دانلود و خرید کتاب الفبای خوراکی ها برای زندگی بهتر!
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب الفبای خوراکی ها برای زندگی بهتر! اثر موسی زمان‌زاده‌دربان

کتاب الفبای خوراکی ها برای زندگی بهتر!

معرفی کتاب الفبای خوراکی ها برای زندگی بهتر!

کتاب الفبای خوراکی‌ها برای زندگی بهتر نوشته‌ موسی زمان زاده دربان و محمد جولایی تهرانی به ما نکاتی را در مورد مواد غذایی و خوراکی‌هایی، مضزات و فواید آنها می‌آموزد.

تأثیر خوردنی‌ها اعم از غذا، میوه، داروهای خاص، داروهای تقویتی و ... نه تنها بر روی شادابی و سلامتی انسان تأثیر دارد، بلکه بر روی ارتباط با انسان‌های دیگر نیز بی تاثیر نیست، برای مثال بوی دهان و یا چاقی و خوش اندامی و ... می‌تواند هم به جذابیت‌ها بیفزاید و هم از جذابیت‌ها بکاهد، برنامه‌ی غذایی مناسب و استفاده از نوع مطلوب داروهای گیاهی و انواع داروهای تقویتی با مشورت پزشک و متخصصین تغذیه سودمند است، نوع تغذیه از کودکی تا پیری در سلامتی و طول عمر هر انسانی مفید است.

آیا به دنبال یافتن راهی برای رسیدن به جسم سالم و با نشاط هستید؟ آیا دوست دارید با گذشت زمان و عبور فصل‌ها، ردپای پیری کمتر روی پوست‌تان پدیدار شود؟ با ما همراه باشید در کتاب الفبای خوراکی ها برای زندگی بهتر

خواندن کتاب الفبای خوراکی ها برای زندگی بهتر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 علاقه‌مندان به کتاب‌های تغذیه و سلامت.

 بخشی از کتاب الفبای خوراکی ها برای زندگی بهتر

یا به دنبال یافتن راهی برای رسیدن به جسم سالم و با نشاط هستید؟ آیا دوست دارید با گذشت زمان و عبور فصل‌ها، ردپای پیری کمتر روی پوست‌تان پدیدار شود؟ پس در این مطلب با آخرین دانسته‌های دکتر آز همراه شوید.

از اکسیدان‌ها غافل نشوید.

اولین گام برای داشتن پوستی سالم و شاداب ایجاد تغییر است. شما باید به سمت یک شروع تازه ولی سالم حرکت کنید و نخستین قدم نیز ایجاد تغییر در محتویات داخل یخچال و فریزرتان است، چرا که اساسی‌ترین گام در این باره مصرف غذاهایی است که سرشار از آنتی‌اکسیدان هستند اما آنتی‌اکسیدان‌ها کدام مواد و چرا برای جلوگیری و مقابله با پیری موثر هستند؟

در توضیح و پاسخ این سوال یک سیب سالم را به دو نیم کنید و نصف آن را آبلیمو بزنید و نصف دیگر را نزنید. سیبی که آبلیمو زده‌اید، تازه و ترد می‌ماند و نصف دیگر کم‌کم قهوه‌ای می‌شود و شکلش تغییر می‌کند؛ یعنی حالتی که به آن تخریب با اکسیژن یا اکسیداسیون می‌گوییم، رخ می‌دهد. این اتفاق به صورت کاملا مشابه برای پوست و حتی قلب و چشم‌های‌مان نیز رخ می‌دهد و تمام بدن ما نیاز واقعی به آنتی‌اکسیدان‌ها دارد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳)
یک پژوهش جدید نشان می‌دهد که مصرف مواد غذایی چرب باعث تولید مواد شیمیایی با نام «آندوکانا بیونید» در بدن می‌شود. تاثیر این مولکولها در بدن شباهت بسیار زیادی به اثرات «ماری‌جوانا» دارد و احساس غم و اضطراب را از بین می‌برد. اما مشکل اینجاست که محققان مشاهده کردند این «آندوکانا بیونیدها»‌ همچنین میل به خوردن مواد غذایی چرب مانند سیب‌زمینی سرخ کرده و... را افزایش می‌دهند. این مساله کم‌کم باعث مصرف بیش از حد چربی‌ها می‌شود و آسیب‌های بعدی را در پی دارد.
احسان رضاپور
مقدار زیادی میوه و سبزیجات بخورید. پیشنهاد می‌شود روزانه پنج تا شش وعده از این گروه غذایی استفاده کنید. از محصولات غذایی با غلات کامل استفاده کنید تا فیبر لازم برای بدن را تامین کرده باشید. از محصولات پروتئینه کم چرب مانند ماهی، مرغ، حبوبات و لبنیات کم چرب استفاده کنید. فراموش نکنید که پروتئین به ساخت عضله و تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کند. چربی های مفید را در برنامه غذایی خود بگنجانید و روغن زیتون و کنجد از گزینه های خوبی برای این امر است. مصرف شکر را محدود کنید و چربی‌های اشباع شده و موادغذایی شیرین کمتری استفاده کنید.
احسان رضاپور
اندازهٔ دور شکم خود را با غذاهایی که فیبر و پروتیین بالا دارند، کوچک کنید. پروتیین به حفظ ماهیچه‌ها و عضله‌های بدن کمک می‌کند، کالری‌های بیشتری می‌سوزاند و قند خون را ثابت نگه می‌دارد و فیبر نیز به شما احساس سیری برای مدت زمان طولانی می‌دهد.
احسان رضاپور

حجم

۶۷٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۵۵ صفحه

حجم

۶۷٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۵۵ صفحه

قیمت:
۱۳,۹۰۰
تومان