دانلود و خرید کتاب بحران های ژئوپلیتیکی غرب آسیا و شمال آفریقا سیدحمزه صفوی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بحران های ژئوپلیتیکی غرب آسیا و شمال آفریقا اثر سیدحمزه صفوی

کتاب بحران های ژئوپلیتیکی غرب آسیا و شمال آفریقا

معرفی کتاب بحران های ژئوپلیتیکی غرب آسیا و شمال آفریقا

کتاب بحران های ژئوپلیتیکی غرب آسیا و شمال آفریقا نوشته سیدحمزه صفوی است که در موسسه آینده‌پژوهی جهان اسلام منتشر شده است.

مؤسسه‌ی آینده‌پژوهی جهان اسلام مؤسسه‌ای طراز اول در حوزه‌ی مطالعات فرهنگی ــ هنری، سیاسی، اقتصادی و بین‌المللی جهان اسلام در سطح منطقه است که می‌کوشد ضمن پایه گذاری و ارتقا رشته مطالعات جهان اسلام در سطح تحصیلات تکمیلی و طراحی گروه‌ها و دوره‌های آموزشی ــ پژوهشی، دیدگاهی واقع گرا ــ عملگرا را در همگرایی و وحدت جهان اسلام گسترش دهد.

موسسه آينده­‌پژوهی جهان اسلام، با هدف واكاوی مبانی و راهكارهاي ارتقا سطح كيفی و كمی مناسبات كشورهای اسلامی پايه‌­گذاری شده است. اين موسسه به دنبال يافتن بستری تبيني- تحليلی برای بهبود جايگاه كشورهای جهان اسلام در نظام بين ­الملل، فزونی‌­بخشی امنيت،‌ رفاه و آسايش شهروندان اين كشورها و زمينه‌­چينی برای همگرايی و یکپارچگی ميان آن­ها است.

معرفی و ترویج آموزه‌ها و الگوهای توانمندساز برای ایجاد همگرایی و هم‌افزایی میان جوامع اسلامی، مقابله با تحریف چهره‌ی اسلام و تضعیف قابلیت‌های بی‌بدیل جهان اسلام ماموریت این موسسه است و هدف آن تقویت روندها و پیش‌ران‌های مؤثر بر شکل‌گیری آینده‌ی مطلوب برای جهان اسلام در چارچوب بلوک قدرت جهانی بلامنازع از راه افزایش همگرایی و اتحاد میان کشورهای جهان اسلام است.

 درباره کتاب بحران های ژئوپلیتیکی غرب آسیا و شمال آفریقا 

جهان اسلام، دارای ظرفیت بی‌نظیری از توانمندی‌ها و پتانسیل‌های انسانی و طبیعی است که می‌تواند در آینده تبدیل به یک بلوک قدرتمند جهانی شود. موقعیت ویژه ژئوپلتیک، ژئواستراتژیک و ژئوکالچر جهان اسلام، از جمله مشترکات مهم و گسترده دینی مسلمانان و در نهایت ژئو اکونومی جهان اسلام، که غنی‌ترین منابع انرژی فسیلی و معدنی در جغرافیای آن هستند، اضلاع مربعی استراتژیک را تشکیل می‌دهند که با نگاهی راهبردی و جامع‌نگر مولفه‌های تشکیل یک بلوک قدرت جدید را بر ما نمایان می‌کند. البته همراه با این فرصت‌ها، کشورهای اسلامی با چالش‌های بسیاری نیز روبرو شده‌اند که برخی از آن‌ها به صورت بحران‌هایی سر برآوردند.

در روند مطالعه بحران‌های کشورهای اسلامی، با توجه به گستردگی حجم کار، محدودیت زمانی، محدودیت اطلاعات قابل اعتنای در دسترس، و محدودیت منابع مالی، تصمیم بر تقسیم پروژه به چهار فاز شد و فاز اول به مطالعه ۱۸ کشور از غرب آسیا و شمال آفریقا (شامل مناطق شامات، خلیج فارس، شمال آفریقا و پاکستان و افغانستان) می‌پردازد.

این مطالعه در سه گام اصلی انجام پذیرفت. در گام نخست، کشور مورد نظر توسط کارشناس مسائل آن کشور مورد بررسی عمیق قرار گرفته و بحران‌های آن در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، نظامی-امنیتی و زیست محیطی بر اساس منابع مکتوب موجود و دانسته‌ها و نظرات کارشناسی استحصال شد و در گام دوم، این بحران‌ها با مصاحبه‌های عمیق به قضاوت خبرگان و متخصصین دانشگاهی و اجرایی مسایل آن کشور گذاشته شد، که در این بخش تلاش شد تا سه چهارم خبرگان مصاحبه شده برای هر کشور از بخش اجرایی (سفرا و دیپلمات‌های سابق، اعم از کاردار، وابستگان نظامی و ...) باشد و پس از اصلاح و پس از اصلاح و تکمیل لیست بحران‌های هر کشور، وزن‌دهی زمان بحران‌ها در زمان حال و در افق ۱۵ ساله‌ی ۱۴۱۴ شمسی (۲۰۳۵میلادی) انجام شد. در نهایت یک گروه پژوهشی، جداول شامل بحران‌های وزن‌دهی شده را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. در این مرحله ابتدا درخت‌واره کلیه‌ بحران‌ها (۸۶ بحران) تهیه شد و سپس بر اساس تکرار مصادیق و عمومیت، ۱۸ بحران به عنوان بحران‌های اصلی منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا به دست آمد، که می‌تواند پایه‌ای برای مطالعات بعدی برای دستیابی به راه حل بحران‌ها در غرب آسیا و شمال آفریقا و تدوین چشم‌انداز مطلوب باشد.

خواندن کتاب بحران های ژئوپلیتیکی غرب آسیا و شمال آفریقا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به علوم سیاسی پیشنهاد می‌کنیم.

نظرات کاربران

Mohhamad201
۱۴۰۱/۰۴/۱۷

لطفا کتاب های انتشارات دانشگاه تهران را هم بزارید

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۵۰۹ صفحه

حجم

۱۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۵۰۹ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان