دانلود و خرید کتاب کتاب رگ‌تک ژانوس باربریس ترجمه علیرضا کاظمی‌نیا
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب کتاب رگ‌تک

کتاب رگ‌تک؛ مرجع سرمایه‌گذاران، کارآفرینان و رویاپردازان در زمینه رگ‌تک اثری از ژانوس باربریس، داگلاس دبلیو آرنر و راس‌پی باکلی در حوزه فناوری قانون‌گذاری است. 

این کتاب را با ترجمه‌ علیرضا کاظمی‌نیا، شراره شبل‌الحکما و محمد رهبان می‌خوانید. 

درباره کتاب رگ‌تک

کتاب رگ‌تک اولین کتاب در حوزه فناوری قانون‌گذاری و رگولاتوری است. به طور کلی رگ‌تک به راه‌های فناورانه‌ای گفته می‌شود که فرایندهای رگولاتوری را ساده‌سازی می‌کنند و ارتقا می‌دهند. رگ‌تک هم در حوزه‌های مالی و هم در حوزه‌های دیگر به کار گرفته می‌شود و می‌توان دلیل پیدایش رگ‌تک را رشد نمایی هزینه‌های تطبیق و در نتیجه فشارهای نهادهای نظارت دانست. 

کتاب رگ‌تک؛ مرجع سرمایه‌گذاران، کارآفرینان و رویاپردازان در زمینه رگ‌تک است. در این اثر با مفاهیم مختلفی از جمله تأثیر اقتصاد دیجیتال‌سازی و داده‌ساز رگولاتوری آشنا می‌شویم. می‌آموزیم چگونه تکنولوژی‌های جدید مانند بلاکچین و هوش مصنوعی به‌کاربرده و مورد موافقت واقع می‌شوند؟ موارد استفاده کسب‌وکارها از رگ‌تک و کاهش هزینه و ایجاد محصول جدید چیست؟ رگولاتوری، آینده نهادهای مالی، شرکت‌های فناوری و سایر صنایع را چگونه تحت تأثیر قرار می‌دهد؟

کتاب رگ‌تک را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

علاقه‌مندان و فعالان حوزه‌های اقتصادی از مخاطبان اصلی کتاب رگ‌تک به‌شمار می‌روند. 

بخشی از کتاب رگ‌تک

استفاده جریان‌های داده قابل خواندن برای ماشین‌ها در رگولاتوری

پس از وقوع بحران مالی سال ۲۰۰۸، دولت آمریکا استفاده از زبان XBRL را اجباری کرد. این کار، اقدامی بسیار مثبت و رو به جلو بود که می‌توانست تغییر شگرفی در کارایی و قابلیت اطمینان بازارهای سرمایه ایجاد کند؛ زیرا روند گزارش‌دهی قدیمی در این بازارها را به‌روز می‌کرد، ولی مدتی بعد مشکلاتی به وجود آمد و سیاست‌مداران ادعا کردند که باید کسب‌وکارهای کوچک را از زیر بار فشارهای رگولاتوری و تطبیق رها کرد.

برای اینکه اشتباه‌بودن این موضوع را درک کنید، بهتر است گام‌های فرایند گزارش‌دهی مالی را در نظر بگیرید:

گام ۱: داده‌های الکترونیکی در سیستم برنامه‌ریزی منابع سازمان (ERP) ذخیره شده‌اند. این داده‌ها کاملا برای ماشین‌ها قابل خواندن هستند و می‌توان آنها را به بهترین نحو پردازش کرد.

گام ۲: داده‌ها به فرمت قابل خواندن برای انسان تبدیل شده و به کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) تحویل داده می‌شوند. بسیاری از شرکت‌ها تنها زمانی اطلاعات خود را چاپ می‌کنند که می‌خواهند آنها را به این کمیسیون بفرستند.

گام ۳: داده‌ها از فایل‌های PDF یا HTML ارسالی خوانده شده و به فرمت XBRL تبدیل می‌شوند که برای ماشین قابل خواندن است. معمولا این کار به عهده افرادی است که به‌صورت برون‌سپاری کار می‌کنند و از شرکتی که گزارش‌ها را ارسال می‌کند، پول می‌گیرند. این مرحله به خاطر الزامات کمیسیون بورس و اوراق بهادار انجام می‌شود.

نظرات کاربران

ashkan7000
۱۴۰۰/۰۱/۱۱

اطلاعات بسیار خوبی رو در زمینه قانونگذاری بازار کریپتو و تکنولوژی بلاکچین در اختیار خواننده میذاره ولی خب هفتاد هزار تومن نمی ارزه،به خصوص که تعداد صفحاتشم اونقدر زیاد نیست. با تخفیف هفتاد درصد خریدم ۲۱۰۰۰ تومن که بازم زیاد

- بیشتر
مینا والی
۱۳۹۹/۱۱/۲۷

در حال حاضر تنها کتابی هست که به صورت مرجع درباره رگ‌تک به فارسی و به این شکل منتشر شده.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۸۸ صفحه

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۸۸ صفحه

قیمت:
۱۳۶,۰۰۰
تومان