دانلود و خرید کتاب کارکنان باهوش مدیر بی هوش نمی خواهند!
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کارکنان باهوش مدیر بی هوش نمی خواهند! اثر موسی زمان‌زاده‌دربان

کتاب کارکنان باهوش مدیر بی هوش نمی خواهند!

معرفی کتاب کارکنان باهوش مدیر بی هوش نمی خواهند!

کتاب کارکنان باهوش مدیر بی هوش نمی خواهند! نوشته‌ موسی زمان زاده دربان و محمد جولایی تهرانی است که نکاتی در خصوص مدیریت و نحوه تعامل بین مدیران و کارکنان را به زبان ساده بیان می‌کند.

 درباره کتاب کارکنان باهوش مدیر بی هوش نمی خواهند!

مدیریت در لغت به معنای کارگردان، گرداننده، دور دهنده، اداره کننده و کسی که کاری را اداره می‌کند، و اداره به معنای کارگردانی، قوام دادن، نظام دادن و تنظیم کردن کارها است. مدیریت نیز به معنای مدیر بودن و مدیری است. بر مبنای معنای لغوی کلم هی مدیر، مدیریت اصطلاحا تعریف شده است به: « علمی که انسان را به انجام کارها از طریق دیگران هدایت می کند» و اخلاق مدیریت عبارت است از ویژگی‌هایی که انجام کار از طریق دیگران را ممکن می‌سازد و با این ویژگی‌ها است که انسان می‌تواند دانش مدیریت را به کار بندد و به هنر مدیریت آراسته گردد. در اینجا به مسئله دیگری می‌رسیم و آن رابطه مدیریت و سازمان است.

بر اساس آنچه در تعریف مدیریت آمد مدیریت و سازمان لازم و ملزوم یکدیگرند و ارتباط آنها ناگستنی است، یعنی تحقق مدیریت بدون سازمان و تحقق سازمان بدون مدیریت ممکن نیست.

تلاش مدیریتی یک فرد، موفقیت در کار و پشتیبانی از نیروهای مشغول در آن مجموعه معنا می‌یابد، خلق و خوی یک مدیر می‌تواند انگیزهٔ کارکنان را برای ادامهٔ کار بالا ببرد، البته عکس آن نیز صادق است، یک مدیر خوب نباید فقط به سود کار خود بیندیشد، بلکه امنیت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کارکنان خود را هم باید در نظر داشته باشد، عمل کردن به شعارها از دیگر پارامترهای یک مدیر خوب است.

 در کتاب کارکنان باهوش مدیر بی هوش نمی خواهند! شما با ویژگی‌های مدیر باهوش و شیوه‌های مدیریتی کارآمد از نظر بزرگان و صاحب‌نظران این رشته آشنا می‌شوید. اخلاق مدیریت را فرامی‌گیرید. اصول مدیریت اسلامی را می‌خوانید، فظیلت‌ها و صفات بد اخلاقی یک مدیر را می‌شناسید و صدها نکته مفید و کاربردی دیگر درباره مدیریت می‌آموزید.

خواندن کتاب کارکنان باهوش مدیر بی هوش نمی خواهند! را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 اگر به تازگی مدیر شده‌اید، می‌توانید با خواندن این کتاب، شیوه‌ها و اخلاق مدیریتی خود را ارتقا دهید و باعث رضایت بیشتر کارکنانتان شوید.

 بخشی از کتاب کارکنان باهوش مدیر بی هوش نمی خواهند!

افرادی که در سر کار احساس رضایت و راحتی نمی‌کنند، کارشان را خوب انجام نمی‌دهند اغلب غایب می‌شوند و احتمال آن که شرکت را ترک کنند زیاد است. سازمان شما وقت و پول زیادی را از دست می‌دهد مگر آن که نیازهای اساسی کارکنان‌تان را فراهم کنید. در واقع باید «رضایت شغلی» ایجاد کنید.

با فهمیدن این مطلب که چه چیزی به کارکنان‌تان انگیزه می‌دهد: احترام، موفقیت، پول، امنیت، مشارکت در کار، شرایط خوب کاری، فرصت ارتقا و پیشرفت و غیره سعی کنید در محیط کار راضی و راحت باشند. کارکنانی که انگیزه بالایی دارند، حتی اگر هوا بد باشد، کارشان را بخوبی انجام می‌دهند. اگر احساس نارضایتی کنند، آن وقت اعتصاب شبکه حمل و نقل و کمبود وسایل نقلیه را هم بهانه می‌کنند!

۵۲۵ نکته از زبان مدیران موفق، ران کولمان و جانکیز باری

****

شناخت تفاوت‌ها و رابطه‌ها بین مفهوم «اخلاق» و مفاهیم دیگری که با آن مشابه، مترادف و قریب المعنی به نظر می‌آیند، ما را در بازیابی دقیق‌تر مفهوم و موضوع اخلاق یاری می‌دهد. یکی از آن واژه‌ها «تربیت» است. مفهوم اخلاق را قبلا دانستیم اینک نگاهی داریم به مفهوم تربیت.

«تربیت» عبارت است از شکوفا نمودن استعدادهای نهفته در هر موجود. بعبارت دیگر: تربیت عبارت است از به فعلیت آوردن قوه‌های موجودات.

اخلاق مدیریت، قاسم واثقی

****

حقوق افراد را عادلانه و براساس شایستگی‌هایشان بدهید. این حرف درست نیست که افرادی که موفقیت زیادی کسب می‌کنند و از کار خود لذت می‌برند، از کارهایی هم که حقوق کمی دارد راضی‌اند. پول در افراد ایجاد انگیزه می‌کند. پول هم کمک می‌کند قرض‌هایمان را بدهیم، هم صورت حساب خریدهایمان را بپردازیم و هم خیلی چیزهایی را که دوست داریم با آن می‌خریم و مهمتر از همه آن که نشانگر ارزش مشارکت یک فرد در سازمان است.

هر وقت که ممکن بود، برای فعالیت‌های فردی، پاداش‌های مالی در نظر بگیرید.

بعضی از افراد شما بیش از بقیه تلاش می‌کنند، حقوق بیشتری به آنها بدهید. این کار جانبداری و تبعیض نیست. رقیبان، شماره تلفن افراد بلند همت شما را دارند و ممکن است با دادن حقوق بهتر آنها را وسوسه کنند، اگر شما به افرادتان پاداش ندهید، آنها از شرکت شما خواهند رفت.

بدانید که شرکت‌های محلی و رقیبانتان چقدر دستمزد می‌دهند و جایگاه خود را در بازار معلوم کنید. پول به تنهایی ایجاد انگیزه کافی نیست شما باید تمام نیازهای گروه‌تان را برآورده کنید.

به عنوان پاداش، برای تک تک افراد و گروه‌های مختلف، به خاطر همکاریشان، از برنامه‌های تشویقی استفاده کنید. برنامه‌های تشویقی باید به راحتی قابل درک باشند، بعضی از آنها آن قدر پیچیده‌اند که افراد نمی‌دانند چه کار کرده‌اند که سزاوار پاداش و اضافه حقوقند.

مرتب برنامه‌های جدید و پاداش‌های جدیدی را به کار گیرید. وگرنه افرادتان کم کم پاداش آخر سال و یا بلیت تأتر را حق خود می‌دانند نه یک پاداش.

۵۲۵ نکته از زبان مدیران موفق، ران کولمان و جانکیز باری


 

نظرات کاربران

امیر
۱۴۰۱/۱۰/۲۷

نام کتاب بسیار جذابه اما متونش خیر. بهتر بود نوشته می‌شد اخلاق اسلامی در مدیریت، بیشتر بدرد تدریس و نمره میخوره تا مطالعه

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۹٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۴۲ صفحه

حجم

۴۹٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۴۲ صفحه

قیمت:
۱۳,۹۰۰
تومان