دانلود و خرید کتاب قهرمان‌نامه ابوطاهربن‌حسن طرسوسی ترجمه عباس پارساطلب
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب قهرمان‌نامه اثر ابوطاهربن‌حسن طرسوسی

کتاب قهرمان‌نامه

معرفی کتاب قهرمان‌نامه

کتاب قهرمان‌نامه نوشته ابوطاهربن حسن طرسوسی است که با تصحیح عباس پارساطلب منتشر شده است. کتاب قهرمان‌نامه جزو کتاب های گمشده در ادبیات فارسی بود که سال‌ها کسی به آن توجه نمی‌کرد. 

درباره کتاب قهرمان‌نامه

کتاب قهرمان‌نامه یا قهرمانِ قاتل روایتی عامیانه مربوط به دوران پادشاهی هوشنگ، پادشاه افسانه‌ای ایران و شرح جنگ‌های او برای کشورگشایی است. در این راه او مقابل قهرمان‌ بن‌ گرشاسب قرار گرفته اما این جنگ موقتی است چون این دو قهرمان همراه می‌شوند. نکته جالب توجه در این افسانه، کشته شدن اسفندیار به دست قهرمان است.

قهرمان قاتل پسر طالع مراد و شاهزاده‌ای است که پدرش پادشاه هفت اقلیم بوده و در حالی که سه سال بیش نداشت، دیوان وی را ربوده و قهرمان را سیزده سال در دریای محیط در دامن کوه قاف و صحرای هیهاتیه حبس و تربیت می‌کنند .پس از آن که بزرگ می‌شود و شجاعت پیدا می‌کند دیوان از ترس او را در خواب به ربع‌مسکون و دشت هوشنگ‌شاه می‌آورند و رها می‌کنند. در این زمان قهرمان طی جنگ‌های طولانی با پسر عمویش قهطران بن اهراسب حریف او نمی‌شود و از در دوستی با او در می‌آید. او با کمک جادوگران با هوشنگ‌شاه متحد شده و به سرزمین‌های چین و ختن و هند می‌تازد و با پهلوانی‌ها و رشادت‌های بی‌نظیر و افسانه‌ای پادشاهان را محو شجاعت خود می‌کند.

این کتاب روایت‌های عاشقانه هم با خود دارد.

خواندن کتاب قهرمان‌نامه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به ادبیات کهن ایران پیشنهاد می‌کنیم

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۷۹۳ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۷۹۳ صفحه