دانلود و خرید کتاب ماجراجو در خراسان جنوبی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ماجراجو در خراسان جنوبی اثر موسی زمان‌زاده

کتاب ماجراجو در خراسان جنوبی

معرفی کتاب ماجراجو در خراسان جنوبی

کتاب ماجراجو در خراسان جنوبی نوشته‌ی موسی زمان زاده دربان و محمد جولایی تهرانی، به شرح آب و هوا، جاذبه‌های گردشگری، سوغات و غذاهای محلی استان خراسان جنوبی می‌پردازد. این کتاب یکی از کتاب‌های مجموعه گردشگری است که به استان‌های متفاوت می‌پردازد.

مجموعه ماجراجو به بررسی استان‌های مختلف ایران می‌پردازد و ویژگی‌های بارز استان‌ها را شرح می‌دهد. استانی که در این کتاب معرفی می‌شود، استان سیاحتی و تاریخی خراسان جنوبی است.

درباره کتاب ماجراجو در خراسان جنوبی

خراسان در زبان قدیم به معنی خاور زمین است، این اسم در اوائل قرون وسطی به‌طور کلی بر تمام ایالات اسلامی که در سمت خاور کویر لوت تا کوه‌های هند واقع بودند، اطلاق می‌گردید و به این ترتیب تمام بلاد ماوراءالنهر را در شمال خاوری به استثنای سیستان و قهستان در جنوب شامل می‌شد. استان خراسان جنوبی با مصوبه مجلس شورای اسلامی و پس از تقسیم استان خراسان به سه استان در سال ۱۳۸۳ ایجاد شد. مساحت این استان، ۹۵۳۸۵ کیلومتر مربع جمعیت آن و طبق سرشماری سال ۱۳۸۵ برابر با ۶۰۰۵۶۸ نفر می‌باشد. خراسان جنوبی شامل محدوده‌ای از خراسان بزرگ است که در سده‌های پیش قهستان نامیده می‌شده است.

خواندن کتاب ماجراجو در خراسان جنوبی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به گردشگری و شناخت ایران پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب ماجراجو در خراسان جنوبی

شهر بیرجند، مرکز استان خراسان جنوبی، بزرگترین شهر استان به شمار می‌رود و در دشتی نسبتاً وسیع و حاصلخیز قرار دارد. بافت قدیمی این شهر حد فاصل کال رودخانه شور و کال پل باغ واقع شده و در طی گسترش شهر بیرجند در سال‌های اخیر، بافت تاریخی آن دستخوش تغییرات گسترده‌ای گردیده است. مساحت تقریبی شهر بیرجند ۷۳ کیلومتر مربع می‌باشد و طبق آمار ۱۳۹۰ جمعیت آن بالغ بر ۱۷۸۰۲۰ نفر بوده است.

طبیعت و موقعیت

استان خراسان جنوبی با وسعتی بالغ بر ۱۵۱۱۹۳ کیلومتر مربع در خاور ایران قرار دارد و بخشی از نوار مرز بین المللی ایران و افغانستان را تشکیل می‌دهد. این استان در سال ۱۳۸۳ تاسیس شده و سومین استان از نظر مساحت به شمار می‌رود. استان خراسان رضوی در شمال، استان‌های سمنان، اصفهان و یزد در باختر، استان کرمان در جنوب باختری و استان سیستان و بلوچستان در جنوب خاوری آن قرار دارند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۴٫۲ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۴۶ صفحه

حجم

۴۴٫۲ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۴۶ صفحه

قیمت:
۱۴,۹۰۰
تومان