دانلود و خرید کتاب English Phonetics and Phonology for Farsiphones شهریار اسکندری زنجانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب English Phonetics and Phonology for Farsiphones اثر شهریار اسکندری زنجانی

کتاب English Phonetics and Phonology for Farsiphones

معرفی کتاب English Phonetics and Phonology for Farsiphones

English Phonetics and Phonology for Farsiphones  نوشته شهریار اسکندری زنجانی و بهروز آفتابی گیلوان کتابی در زمینه آواشناسی زبان انگلیسی است. 

به جرأت می‌توان گفت آواشناسی یکی از مهمترین و دشوارترین دروس موجود در رشته‌های زبان و ادبیات انگلیسی، مطالعات ترجمه، زبان‌شناسی و آموزش زبان انگلیسی است. نویسندگان کتاب پس از سال‌ها تحقیق و تعامل با دانشجویان این رشته‌ها بر این باورند که دلیل اصلی بی‌علاقگی عموم دانشجویان به این درس که اتفاقاً ضرورت خاصی هم در دورۀ تحصیلی آنها دارد کتاب‌ها و نحوۀ تدریس‌شان است. کتب آواشناسی انگلیسی موجود در ایران عموما برای مخاطب جهانی نوشته شده‌اند و بسیاری از مثال‌هایشان، نحوۀ تدریس و … به گونه ای است که ایجاد ارتباط مناسب با آن برای بیشتر فارسی‌زبانان دشوار است.

کتاب English Phonetics and Phonology for Farsiphones اولین کتاب آواشناسی زبان انگلیسی است که مختص مخاطب فارسی‌زبان (و نه لزوماً صرفاً ایرانی) نوشته شده است و امید است تحولی در عرصۀ آموزش آواشناسی در دانشگاه‌های ایران و کشور های فارسی زبان همسایه ایجاد کند. این اثر نخستین کتابی است که اصول آواشناسی انگلیسی را با مثال‌های فراوان از زبان فارسی بیان می‌کند تا فهم موضوعاتی که عموماً برای فارسی‌زبانان دشوار است، به مراتب آسان‌تر شود. علاوه بر این، توصیات تجربی نویسندگان در رابطه با آموزش و یادگیری بخش آوایی زبان در اختیار مخاطب قرار می گیرد.

این اثر اصول آواشناسی زبان انگلیسی را با بررسی مقابله ای جامعی با آواشناسی زبان فارسی به مخاطب فارسی زبان آموزش می دهد. همچنین، برای افرادی که علاقه مند به بهبود تلفظ و لهجه ی خود در زبان انگلیسی هستند، نکات مهم و توصیاتی ارائه می شود که حاصل سال ها تحقیق و تدریس نویسندگان اثر می باشد. روش آموزشی بخش آوایی زبان در این کتاب عمدتا مبتنی بر explicit phonetic instruction متشکل از ترکیب Contrastive Analysisو Input Enhancement می باشد. این روش آموزشی نوین که در این کتاب ارائه شده است (صفحه ی 220 در فایل پی دی اف نمونه کار را مشاهده کنید) نه تنها برای مخاطب ایرانی جذاب خواهد بود، بلکه می‌تواند متدی جدید در آموزش و یادگیری بخش آوایی زبان را به محققان و نویسندگان خارجی نیز معرفی کند. لازم به ذکر است که کارایی این نوع روش تدریس به صورت علمی و عملی در تحقیقی که نویسنده (شهریار اسکندری زنجانی) شخصاً در سال ۲۰۱۹ با همکاری دانشگاه ایالتی کالیفرنیا به انجام رساند تایید شده است.

یکی از اهداف مهم نویسندگان کتاب که هر دو مدرس زبان انگلیسی هستند، آموزش و تشریح نکات ریز و درشت مربوط به تلفظ و لهجۀ زبان انگلیسی است که یک فارسی‌زبان باید از آنها آگاه باشد. گنجاندن فایل‌های صوتی و تصویری متعدد در کتاب که به شکل آنلاین قابل‌دسترسی است، فهم مطالب را بسیار آسان می‌سازد.

آخرین فصل کتاب شامل مصاحبه هایی جالب و بحث برانگیز با پنج زبان‌آموز ایرانی است که توانسته‌اند در زبان انگلیسی به سطح پیشرفت آوایی خیلی بالایی دست یابند (native-like attainment).موضوع مصاحبه ها نحوه ی رسیدن آن ها به این سطح از موفقیت در فراگیری لهجه ی انگلیسی و توصیه هایشان برای سایر زبان آموزان می باشد. تا جایی که نویسندگان اثر می دانند، چنین محتوایی در هیچ کتاب آواشناسی دیگری در جهان کار نشده است و قطعاً می تواند نه تنها برای عموم زبان‌آموزانی که پیشرفت آوایی در این سطح را غیرممکن می‌دانند انگیزه‌بخش باشد، بلکه یافته‌های بسیاری از محققان مطرح جهانی در رابطه با غیرممکن بودن چنین دستاوردی پس از بلوغ (critical period hypothesis) را نیز به چالش خواهد کشید.

از دیگر مزایای کتاب

لازم به ذکر است که از مهمترین تفاوت‌های این کتاب با عمده کتب منتشر شده در ایران آن است که نویسندگان با دقت قوانین کپی رایت بین‌المللی را رعایت کرده‌ و محتوای کتاب (متن، اشکال، فایل‌های صوتی و …) اورجینال و فارغ از هرگونه تخلف مرتبط با copyright است.

دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته‌های زبان و ادبیات انگلیسی، مطالعات ترجمه، زبان‌شناسی و آموزش زبان انگلیسی که در طول تحصیل خود حداقل دو واحد آواشناسی را می‌گذرانند از مخاطبان اصلی این کتاب به‌شمار می‌روند. افزون بر این، روش آموزشی نوین معرفی شده در این کتاب می‌تواند راه‌گشای مدرسان زبان انگلیسی در ایران در تدریس بخش آوایی زبان انگلیسی به فارسی‌زبانان باشد. زبان‌آموزانی که در زبان انگلیسی به سطح پیشرفته (advanced) رسیده باشند نیز می‌توانند برای تقویت لهجۀ انگلیسی خود از این کتاب که مخصوص فارسی‌زبانان است بهره ببرند.

امید است روش آموزشی و مطالب نوین این کتاب برای پژوهشگران حوزۀ زبان‌شناسی و آموزش زبان، تولیدکنندگان محتوای آموزشی (در قالب کتب درسی، وب‌سایت های آموزش زبان و …) و نویسندگان در تحقیق و تولید، زمینه شکوفایی و پیشرفت بیشتر را فراهم نماید.

فریاد در سکوت
محمد مختاری
دختر کوهستان
سیدهاشم حسینی
تادیب الرجال (پاسخ به تادیب النسوان زن ستیز)
شقایق فتحعلی‌زاده
زبان شناسی ایرانی
فریده حق بین
خواندن و درک مفاهیم ۱
رضا صابری کرهرودی
لودویگ ویتگنشتاین
احمد علامه فلسفی
فارابی، خیال و خلاقیت هنری
نادیا مفتونی
منطق و زبان شناسی
ینس الوود
نقش آنگلا مرکل در ارتقای جایگاه بین المللی آلمان
نسرین حکیمی
زبان تخصصی شیمی؛ ویژه‌ی دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور
محسن قاسمیان خجسته
انی احب الامام الصادق (ص)
رضا حیدری ابهری
اصول روان‌شناسی‌ زبان
پانته آ نبی ئیان
ژنتیک پایه
امیرارسلان کاویانی فرد
پنج اصل و مهارت معلمی در فرایند یاددهی - یادگیری
شهربانو مرزبان
بچه‌ها بیایید نمایش ۵
منوچهر اکبرلو
Technical Texts of Sport Sciences
صدیقه خواجه افلاطون مفرد
عاشقانه های من
سیروس آقاپور
افسردگی
کوام مک‌کنزی
شناسایی و موانع اجرای آرای داوری تجاری بین المللی
سیده فاطمه سعیدیان
موسیقی درمانی در بیماران خاص
مسعود نویدی مقدم

نظرات کاربران

محمد حسین احمدی
۱۴۰۰/۰۹/۰۵

بنام خداوند یگانه، سلام، از شما درخواست دارم که این نَپِیْگْ «کتاب» آواشناسی خود را به فارسی هم برگردان«ترجمه» کنید تا دیگر مردم هم بتوانند آن را بخوانند، باسپاس از شما، خدانگهدار.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۳ مگابایت

تعداد صفحه‌ها

۲۹۸ صفحه

حجم

۳٫۳ مگابایت

تعداد صفحه‌ها

۲۹۸ صفحه

قیمت:
۸۵,۰۰۰
تومان