دانلود و خرید کتاب انتخاباتی از جنس دیگر عباس محمدی‌اصل
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب انتخاباتی از جنس دیگر اثر عباس محمدی‌اصل

کتاب انتخاباتی از جنس دیگر

معرفی کتاب انتخاباتی از جنس دیگر

کتاب انتخاباتی از جنس دیگر نوشته عباس محمدی اصل به مبحث مشارکت زنان در انتخابات می‌پردازد و راهکارهایی برای توانمندسازی زنان برای مشارکت سیاسی فعال بیان می‌کند. 

درباره کتاب انتخاباتی از جنس دیگر

حضور پررنگ زنان در اداره امور جامعه از نشانه‌های آن است که جامعه رو به پیشرفت است. علاوه بر این به جهت توسعه پایدار جوامع و کشورها باید به فعالیت پررنگ زنان در فرایندهای تصمیم‌گیری سیاسی احترام گذاشت. عباس محمد اصل در کتاب انتخاباتی از جنس دیگر می‌‌کوشد مبادی توانمندسازی زنان برای مشارکت سیاسی را تبیین کند و چگونگی به دست‌ گیری سیاست ‌گذاری و مدیریت تغییر الگوهای سیاسی، فرهنگی و اجتماعی را توسط آنان از رهگذر جامعه ‌پذیری سیاسی روشن سازد.

کتاب انتخاباتی از جنس دیگر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

خواندن این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به مطالعات زنان پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب انتخاباتی از جنس دیگر

 آزادی آن است که زنان بتوانند همچون مردان در حدود آنچه قانون اجازه داده با خود و کار و مایملک و دارائی‌شان هر چه می‌خواهند بکنند و اراده خودسرانه دیگران بر ایشان مسلط نباشد و بتوانند آزادانه خواست و اراده خویش را پی گیرند.

مردان نمی‌توانند خواهان چنین توقعی از قانون باشند و لیکن آن را از زنان دریغ کنند؛ مگر آنکه آنها را صغیر و ضعیف و منفعل دیده و بخواهند به‌جای‌شان تصمیم گرفته و راهنمایی‌شان کنند. مع‌هذا مردان به این اصل نیز معتقد نیستند؛ زیرا دست‌کم نه‌تنها مدیریت خانه و خانواده که تربیت فرزندان‌شان را نیز به آنان می‌سپارند. این امر نشان می‌دهد زنان به درجه‌ای از رشد رسیده‌اند که بتوانند قانون راهنمای عمل-شان را بشناسند و از حدودش تخطی نکنند. در این حال اگر فرض شود زنان می‌دانند قانون تا کجا حامی‌شان بوده و تا کجا آزادی به ایشان اعطا کرده، دیگری نمی‌تواند راهنمای آنان بوده و حدودوثغور اختیار قانونی‌شان را به این بخش از جامعه گوشزد کند. این درجه از رشد و معقولیت تا آن حد سبب آزادی زنان می‌شود که آنان بتوانند در قانونگذاری نیز مشارکت ورزند و به قیمومیت مردان نیاز نداشته باشند.

چنین قوانینی به آزادی زنان در اداره اموال و اعمال خود طبق میل و اراده خودشان ناظر است که ضمناً آنان را از کسب اجازه کسی برای این امور بی‌نیاز می‌دارد. اگر آنان می‌توانند قانون بگذارند و آن را راهنمای اعمال خویش گیرند، می‌توانند نسبت به تفسیر و اجرایش نیز قضاوت کنند و نسبت به منافع مشترک ناشی از همیاری با مردان همبرابرشان برای تحقق آنها در زندگی اجتماعی نیز مطالباتی خاص به هم رسانند و داور منازعات فی‌مابین باشند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۳۴٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۳۶ صفحه

حجم

۱۳۴٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۳۶ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان