دانلود و خرید کتاب مروری بر خاصیت گیاهان دارویی ایران داریوش مظفریان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مروری بر خاصیت گیاهان دارویی ایران اثر داریوش مظفریان

کتاب مروری بر خاصیت گیاهان دارویی ایران

دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۷از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب مروری بر خاصیت گیاهان دارویی ایران

کتاب مروری بر خاصیت گیاهان دارویی ایران نوشته داریوش مظفریان است. او در این کتاب به بررسی گیاهان دارویی که در شهرهای مختلف ایران وجود دارد، پرداخته است و کاربردهای درمانی هر کدام را نیز بیان کرده است. 

درباره کتاب مروری بر خاصیت گیاهان دارویی ایران

بر طبق گفته فردریک نیچه، فیلسوف مشهور، «علم طب زمانی واقعا پیشرفت کرده است که بتواند کلیه بیماری‌ها را با تنها رژیم غذایی درمان کند و هیچگونه دارو به مصرف نرساند.» حال با توجه به این موضوع خوب است نگاهی به تاریخچه گیاهان دارویی و کاربردها و مصارف درمانی هرکدام بیندازیم و با آن‌ها آشنا شویم. 

داریوش مظفریان در کتاب مروری بر خاصیت گیاهان دارویی ایران بعد از بیان مقدمه‌ای که در باب اهمیت شناخت گیاهان دارویی و استعمال آن است و همچنین نقدی بر طب غربی و روش‌های درمانی طب غرب، به بررسی گیاهان دارویی می‌پردازد که در ایران رشد می‌کنند. 

او همچنین به بررسی رویكرد جوامع در استفاده از طب سنتی و مدرن گیاهی پرداخته است و نگاهی به مقوله سلامت انسان از دیدگاه طب سنتی و اسلامی انداخته است. پس از این بررسی‌ها به سراغ گیاهان دارویی می‌رویم. او یک فصل کامل از کتاب را به گیاهان دارویی خاص مناطق مختلف ایران اختصاص داده است. در فصل بعدی کتاب نیز به پرکاربردترین گیاهان دارویی ایران پرداخته است.

کتاب مروری بر خاصیت گیاهان دارویی ایران را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

خواندن کتاب مروری بر خاصیت گیاهان دارویی ایران را به تمام کسانی که به طب سنتی و طب اسلامی علاقه دارند، پیشنهاد می‌کنیم. اگر دوست دارید با گیاهان دارویی که در سراسر ایران رشد می‌کنند، آشنا شوید، این کتاب را حتما بخوانید. 

بخشی از کتاب مروری بر خاصیت گیاهان دارویی ایران

شیوه‌های درمانی در غرب غالبا توام با خشونت است. چنانچه اغلب با آمپول و وسائل جراحی سروکار دارد و برای از بین بردن امراض هم به جنگ با میکروب می‌رود. اما برعکس آن در طب شرقی شیوه‌های ملایمی وجود دارد که به جای کشتن میکروب سعی می‌کنند با پرهیز و روزه، محیط را برای میکروب‌ها چنان نامسائد سازند که خود به خود از بین بروند چنانچه درگذشته در عربستان با رژیم‌های مویز و بادام و روزه، بیماری موذی و خطرناک سیفلیس را درمان کردند.

در شرح حال پیامبر اسلام هم چنین آمده است که عده‌ای از پزشکان یهودی که در مکه گرد هم آمده بودند تا مسلمانان را مداوا کنند یک روز نزد پیامبر آمدند و سوالی پرسیدن مبنی بر اینکه چرا مسلمانان اینقدر کم نزد آنها مراجعه می‌کنند. پیامبر در پاسخ فرمودند: علتش آن است که ما مسلمانان هرگاه بیمار شویم با روزه خود را درمان می‌کنیم برای همین نیز خیلی کم به دوا و حکیم نیاز پیدا می‌کنیم. 

از تفاوت‌های عمده دیگر در طبابت شرق و غرب این است که در حالی که طب غربی به جنگ با میکروب می‌رود، طب شرقی می‌کوشد از نیروی شفا دهنده‌ایی که در بدن وجود دارد استفاده کند. به همین جهت داروهایی که پزشکان شرقی به بیمار می‌دادند با کار طبیعی بدن متجانس بود درحالیکه در طب غربی به این نکته چندان توجهی نمی‌شده است و در آن واحد چندین داروی ضد هم به بیمار بیچاره خورانده می‌شود. فردریک نیچه یک بار اظهار داشت علم طب زمانی واقعا پیشرفت کرده است که بتواند کلیه بیماری‌ها را با تنها رژیم غذایی درمان کند و هیچگونه دارو به مصرف نرساند. 

فهرست

  • مفاهیم بنیادی و مبانی نظری تحقیق
  • بررسی رویكرد جوامع در استفاده از طب سنتی و مدرن گیاهی
  • سلامت انسان از دیدگاه طب سنتی و اسلامی
  • گیاهان دارویی استان‌ها 
  • پرکاربردترین گیاهان دارویی ایران 
  • منابع
  • فهرست جدول ها

نظرات کاربران

کاربر ۳۷۵۷۲۱۲
۱۴۰۰/۱۰/۲۱

کتاب فوق العاده ای هستش. پر از جدول و مطالب مفید به تفکیک هر استان تنها ضعف همه این کتاب ها نداشتن تصویر از گیاه هست. حتی شماتیک یا نقاشی.

کاربر 8092523
۱۴۰۳/۰۱/۱۹

کتابی میخوام که بتونه با نمونه کاری گیاهان را آموزش بده و خواصشان را متذکر بشود.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۷۰٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

حجم

۹۷۰٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

قیمت:
۱۲,۵۰۰
تومان