دانلود و خرید کتاب فیزیک و جهان ما پائول پارسونز ترجمه محسن شجری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فیزیک و جهان ما اثر پائول پارسونز

کتاب فیزیک و جهان ما

انتشارات:سبزان
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۶از ۸ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب فیزیک و جهان ما

کتاب فیزیک و جهان ما نوشته پايول پارسونز است که با ترجمه محسن شجری منتشر شده است.  بایستگی انرژی مفهومی است که در تمامی موضوعات علم فیزیک کاربرد دارد. این مسئله یک اصل مهم در نظریه موج، ترمودینامیک، مکانیک کوانتوم و نسبیت است.

در سال ۱۹۱۸، فیزیکدان آلمانی «امی نودر» ثابت کرد که پایستگی انرژی نتیجه مستقیم قوانینی از فیزیک هستند که مستقل از زمان هستند. یعنی اینکه اگر من امروز یک سنگ را از اتاق خوابم بیرون بیندازم دقیقا همان‌طور به زمین می‌خورد که اگر فردا این کار را انجام دهم به زمین خواهد خورد.

امروز مشخص شده است که بی‌نظمی یا آشوب در تمامی انواع سیستم‌‌های فیزیکی شامل مکانیک کوانتومی، نسبیت، اخترفیزیک و اقتصاد ظهور و بروز دارد.

ریاضیدانان وجود آشوب را با رسم نموداری به نام «حالت چهره»، که نشان می‌‌دهد یک سیستم با گذشت زمان چگونه تکامل می‌‌یابد، کشف می‌‌کنند. آنها به دنبال مناطقی در حالت چهره، به نام «جاذب‌ها» می‌‌گردند که در آنها رفتار سیستم همگرا می‌‌شود.

به نظر می‌‌رسید الکتریسیته و مغناطیس تنها دو جنبه مختلف از یک پدیده واحد باشند. ماکسول، همراه با همکاران خود، مبنای نظری محکمی ارائه کرد که با جمع کردن تمام این ایده‌‌های در حال بلوغ در مورد میدان‌‌های الکتریکی و مغناطیسی در یک نظریه واحد، از این فرضیه حمایت نمود.

در دهه ۱۸۶۰، ماکسول تحقیقاتی را صورت داد که به کشف چهار معادله منتهی شد. این چهار معادله چگونگی تاثیرات متقابل بین بار الکتریکی، جریان الکتریکی، میدان الکتریکی و میدان مغناطیسی را خلاصه می‌‌نمایند.

این کتاب به تحلیل این موضوع می‌پردازد.

خواندن کتاب فیزیک و جهان ما را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به فیزیک پیشنهاد می‌کنیم

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۳۲۸ صفحه

حجم

۶٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۳۲۸ صفحه

قیمت:
۶۴,۰۰۰
تومان