دانلود و خرید کتاب مرغ آمین جهانگیر جعفری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مرغ آمین اثر جهانگیر جعفری

کتاب مرغ آمین

انتشارات:انتشارات نظری
دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب مرغ آمین

کتاب مرغ آمین نوشته جهانگیر جعفری است. این کتاب به بررسی اندیشه‌های سیاسی و اجتماعی در شعر نیما یوشیج و مهدی اخوان ثالث می‌پردازد. این اثر پژوهشی به شعر نو فارسی و جنبه‌های اجتماعی آن میپرداز.

درباره کتاب مرغ آمین

نیما، هیچ گاه در برابر جریانات و اتّفاقات سیاسی و اجتماعی عصر خود سکوت اختیار نکرده است و همواره به اجتماع و مسایل بشر توجّه دارد و برای بیان این مسایل از سمبولیسم استفاده می کند لذا او را پیرو مکتب سمبولیسم اجتماعی می دانند. همچنان که خود شاعر نیز گفته است سمبول شعر را عمیق تر می کند، دامنه می دهد و اعتبار می بخشد و خواننده ی آن خود را در برابر عظمتی از مفاهیم و معانی می یابد.

مهدی اخوان ثالث به راستی یکی از شایسته ترین پیروان نیماست که در تکمیل و ارتقاء سطح و مفاهیم شعر به سبک نیمایی صاحب نظر بوده است تا جایی که تلاش او را در تبیین مبانی و اصول شعر معاصر نمی توان منکر شد. اخوان اندیشه و نگاه ویژه و متفاوتی به جهان و پیرامون آن داشت و د ر همه ی اشعارش می توان این اندیشه و نگاه را به خوبی دریافت. احساس و اندیشه اخوان ریشه در ایران باستان داشت و این را در بسیاری از اشعار او می توان به وضوح مشاهده کرد، گویا اخوان راه نجات مردم را در بازگشت به سنّت ها و آیین کهن می داند و برای مقابله با هجوم اندیشه های غیر ایرانی و ایستادگی در مقابل حوادث و احوال زمانه دست به اسلوبی مردانه می زند و به دنبال راهکاری است تا مردم و جامعه اش را از ظلم موجود نجات دهد.

کتاب مرغ آمین شعر این دو شاعر را از نظر جنبه های اجتماعی بررسی می‌کند.

خواندن کتاب مرغ آمین را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به شعر نو پیشنهاد می‌کنیم.

نظرات کاربران

کاربر ۴۲۶۳۹۸۰
۱۴۰۱/۰۲/۲۶

کتاب در بررسی وقایع و اتفاقات سیاسی و اجتماعی و انطباق و بررسی اشعار به حوادث خیلی خوب و دقیق پرداخته است

کاربر 7267693
۱۴۰۲/۰۸/۲۲

عالی

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

قیمت:
۹,۰۰۰
تومان