دانلود و خرید کتاب روان‌درمانی مثبت‌نگر جرج دبلیو‌. برنز ترجمه پیمان رحیمی‌نژاد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب روان‌درمانی مثبت‌نگر اثر جرج دبلیو‌. برنز

کتاب روان‌درمانی مثبت‌نگر

معرفی کتاب روان‌درمانی مثبت‌نگر

روان‌درمانی مثبت‌نگر، شادکامی، درمان، ارتقاء اثری از جرج دبلیو. برنز است که با مقدمه دکتر شهریار شهیدی منتشر شده است.

جریان روان‌شناسی مثبت‌نگر از اوایل قرن بیستم آغاز شد که کار آن متعادل کردن انحراف روان‌شناسی از منفی‌گرایی به خط واقع‌بینی و مثبت گرایی بود. در جهان روان‌شناسی رخدادها و اتفاقات کم نظیری در مسیر بهبودی زندگی انسان‌ها رخ داد که زمینه‌ای برای تمرکز به چهره مثبت روان‌شناسی نیز گردید. اما هدف روان‌شناسی چیزی بیش از کمتر بدبخت شدن انسان‌ها است. باید این علم به صورتی برابر به شرایط و فرایندهایی که انسان‌ها، جوامع و موسسات را برای رشد و شکوفایی توانمند می‌سازد نیز علاقه‌مند باشد. این علم باید بررسی کند که چه چیزهایی می‌تواند در آدمی رشد و توسعه و پرورش بیابد، زیرا غیاب بیماری روانی بهمعنای حضور سلامت روانی نیست و حضور بیماری روانی، غیبت سلامت روانی بالا را نشان نمی‌دهد. 

درباره کتاب روان‌درمانی مثبت‌نگر، شادکامی، درمان، ارتقاء

روان‌شناسی مثبت‌نگر، گمشده‌ای مهم برای نگرشمتعادل در جهان روان‌شناسی و نیاز دنیای روان‌درمانی است. فعالین این حوزه مسیر تحقیقات خود را وارد روان‌درمانی کردند و توانستند با تلاش بسیار روان‌شناسی مثبت‌نگر را توسعه دهند.

 کتاب حاضر ترجمه کتابی با نام شادکامی، شفابخشی و بهسازی و ارتقا است که با سرپرستی دکتر جرج دبلیو. برنز در سال ۲۰۱۰ در امریکا به چاپ رسیده است. نویسندگان اساتید برجسته‌ای از کشورهایی چون ایالات متحده آمریکا، آفریقای جنوبی، استراالیا، ایتالیا، پرتغال و روسیه‌اند که هرکدام پژوهش‌های بنیادینی در حوزه روان‌درمانی مثبت‌نگر انجام داده‌اند. این جنبه بین المللی بودن کتاب، بی‌شک باعث شده تا تجربیات دست اول از فرهنگ‌های مختلف و دیدگاه‌های متفاوت در یک مجموعه جمع آوری شود. نکته مهم دیگر این است که تمرکز کتاب بر روی تشریح موردهای بالینی است که با روش‌های روان‌درمانی مثبت‌نگر تحت درمان قرار گرفته‌اند.

در این کتاب کم‌نظیر می‌توان اثرات مثبت و مهیج این رویکرد درمانی را جستجو کرد. برخلاف دیدگاه‌های حاکم بر روان‌شناسی و روان‌درمانی در ایران، که روان‌درمانی مثبت را درمانی مکمل می‌دانند در این کتاب به خوبی می‌توان دید که روان‌درمانی مثبت‌نگر خود یک سبک درمانی مستقل است که مانند دیگر رویکردهای روان‌درمانی از مکتب‌های دیگر بهره برده و وام‌دار آنهاست. 

 خواندن کتاب روان‌درمانی مثبت‌نگر، شادکامی، درمان، ارتقاء را به چه کسانی یپشنهاد می‌کنیم

 روان‌شناسان، روان‌درمانگران و مشاوران.

نظرات کاربران

یوسفی
۱۴۰۲/۰۷/۲۴

کتاب بسیار کاربردی برای متخصصان سلامت روان هست. با سپاس از طاقچه عزیز

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۴۷۲ صفحه

حجم

۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۴۷۲ صفحه

قیمت:
۱۶۷,۰۰۰
تومان