دانلود و خرید کتاب انقلاب اسلامی از دیدگاه اندیشمندان روس رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب انقلاب اسلامی از دیدگاه اندیشمندان روس

«انقلاب اسلامی از نگاه اندیشمندان روس» مجموعه‌ای از نوشتارهایی است از اندیشمندان روسیه درباره انقلاب اسلامی که توسط رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه گردآوری و منتشر شده است.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

«جمهوری اسلامی ایران سهم عمده‌ای در روابط بین‌المللی دارد. ایران به دلیل دارابودن موقعیت جغرافیایی مناسب، ذخایر فراوان منابع طبیعی و اصالت تاریخی یکی از مهره‌های اصلی، نه تنها در عرصه منطقه‌ای، بلکه در عرصه جهانی به شمار می‌رود. نمی‌توان از کنار حوادث رخ داده در سیاست داخلی ایران به آسانی گذشت، زیرا تاثیر زیادی بر صف‌آرایی نیروها و جریانات سیاسی در منطقه خاور نزدیک داشته است. به خصوص حوادث سیاسی داخلی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ را نمی‌توان نادیده گرفت. امروزه می‌توان گفت که این انقلاب نه تنها تغییر نظام ایران، بلکه تجدیدنظر در روابط بین دولت‌ها در منطقه خاور نزدیک را در پی داشته و صف‌آرایی نیروها در عرصه منطقه‌ای و جهانی را تغییر داده و تصورات موجود درباره نقش اسلام در دنیای کنونی، از جمله نقش آن در زندگی سیاسی جامعه را نیز دگرگون کرده است. به‌طور کلی، انقلاب اسلامی تلنگری بر آغاز جریانات سیاسی امروز بود.

انقلاب اسلامی ایران نقش بزرگی در تقویت جهان اسلام ایفا کرد. جنبش احیای اسلام که از سال ۱۳۳۹ آغاز شده بود، در انقلاب اسلامی سال ۱۳۵۷ به اوج خود رسید؛ انقلابی که پیروزی آن مبدا فعالیت و برانگیختگی جامعه مسلمین شد. انقلاب اسلامی مسئله درک و ارزیابی فرهنگ غربی مطروحه در دهه ۱۹۷۰ را به بحث و مناظره گذاشت و به انقلاب اسلامی این امکان را داد تا نه تنها یک جنبش اجتماعی، سیاسی و اقتصادی به شمار رود، بلکه یک حرکت فرهنگی هم باشد. به بیان دیگر، در سرچشمه‌های فرهنگی و مذهبی نیز همان تاثیری موج می‌زند که انقلاب اسلامی بر هوشیاری و آگاهی مسلمانان جهان گذاشته است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۲۲٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۱۴۳ صفحه

حجم

۱۲۲٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۱۴۳ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان