دانلود و خرید کتاب دگرش در رهبری جان مکسول ترجمه زهره نوروزی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دگرش در رهبری اثر جان مکسول

کتاب دگرش در رهبری

نویسنده:جان مکسول
امتیاز:
۵.۰از ۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب دگرش در رهبری

کتاب دگرش در رهبری نوشته جان مکسول از چکیده کتاب‌های ره‌آورد مدیریت است که با ترجمه زهره نوروزی منتشر شده است.  این کتاب سعی دارد روش‌‌های تازه‌ای در رهبری یک مجموعه را به خواننده معرفی کند.

نشریه «ره‌آورد مدیریت» در سال ۱۳۹۵ با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت خود را آغاز کرد. در هر شماره چکیده چندین کتاب روز مدیریت به همراه یادداشت اختصاصی بزرگ‌ترین نویسندگان مدیریت و کسب‌وکار مانند ست گادین، سایمون سینک و هنری مینتزبرگ منتشر می‌شود. در حال حاضر نشریه «ره‌آورد مدیریت» با تیراژ ۱۰۰۰۰ نسخه یکی از محبوب‌ترین نشریه‌های مدیریت کشور است. امیدواریم با انتشار این کتاب‌ها نقشی در بهبود فضای مدیریت کشور ایفا کنیم.

 درباره کتاب دگرش در رهبری

مکسول در این کتاب رویکرد شما نسبت به رهبری را تغییر می‌دهد و کمک می‌کند با نگاه و بینش‌ تازه‌ای به سراغ چیزهایی که می‌خواهید بروید و گروهتان را رهبری کنید.

اگر بتوانی دگرش پیدا کنی جهان را مورد دگرگونی قرار خواهی داد. اگر نگرشت دگرش یابد احساس و اعمالت دگرش می‌یابد و لاجرم جهان پیرامونت دستخوش تغییری عظیم خواهد شد. نه‌تنها اکنون جهان را از دریچه لنزهای اندیشه و احساس جدیدی می‌بینی؛ بلکه دگرش‌های درونی‌ات قدرت انجام کارهایی را می‌دهد که تا به حال انجام نداده بودی و حتی تا به حال به آن‌ها فکر هم نکرده بودی.

این کتاب دربارهٔ دگرش در رهبری است. دگرش در رهبری به چه معناست؟ به معنی توانمندی و اراده داشتن برای ایجاد تغییر در شیوهٔ رهبری است. محیط کسب‌وکار دائماً درحال تغییر است و در آینده نیز تحول و دگرگونی بیشتری را شاهد خواهد بود؛ به همین دلیل سرعت و چابکی اهمیت زیادی دارد. حتی دگرش مثبت کوچکی، نتایجی بزرگ در برخواهد داشت. هر روز، آبستن فرصتی است برای بهسازی. هر پیشرفتی که به‌عنوان رهبر نصیبتان شود نیازمند دگرش در رهبری خواهد بود تا بتواند نحوهٔ تفکر، عمل و رهبری‌تان را تغییر دهد. 

جان مکسول در کتاب دگرش در رهبری به شما نشان می‌دهد که چگونه به رغم آشوب و بلوا، استادانه و با آرامش، هدایتِ شرکت و افرادتان را به دست گیرید. آنچه در این کتاب مطرح می‌شود یاری‌گرِ رهبرانِ پخته و جاافتاده، امیدبخشِ مدیرانِ کم‌تجربهٔ مضطرب و مشوقِ رهبران بالقوه آینده است.

 خواندن کتاب دگرش در رهبری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام کسانی که می‌خواهند در مدیریت کسب و کار و زندگی خود موفق باشند پیشنهاد می‌کنیم.

درباره جان مکسول

جان کالوین مکسول، نویسنده، سخنران و مشاور مدیریتی در خانواده‌ای از مسیحیان آنجلیکان در آمریکا زاده شد. او در آغاز در زمینه الهیات مسیحی تحصیل کرد و به عنوان یک فعال مذهبی در کلیساهای چند شهر آمریکا فعالیت کرد.

تخصص مکسول در حوزه مدیریت بر روی رهبری تمرکز دارد و بیشتر کتاب‌ها و دوره‌های آموزشی وی و همچنین خدمات مشاوره‌ای او پیرامون این مفهوم است.

کتاب‌هایی که او در زمینه رهبری نوشته است، بارها در لیست پرفروش‌های نیویورک‌تایمز و ... قرار گرفته است. وی همچنین دانشکده کسب و کار و رهبری را در دانشگاه وسلین ایندیانا، ساخته و اهدا کرده است. جان سی مکسول، یک تیم مشاوره‌ای دارد که به شرکت‌ها و سازمان‌های گوناگون در جهان برای بهبود سطح رهبری، آموزش می‌دهد.

کتاب‌های او در زمینه‌های گوناگون مدیریت و رهبری، بارها به فارسی ترجمه شده و در میان فارسی‌زبانان آشنا است.

 بخشی از کتاب دگرش در رهبری

درعصرکنونی، بازار به‌سرعت درحال تحول و دگرگونی است. اگر امید دارید در جهانی که لحظه‌ای ثبات ندارد موفقیتی کسب کنید، پس نمی‌توانید مانند گذشته باشید، مانند گذشته بیندیشید و مانند گذشته عمل کنید. امروزه نخستین شرط برای رهبری اثربخش، این است که پیوسته درحال دگرش باشید. این‌که پیوسته درحال اصلاح و تعدیل باشید. این اساس رهبری است؛ لذا این هفت عمل روزانه را سرلوحه امور خود سازید:

۱. همواره مشتاق آموختن، از یاد بردن و دوباره آموختن باشید تا بتوانید از تغییر استقبال کنید. آن‌چه را در گذشته به‌کار می‌آمد فراموش و خود را آماده پذیرش چیزهایی کنید که در آینده موردنیاز خواهد بود.

۲. گذشته را ارج نهید اما در حال، زندگی کنید. پیرو خط فکری بازیکن افسانه‌ای بیسبال، بِیب روث، باشید که می‌گفت: «گُلِ بازی دیروز باعث نمی‌شود، بازی امروز را ببرید.» من نیز سال‌ها نوشته‌ای با همین مضمون در دفتر کارم داشتم که می‌گفت: «دیروز، دیشب به پایان رسید.» این نوشته به من یادآوری می‌کرد که هر کار خوبی که دیروز انجام داده‌ام، امروز برایم روز خوبی را تضمین نمی‌کند و همه بدی‌هایی که دیروز رخ داده‌اند به‌این‌معنا نیست که امروز هم باید بد باشد؛ بنابراین تمرکزتان را بر آن‌چه امروز باید انجام دهید بگذارید.

۳. به کارتان سرعت ببخشید اما زمان‌بندی مناسب را ازخاطر نبرید. در کسب‌وکار، زمان‌بندی مناسب مهمترین حرف را می‌زند. اگر نبض بازار دستتان بیاید می‌توانید زمان درست را تشخیص داده و زمام امور را در دست گیرید.

۴. حواستان به تصویر بزرگ باشد که رفته‌رفته روشن‌تر می‌شود. رهبری فراز و نشیب زیادی دارد، اما فقط زمانی می‌توانید به‌درستی رهبری کنید که سرزمین موعود را دیده باشید و بدانید چطور می‌توان به آن‌جا رسید.

۵. در زمان حال زندگی کنید اما همواره به فردا بیندیشید. رهبران بزرگ آن‌چه را که قرار است رخ دهد پیش‌بینی می‌کنند. به قول جورج ویل، روزنامه‌نگار سیاسی: «آینده خبر نمی‌کند.» رهبران اجازه نمی‌دهند چیزی غافلگیرشان کند.

۶. بی‌پروا به‌پیش بروید حتی با وجود تردیدها. بیمناکی در رهبری معمولاً به عدم اطمینان و نبود قطعیت درباره آینده مربوط است ولی عدم اطمینان و نبود قطعیت درباره آینده، هرگز از بین نمی‌رود. رهبران تأثیرگذار همواره ترس‌هایشان را شکست داده‌ند و بی‌پروا عمل کرده‌اند؛ شما نیز باید چنین کنید.

۷. عملکرد عالی امروزتان به کار حل مشکلات فردایتان نمی‌آید و از همین رو باید افرادتان را ترغیب کنید دست از یاد گرفتن، آزمودن و به پیش رفتن نکشند. این رفتار را سرلوحه امور سازمانتان قرار دهید. نمی‌شود به امید فردایی بهتر، امروز را قربانی کرد. پس هر روز از خودم می‌پرسم: «آیا کاری که اکنون انجام می‌دهم، بهترین کاری است که امروز می‌توانم انجام دهم؟»

درحال‌حاضر، این یازده قدم برای دگرش در رهبری ضروری هستند:

۱. به‌سوی دگرش (از تک نوازی به رهبری ارکستر)

۲. دگرش در شخصیت (از هدف‌محوری به رشدمحوری)

۳. دگرش محتوایی (از اشرافی‌گری به ارزش‌بخشی)

۴. دگرش در روابط (از دوست‌داشتنی به مشوق)

۵. دگرش برای رسیدن به شکوفایی (از رکود و ثبات به خلاقیت و پویایی)

۶. دگرش برای بازآفرینی (از پیشرفت فردی به پیشرفت دیگران)

۷. دگرش در نحوه ارتباط (از امر و نهی به برقراری ارتباط)

۸. دگرش در ساختار تیم (از جفت‌وجوری به جورواجوری)

۹. دگرش در عامل تاثیرگذاری و نفوذ بر دیگران (از اقتدار مقام به اقتدار اخلاقی)

۱۰. دگرش برای الهام بخشیدن به دیگران (از رهبر آموزش‌دیده به رهبر تحول‌گرا)

۱۱. دگرش در شور و اشتیاق (از حرفه و شغل به رسالت و آرمان)

نظرات کاربران

abolfazl4001
۱۴۰۱/۰۱/۰۵

این کتاب با این که خلاصه است ولی توصیه های عالی و کاربردی داده و لازم نیست هزینه گزافی برای اضافه گویی های نویسنده پرداخت کنیم

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
رالف والدو امرسون می‌گوید: «بزرگترین نیاز ما در زندگی داشتن فردی است که وادارمان کند آن‌چه از دستمان برمی‌آید را انجام دهیم.»
وحید

حجم

۳۵٫۱ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۴۷ صفحه

حجم

۳۵٫۱ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۴۷ صفحه

قیمت:
۱,۰۰۰
تومان