دانلود و خرید کتاب امامان اهل بیت (ع)؛ مرزبانان حریم اسلام سید محمدباقر صدر ترجمه رضا ناظمیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب امامان اهل بیت (ع)؛ مرزبانان حریم اسلام اثر سید محمدباقر صدر

کتاب امامان اهل بیت (ع)؛ مرزبانان حریم اسلام

معرفی کتاب امامان اهل بیت (ع)؛ مرزبانان حریم اسلام

کتاب امامان اهل بیت (ع)؛ مرزبانان حریم اسلام نوشته شهید سید محمدباقر صدر است. این بزرگوار به‌شایستگی، ویژگی‌های یک اندیشمند جامع و هوشمند را پیکره بخشید. او هرگز به ایفای نقش استادی بسنده نکرد، بلکه افقی بلندتر و وسعتی گسترده‌تر را به نمایش گذاشت. شهید برای رشد علمی و پرورش فکری شاگردان خود از تعطیلی‌های کلاس درس به مناسبت‌ درگذشت امامان علیهم‌السلام بهره برد و به بررسی ابعاد شخصیتی و شرایط فعالیت آن امامان علیهم‌السلام پرداخت و نقش آن حضرات را بنابه رسالتی که بر عهده داشتند، آشکار ساخت. 

درباره کتاب امامان اهل بیت (ع)؛ مرزبانان حریم اسلام

شهید صدر در این سخنان نیز همچون همیشه مدارک اسلامی را مورد بازخوانی نوآورانه قرار داد و به تبیین نظام‌مند و علمی از زندگانی معصومان علیهم‌السلام ‌پرداخت. در این نگاه به وجود مبارک امامان علیهم‌السلام به‌عنوان حقیقتی یکتا در نمودهای متعدد نگریسته شده و از عملکرد اجتماعی و سیاسی ایشان تحلیلی یکپارچه و وحدتگرا ارائه شده است. وی در بررسی زندگی امامان علیهم‌السلام درعین‌حال که رویکرد جزءگرا را رد نمی‌کند و آن را گامی بایسته در پیشبرد روش خود می‌داند، بر ناتوانی این دیدگاه در تفسیر نمودهای ناهم‌خوان از زندگی امامان علیهم‌السلام تأکید دارد و ازاین‌رو در بررسی و تحلیل زندگی امامان علیهم‌السلام به دیدگاه کل‌گرای فراگیر تکیه می‌کند.

شهید صدر باور دارد که این نگاه فقط فرضیه‌ای نظری نیست، بلکه رویکردی است که عقیدۀ متبلور در ایدۀ امامت به‌خودی‌خود آن را فرض می‌دارد؛ چون امامت در همه موارد، با توجه به مسئولیت‌ها و شرط‌هایش امری واحد است؛ پس هرقدر هم نمودهای ظاهری‌اش به‌سبب شرایط و ملزومات گوناگون باشد، باید در رفتارها و نقش‌های امامان علیهم‌السلام بازتابی واحد یابد.

شهید صدر افزون‌بر داده‌هایی که درباره رویکرد کل‌گرا به‌دست می‌دهد و گذشته از بررسی نقش مشترکی که هریک از امامان علیهم‌السلام در امتداد امامان دیگر داشته‌اند، در بررسی جزئیات زندگی و شرایط هریک از امامان علیهم‌السلام نیز نگاهی نو دارد. از بارزترین مصادیق این نگاهِ نو، بررسی همه‌جانبۀ او درباره موضع امیرمؤمنان علیه‌السلام، تحلیل او از صلح امام حسن علیه‌السلام با معاویه، خوانش بی‌نظیر وی از قیام امام حسین علیه‌السلام و دیگر ابتکارات در زمینۀ تحلیل تاریخ امامان علیهم‌السلام است.

این سخنرانی‌ها مجال آن نیافتند که در زمان حیات شهید صدر و زیر نظر ایشان به چاپ برسند، اما پس از شهادت ایشان بارها و با کیفیت و دقت متفاوتی به چاپ رسیدند. کتاب «نقش امامان علیهم‌السلام در استوارسازیِ رسالت اسلامی»، مجموعۀ این گفتارها و مقالات شهید محمدباقر صدر است که به‌کوشش «کنگره جهانی شهید صدر» گرد آمده است.

خواندن کتاب امامان اهل بیت (ع)؛ مرزبانان حریم اسلام را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به زندگی امامن پیشنهاد می‌کنیم



نظرات کاربران

neroshi
۱۴۰۰/۰۶/۰۲

کتابی بسیار عالی برای روشن کردن دلایل سلب خلافت از ائمه و کج روی مسلمانان. باخواندن تنها چندصفحه ازکتاب بسیاری از شبهات و سوالاتم پاسخ داده شد . بسیار عالی و کاربردی

صادق
۱۳۹۹/۰۷/۱۳

بسیار کتاب مفیدی هست و بسیار موشکافانه وعالی تاریخ اهل بیت(ع) را تشریح میکنن

Elham
۱۴۰۰/۰۵/۲۲

کتاب فوق العاده ای است ، کاش همه ی اونهایی که دغدغه ی شناخت اهل بیت به شیوه ای علمی و کامل و دقیق رو دارن این کتاب رو کامل مطالعه کنن . به نمونه بسنده نکنید اصل کتاب از حدود

- بیشتر
Mina Roosta
۱۴۰۱/۰۳/۱۴

به نظرم خیلی عالی بود. علت رفتارهای ائمه رو با توجه به شرایط زندگی آنها توضیح میدن که دید خیلی جامع و متفاوتی رو بهتون میده.

محمد
۱۴۰۲/۰۹/۲۹

ترجمه و متن کتاب اصلا خوب نیست ولی محتوا آنقدر در سطح بالاست که ضعف ترجمه رو جبران کرده.... با اینکه ایشون تاریخ پژوه نبودن اما هوش بالا شهید صدر باعث شده تحلیل های نابی ارائه بدن...

آسا
۱۳۹۹/۰۷/۲۷

من کل کتاب رو نحوندم اما نمونه کتاب رو خوندم اصلا روان و جذاب نبود

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۵)
گریه به تنهایی ضامن نیست، عاطفه به تنهایی ضامن نیست تا ثابت کند این ـ‌دارنده عاطفه‌ـ در موقعیتی قرار ندارد که امام حسین (ع) را یا اهداف امام حسین (ع) را بکُشد. باید آزمود، باید تأمّل کرد، باید تدبر کرد، باید اندیشید؛ تا بلکه مطمئن شویم که ما از قاتلان حسین (ع) نیستیم.
neroshi
همین که امام حسین (ع) را دوست بداریم، همین که امام حسین (ع) را زیارت کنیم، همین که بر امام حسین (ع) بگرییم، همین که پیاده به زیارت امام حسین (ع) برویم، همه این‌ها کارهایی والاست، خوب است، عالی است، ارزشمند است، اما این کار ارزشمند، ضامن و دلیل کافی نیست تا ثابت کند که ما در قتل امام حسین (ع) هم‌دست نیستیم؛ زیرا امکان دارد انسانی همه این کارها را از روی عاطفه انجام دهد و در همان هنگام در قتل امام حسین (ع) هم‌دست شود. باید از خود حساب بکشیم، باید در کردارمان تأمل کنیم، باید در زندگی‌مان با میزان بیشتری از اندیشه و ژرف‌نگری و همه‌جانبگی موضع‌گیری کنیم و برای همه پیامدها و شرایط آماده باشیم؛ تا مطمئن شویم که ما ـ‌از دور یا نزدیک، به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم‌ـ در قتل امام حسین (ع) حضور نداریم.
neroshi
هم‌چنان‌که کوفیان حسین (ع) را می‌کشتند و گریه می‌کردند، این خطر بزرگ هست که ما هم به همان بدبختی دچار شویم. که حسین (ع) را بکشیم درحالی‌که می‌گرییم. باید مطمئن شویم که دست‌کم قاتل گریان حسین (ع) نباشیم.
neroshi
در چنین روزی بود که بر این پدیده فرخنده و خجسته، مُهر پایان زده شد. در برخی روایات آمده: چون جبرئیل (ع) به همراه فرشتگان آسمان، روح حضرت محمد (ص) را خرسند و خشنود به سوی پروردگارش فراز بُردند، به نشانه وداع رو سوی زمین گرداند و آن‌گاه سوی آسمان‌ها پرواز کرد‌. این روز، پایان زندگیِ آخرینِ پیامبران و رسولان و روز انقطاع انسان از ارتباط مستقیم با خداوند متعال بود.
کاربر ۱۴۱۵۰۲۲
گریستن به این معنا نیست که ما از قاتلان حسین (ع) نیستیم؛ زیرا اگر گریه به تنهایی به این معنا باشد که کسی از قاتلان حسین (ع) نیست، بنابراین عمر بن سعد هم قاتل حسین (ع) نبود، چون عمر بن سعد خودش هم گریست.
neroshi

حجم

۵۱۷٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۶۶۲ صفحه

حجم

۵۱۷٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۶۶۲ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
تومان