کرد و علم سیاست به جای کنجکاوی، تبدیل به علاقهٔ وی شد.

سؤالاتی که باید از کودکان تان بپرسید

چرا فکر می کنی که این موضوع (موضوع مورد کنجکاوی) به این سبک عمل می کند؟

در این موضوع چطور می توان بهتر عمل کرد؟

چرا فکر می کنی که فلانی (نام فرد) این را گفت؟

این موقعیت چه نفعی برای فلانی (نام فرد) دارد؟

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۸۲٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

حجم

۱۸۲٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

قیمت:
۱۸,۰۰۰
۹,۰۰۰
۵۰%
تومان