دانلود و خرید کتاب بازاندیشی تمدن؛ ارتباطات و ترور در دهکده‌ی جهانی مجید تهرانیان ترجمه داود آقارفیعی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بازاندیشی تمدن؛ ارتباطات و ترور در دهکده‌ی جهانی اثر مجید تهرانیان

کتاب بازاندیشی تمدن؛ ارتباطات و ترور در دهکده‌ی جهانی

معرفی کتاب بازاندیشی تمدن؛ ارتباطات و ترور در دهکده‌ی جهانی

بازاندیشی تمدن؛ ارتباطات و ترور در دهکده‌ی جهانی کتابی نوشته مجید تهرانیان است. تمدن پژوهی عرصه‌ای چندرشته‌ای است که تسلط به زیرشاخه‌های تاریخ اعم از تواریخ عمومی و منطقه‌ای، جغرافیای تاریخی، باستان‌شناسی، زبان‌شناسی باستانی و اشنایی عمیق با فلسفه تاریخ را می‌طلبد. 

 زنده‌یاد دکتر مجید تهرانیان در این کتاب ترکیبی را برای تمدن‌شناسی برگزیده است این ترکیب حاصل عمری آموزش و پژوهش و سیر در آفاق و انفس است. تفسیر دکتر تهرانیان از تمدن به عنوان سفر بشریت به سمت صلح و عدالت رابطه و میانه‌ای وثیق و محکم با آموزه‌های دین مقدس اسلام دارد که نهایت تاریخ بشریت و حکومت را از آن صالحان و مستضعفان می‌داند.

 دکتر مجید تهرانیان در این کتاب تئوری خود را درخصوص تاثیر تمدن در همزیستی مسالمت‌آمیز بشر تشریح می‌کند. او، در این کتاب هدف خود را بازاندیشــی در مفهوم تمدن قرار می‌دهد و آنچنان که خود بیان می‌کند، با الهام از نظر اندیشمندان دیگر نظیر هرودوت، طبری، گیبسون، ابن خلدون، ابن بطوطه، کارل مارکس، ماکس وبر، آرنولد توین بی. اچ. جی. ولز، فرناند برادل، میشل فوکو و دیگران سعی در ارائه راهکاری معتدل دارد که در آن، گونه‌های تمدنی می‌بایست خود را مقید به احترام به نوع بشر بدانند و از پنجره همزیستی و تحمل به هم بنگرند.

 خواندن کتاب بازاندیشی تمدن؛ ارتباطات و ترور در دهکده‌ی جهانی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

مطالعه این کتاب را به همه پژوهندگان علوم انســانی، سیاسی، اجتماعی، اقتصاد سیاسی و فرهنگ و ارتباطات توصیه می کنیم.

 درباره پروفسور مجید تهرانیان

 زنده‌یاد پروفســور مجید تهرانیان در سال ۱۳۱۶ در مشهد متولد شد و در سال ۱۳۹۱ در امریکا از دنیار فت. او فارغ‌التحصیل رشته اقتصاد سیاسی بود و مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه دارت موث و ارشد و دکتری خود را در دانشگاه هاروراد گرفت. وی پس از هفت سال تدریس در دانشکده‌های آمریکا، در سال ۱۳۵۰ به ایران بازگشت و به تدریس و فعالیت علمی در ایران پرداخت.

  تهرانیان به داشــتن رویکرد انتقادی در حیطه مســائل ارتباطات، توسعه، شرایط زیست بشر و روابط بین الملل مشهور است. ایشان صاحب آثار متعددی در زمینه ارتباطات بین الملل و روزنامه‌نگاری صلح بود و در آثار خود ضمن انتقاد از نابرابری، تبعیض، فقر و ناهنجاری‌های جهانی که از نظر وی زاییده زیاده خواهی و خودرایي نوع بشر و به ویژه قدرت‌های هژمون جهان است، مبادرت به ارائه راهکارهایی برای اجتناب از جنگ و برخورد و پرهیز از قضاوت‌های ناروا و پیشــداوری‌های مغرضانه در مورد اقوام دیگر می‌کرد. البته از نظر او، چنین نگرشی هم از سوی نژادهای قدرتمند و هم از طرف نژادهای کمتر توسعه یافته موجب نزاع و تنش‌های جدید است. 

تعدادی از آثار پروفسور مجید تهرانیان

  • خاورمیانه: دولت‌ها و سیاست‌های آن (۱۹۷۲)
  • سیاست‌های ارتباطاتی برای توسعه ملی (۱۹۷۷)
  • ارتباطات جهانی و سیاست‌های دنیا (۱۹۹۹)
  • تمدن جهانی (۲۰۰۲)
  • گفتگوی تمدن‌ها (۲۰۰۲)
  • آمریکا و جهان (۲۰۰۵)
  • هویت و جهانی شدن (۲۰۰۶)
  • بازتاب های تمدن جهانی، گفتگو با دايساكو ايكدا (2016)
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۲۸۵ صفحه

حجم

۳٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۲۸۵ صفحه

قیمت:
۴۳,۲۰۰
تومان