دانلود و خرید کتاب نهضت عاشورا و تاثیرات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی آن بر جامعه ایرانی اعظم فولادی‌پناه
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نهضت عاشورا و تاثیرات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی آن بر جامعه ایرانی اثر اعظم فولادی‌پناه

کتاب نهضت عاشورا و تاثیرات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی آن بر جامعه ایرانی

معرفی کتاب نهضت عاشورا و تاثیرات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی آن بر جامعه ایرانی

کتاب نهضت عاشورا و تاثیرات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی آن بر جامعه ایرانی کتابی نوشته اعظم فولادی‌پناه و مهشید کبیری از مجموعه تاریخ شفاهی انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی است.

 درباره کتاب نهضت عاشورا و تاثیرات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی آن بر جامعه ایرانی

یکی از مهم‌ترین مشخصه‌های عاشورا و نهضت امام حسین(ع) پیوند و ارتباط دین و سیاست است. امام خمینی(ره) هم با الهام از این حرکتِ امام حسین(ع)، نسبت به مسائل جامعه حساس بود و در برابر ستم‌ها و ظلم‌های رژیم پهلوی قیام نمود و مردم و جهان اسلام را به حمایت از دین خدا دعوت کرد. ایشان با شناختِ دقیق از سیاست‌های استکبار جهانی در تحمیل و حمایت از رژیم پهلوی در ایران، و مشابهت‌های فراوان این رژیم با حاکمان اموی، با الهام از فرهنگ احیاگر عاشورا و بهره‌گیری از دو عنصر «امر به معروف و نهی از منکر» و «تکلیف الهی»، که شالوده و اساس شکل‌گیری حماسه‌ی عاشورای حسینی بود،‌ نهضت اسلامی خود را پایه‌ریزی کرد و به مبارزه علیه رژیم شاهنشاهی پرداخت. امام خمینی(ره)، نهضت خود را به پیروی از قیام خونین امام حسین(ع) و برپایه‌ی تجربه‌ی تاریخی و عبرت‌آموزی از نقاط ضعف و قوت قیام‌های شیعیان در طول تاریخ، خصوصاً مبارزات عالمان شیعی در سده‌های اخیر استوار کرد و مسیر مبارزه، اهداف و آینده‌ی انقلاب را مشخص کرد. ایشان تمام ابعاد نهضت امام حسین(ع) را یک حرکت کاملاً سیاسی می‌دانست و با احیای فرهنگ عاشورا و الگو ساختن معیارهای عاشورایی، یک ملت حماسه‌ساز پدید آورد که با درس‌آموزی از مکتب امام حسین(ع)، منشأ تحولات عظیمی در جهان اسلام گردید.

تاریخ شفاهی محرم و انقلاب اسلامی با هدف گردآوری و تدوین خاطرات مبارزان مسلمانی که با توسل به آموزه‌های نهضت سيدالشهدا(ع) و زیرِ لوای رهبری امام خمینی در به ثمررسیدن انقلاب اسلامی نقش‌آفرین بوده‌اند، تالیف شده است. تا بدین شکل گوشه‌ای از فعالیت‌ها و مجاهدت‌های مبارزان مسلمان و تأثیرات نهضت حسینی در به ثمر رسیدن انقلاب در تاریخ معاصرایران ثبت و ضبط گردد.

 خواندن کتاب نهضت عاشورا و تاثیرات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی آن بر جامعه ایرانی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی مخاطبان این کتاب‌اند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۸٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۵۴۸ صفحه

حجم

۱۸٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۵۴۸ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان