دانلود و خرید کتاب مدیریت مدارس هوشمند امیرعباس آقابابایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مدیریت مدارس هوشمند اثر امیرعباس آقابابایی

کتاب مدیریت مدارس هوشمند

معرفی کتاب مدیریت مدارس هوشمند

کتاب مدیریت مدارس هوشمند نوشته امیرعباس آقابابایی و اکبر کشاورزی است. کتاب مدیریت مدارس هوشمند به مدیران کمک می‌کند بتوانند در راستای هوشمند کردن مدارس قدم‌های دقیق و حساب شده بردارند. 

درباره کتاب مدیریت مدارس هوشمند

مهم‌ترین عامل و شاخص زندگی جوامع و پیشرفت كشورها، توسعه علمی و آموزشی آنها است و حوزه آموزش نیز با ورود فناوری اطلاعات، دچار تحول اساسی شد.

فناوری اطلاعات و ارتباطات این توان را دارد كه طی برنامه‌ای مدون و تغییر در ساختار و روش‌های آموزش، از هزینه‌ها بكاهد، كیفیت را افزایش دهد، محصولات نظام‌های آموزشی را با نیازهای جامعه هماهنگ كند و در جهت كاربردی كردن آموزش گام بردارد .

یكی از اقدام‌های آموزش وپرورش در این سال‌ها، هوشمندسازی مدارس بود. آموزش و پرورش ایران، در این راستا قدم‌های زیادی مانند ایجاد مدارس آزمایشی ، حمایت از مدارس داوطلب و تهیه سند راهبردی توسعه مدارس هوشمند انجام داد، اما مدارس هوشمند به صورت فراگیر شكل نگرفتند و با مشكلاتی رو به رو شدند. به همین دلیل توسعه گام به گام مدارس هوشمند، به تبیین مسیر توسعه و مراحل اجرایی هوشمندسازی مدارس نیاز دارد و باید در برنامه درسی، محتوای آموزشی، نظام ارزشیابی و به طور كلی بازمهندسی فرایند مدیریت تغییرات اساسی ایجاد كرد و پس از آن به مدرسه‌ای هوشمند و ایده‌آل پرداخت كه این موضوع در اسناد بالادستی آموزش وپرورش نیز تأكید شده است و ضرورت انكارناپذیری دارد.

هوشمندسازی كلاس‌های درس به برنامه ریزی بلند مدت نیاز دارد و باید بسترهایی شامل زیرساخت ارتباطی، محتوای مناسب، آموزش معلمان، تغییر روش‌های آموزشی و فرهنگ سازی والدین، گام به گام و با تفكر صورت گیرد . یكی دیگر از پیش شرط‌های هوشمندسازی مدارس، مدیریت هوشمندانه است.

در ارزیابی عملكرد وزارت آموزش وپرورش در جنبه فرایندهای داخلی و توسعه شاخص‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات آموزشی، مشخص شد آموزش وپرورش از حیث مدیریت استراتژیک، وضعیت مناسبی ندارد . در بررسی تطبیقی چگونگی تلفیق فناوری اطلاعات و ارتباطات در امر مدیریت آموزشی و برنامه درسی مدارس هوشمند، استرالیا، مالزی و ایران طرح هوشمندسازی را با هم آغاز كردند. استرالیا توانست با بهره گیری از نرم افزارهای مختلف مدیریتی، مانند سیستم مدیریت محتوا، سیستم مدیریت شبكه و تلفیق فاوا در امر برنامه درسی (مانند: برنامه درسی برخط) و فرایند ارزشیابی از دانش آموزان، كارنامه قابل قبولی از خود برجای گذارد.

ایران نیز در راستای بهره‌گیری از فاوا در امر مدیریت آموزشی، برنامه درسی و ارزشیابی از دانش‌آموزان، گام‌هایی برداشت؛ اما نحوه اداره و مدیریت آموزشی و برنامه درسی مدرسه هوشمند، هنوز در اغلب موارد بر پایه های سنتی خود استوار است . در اجرای طرح هوشمندسازی مدارس به فرایندهای مدیریتی كمتر توجه شده است. این کتاب به مدیران آموزش و پرورش و مدارس کمک می‌کند در این مسیر قدم بردارند.مطالب کاربردی این کتاب خصوصاً به نیازهای آموزشی دانشجویان، فرهنگیان ، مدیران مدارس، معاونین آموزشی، والدین، دانش آموزان و کلیه فعالین رشته‌های آموزشی به خوبی پاسخ می‌دهد. همچنین کلیه مدارس در مقاطع مختلف به هر انداز ، مطالب این کتاب را منبع مناسبی برای آموزش فراگیران در مدارس خود می‌یابد. لذا در فصل اول مدیریت مدارس هوشمند و فصل دوم نرم افزارهای هوشمند مدارس مورد بررسی قرار می‌گیرند.

خواندن کتاب مدیریت مدارس هوشمند را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام مدیران مدارس پیشنهاد می‌کنیم.


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۹۴٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۷۴ صفحه

حجم

۷۹۴٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۷۴ صفحه

قیمت:
۷,۰۰۰
تومان