دانلود رایگان کتاب مراقبه بر شعله عشق عبدالحسین حق‌بین
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مراقبه بر شعله عشق اثر عبدالحسین حق‌بین

کتاب مراقبه بر شعله عشق

دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۰از ۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب مراقبه بر شعله عشق

کتاب مراقبه بر شعله عشق اثر مهندس عبدالحسین حق‌بین، پژوهشی علمی و ادبی است. این کتاب راهی برای رسیدن به سلامتی با استفاده از اشعار مولوی، حافظ و ... همراه با نظریات علمی (به صورت پرسش و پاسخ) است.

با کمک کتاب مراقبه بر شعله عشق، با عمیق شدن و تامل کردن در آثار و اشعار شاعران بزرگ و همچنین با درهم آمیختن ادبیات و علم با یکدیگر، به ارزش مراقبه پی می‌بریم و یاد می‌گیریم با استفاده از این اشعار، مراقبه کنیم و در راهی قدم بگذاریم که به سوی سلامت ما می‌رود.

کتاب مراقبه بر شعله عشق را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن کتاب مراقبه بر شعله عشق را به تمام علاقه‌مندان به مراقبه و سلامتی، پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب مراقبه بر شعله عشق

انصتوا را گوش کن خاموش باش چون زبان حق نگشتی گوش باش (مولوی)

علت اصلی انجام این پژوهش نیاز انسان‌ها به توانمند کردن و تقویت سیستم ایمنی خود برای رسیدن به سلامتی در شرایطی که کل کره زمین در معرض ویروس کرونا قرار گرفته است، می‌باشد.

علل دیگر به شرح زیر است: ۱- اهمیت مراقبه در قرآن: در آیاتی گوناگون به این نکته تأکید شده که خداوند ناظر و مراقب ماست. مراقبه به معنی نظارت و مواظبت و زیر نظر گرفتن نفس خویش به عنوان مهم‌ترین گام در خودسازی است هم‌چنین، به انسان سفارش شده که همواره از خدا درخواست راه مستقیم کند. هرجا که هستی حاضری از دور در ما ناظری شب خانه روشن می‌شود چون یاد نامت می‌کنم (مولوی) بر اساس آیه ۱۷۲ سوره اعراف، خداوند از انسان‌ها پیمان الست گرفته است و همگی ما به خدایی خدا اعتراف کرده‌ایم.

پیش ز ما جان ما خورد شراب الست ما همه زان یک شراب مست الست آمدیم (عطار)

۲- استفاده از مراقبه به وسیله بزرگان ایرانی: مولوی موضوع مراقبه را به این صورت بیان می‌کند: ساعتی با آن گروه مجتبی چون مراقب گشتم و از خود جدا هم درآن ساعت ز ساعت رست جان زانکه ساعت پیر گرداند جوان چون ز ساعت، ساعتی بیرون شوی چون نماند محرم بیچون شوی ساعت از بی ساعتی آگاه نیست زآن کش آن سو جز تحیر راه نیست و سعدی در مقدمه گلستان می‌گوید: سر به جیب مراقبت فرو برده و در بحر مکاشفت مستغرق بودم و یا در مورد یکی از اهداف مراقبه یعنی رسیدن به خود اصلی که منبع آرامش، سلامتی و شادی است، ابیات زیر را بیان می‌کند: تو را با حق آن آشنایی دهد که از دست خویشت رهایی دهد که تا با خودی در خودت راه نیست وزین نکته جز بیخود آگاه نیست دیگر بزرگان نیز از مراقبه استفاده کرده‌اند؛ بویژه در سحرگاه که نمونه آن حافظ است و بارها رسیدن به جاودانگی، حضور و رهایی از غم و غصه را مدیون آن لحظات می‌داند.

۳- بنا به باور بیش‌تر منجمان دوره‌ای تازه برای اهالی کره زمین رقم خورده است که نتیجه آن افزایش انرژی خورشید و تأثیر بر زمین است. بنابراین، انسان‌ها نیز بایستی برای حفظ هماهنگی انرژی خود را بالا ببرند و مراقبه می‌تواند راهی کارآمد برای افزایش انرژی باشد. مولوی در این رابطه می‌گوید: که گوششان بگرفتست عشق و می‌آرد ز راههای نهانی که عقل رهبر نیست

۴- ورود ابزارهای حاصل از فناوری نوین مانند: موبایل، رایانه و غیره که دنیای بیرونی و مادی شده است و بر اساس پژوهش‌های انجام گرفته هیچ‌گاه کاهش تمرکز در انسان‌ها به این شدت نبوده است.

۵- به دلیل فشارهای گوناگون از قبیل اقتصادی، اجتماعی و غیره افکار منفی در انسان‌ها ایجاد شده و سبب بروز احساساتی مانند: خشم، ترس، رنج و غیره شده است. این احساسات بر عملکرد مغز تأثیر منفی گذاشته و آن را به سمت عدم انسجام و تعادل پیش می‌برد و در نتیجه، سیستم ایمنی انسان که وظیفه دفاع بدن در برابر باکتری‌ها و ویروس‌ها را دارد، ضعیف می‌شود و سلامتی انسان‌ها به خطر می‌افتد. فردوسی در این رابطه می‌گوید: چو شادی نباشد بکاهد روان خرد گردد اندر میان ناتوان و مولوی در رابطه با اثر فکر روی انسان‌ها حتی در احتمال بروز حوادث آینده و انتقال افکار منفی از انسان به انسان دیگر می‌گوید: ای از تو خاکی تن شده ،تن گفتن و فکرت شده از گفت و فکرت بس صور در غیب آبستن شده

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۸۸ صفحه

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۸۸ صفحه

قیمت:
رایگان