دانلود و خرید کتاب راهنمای جامع کنسرسیوم های صادراتی ترجمه میرابوطالب بدری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب راهنمای جامع کنسرسیوم های صادراتی اثر میرابوطالب بدری

کتاب راهنمای جامع کنسرسیوم های صادراتی

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب راهنمای جامع کنسرسیوم های صادراتی

کتاب راهنمای جامع کنسرسیوم های صادراتی اثری از سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو) و فدراسیون کنسرسیوم‌های ایتالیا (فدراکسپورت) است که با ترجمه میرابوطالب بدری می‌خوانید. این کتاب هر آنچه را که لازم است درباره کنسرسیوم‌های صادراتی بدانید به شما می‌گوید.

درباره کتاب راهنمای جامع کنسرسیوم های صادراتی

کتاب راهنمای جامع کنسرسیوم های صادراتی تمام آنچه را که لازم است درباره این موضوع بدانید به شما می‌گوید. اما بد نیست اگر در ابتدا درباره مفهوم این عبارت توضیح دهیم: به طور کلی کنسرسیوم به ائتلاف چند فرد، بنگاه، خوشه یا حکومت (یا ترکیبی از این‌ها) گفته می‌شود که برای انجام فعالیت‌های مشترک یا ادغام منابع خود، برای رسیدن به هدف مشترک همکاری می‌کنند.

اما چگونه می‌توان اقتصاد کشور را از طریق صادرات رشد و توسعه داد؟ در بخشی از مقدمه این کتاب اینطور می‌خوانیم: «تقریبا اکثر اقتصاددانان معاصر بر این نکته اجماع دارند که پیش‌شرط حفظ سطوح بالای درآمد و اشتغال هر کشور، رقابت‌پذیری تولیدات آن است. در واقع، رقابت‌پذیری، معرف پویایی صنایع، تحقیق و توسعه و پایین بودن قیمت تمام‌شده محصولات تولیدی کشورها بوده که حضور قدرتمند آنها را در بازارهای جهانی تضمین می‌کند. از سویی دیگر، کشورهای در حال توسعه که ساختار اقتصادی آنها با تراکم شرکت‌های کوچک و متوسط روبه‌روست، با چالش کمبود شرکت‌های بزرگ و توانمند داخلی با قابلیت رقابت‌پذیری کیفی و قیمتی در بازارهای جهانی هستند.»

کتاب راهنمای جامع کنسرسیوم های صادراتی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

تمام علاقه‌مندان به فعالیت‌های اقتصادی و کسانی که دوست دارند در حوزه صادرات کار و فعالیت کنند می‌توانند از محتوای کتاب راهنمای جامع کنسرسیوم های صادراتی استفاده کنند.

بخشی از کتاب راهنمای جامع کنسرسیوم های صادراتی

در ۴۰ سال گذشته نظام تجارت جهانی به‌ویژه برای کشورهای در حال توسعه با تغییرات عظیمی همراه بوده است. آزادسازی‌های مالی و تجاری، مقررات‌زدایی اقتصادی و خصوصی‌سازی‌های گسترده از یک سو و نوآوری در زمینه اطلاعات و تکنولوژی ارتباطات، کاهش قیمت‌های خدمات تجاری مانند حمل و نقل بین‌المللی، خدمات بانکی و ... از سوی دیگر موجب شده که شرکت‌های کوچک و متوسط کشورهای در حال توسعه بیش از پیش در معرض رقابت جهانی قرار گیرند. بنگاه‌های کوچک و متوسط برای نفوذ به بازارهای خارجی با مشکلات عظیمی مواجه هستند که برخی از این مشکلات عبارتند از:

به دلیل مقادیر نسبتا کم تولید این شرکت‌ها، رقابت با تولیدات با قیمت‌های پایین شرکت‌های چندملیتی که می‌توانند از اقتصاد مقیاس استفاده کنند، بسیار سخت است.

اخذ اطلاعات درمورد بازارها مستلزم شناخت مطالعه بازار و تحلیل داده‌ها و همچنین شناخت از تکنیک‌های جدید اطلاعاتی است که فراتر از منابع مالی و انسانی اکثر شرکت‌های کوچک و متوسط است.

برای تنوع‌گرایی تولیدی، ایجاد مارک خاص و یا جلب رضایت برای ترجیحات همواره در حال تغییر مشتریان، شرکت‌های کوچک و متوسط باید توسعه تولید را دنبال کنند. البته طراحی تولید و وفق دادن آن به خواسته‌های مشتریان، مستلزم توانمندی‌های استثنایی است.

شرکت‌های کوچک و متوسط باید کیفیت تولیدات و بسته‌بندی را بر اساس الزامات بین‌المللی افزایش دهند. اکثر این شرکت‌ها فاقد بخش کنترل کیفیت هستند. مقررات جدید برای بسته‌بندی به منظور حمایت از محیط زیست به تدریج ایجاد شده است که باید به وسیله شرکت‌ها رعایت شود. رعایت این مسائل و تحمل هزینه‌های آن به‌تنهایی از توان شرکت‌ها خارج است.

رقابت در بازارهای جهانی عمدتا بر اساس قیمت صورت می‌گیرد؛ بنابراین، بهبود بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها از مهم‌ترین مسائل به شمار می‌روند. شرکت‌های کوچک و متوسط در کشورهای در حال توسعه توانمندی بسیار کمی در این زمینه داشته و حتی از تکنیک‌های تعیین قیمت نیز آگاهی ندارند.

مدیریت دقیق در زمینه تهیه مواد و نیز مدیریت انبارها می‌تواند صرفه‌جویی تا میزان ۱۵ تا ۲۰ درصد را ایجاد کند. در کشورهای در حال توسعه، شرکت‌های کوچک و متوسطی که قادر به انجام چنین امری باشند نادرند. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۰۲۲٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۲۹ صفحه

حجم

۱۰۲۲٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۲۹ صفحه

قیمت:
۵۰,۷۰۰
تومان