دانلود و خرید کتاب مسلمانان بریتانیا: اتحاد یا افتراق (واقعیت‌های اجتماعی، حقوقی و تاریخی) محمدصدیق سدان ترجمه محمدحسن فکری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مسلمانان بریتانیا: اتحاد یا افتراق (واقعیت‌های اجتماعی، حقوقی و تاریخی) اثر محمدصدیق  سدان

کتاب مسلمانان بریتانیا: اتحاد یا افتراق (واقعیت‌های اجتماعی، حقوقی و تاریخی)

معرفی کتاب مسلمانان بریتانیا: اتحاد یا افتراق (واقعیت‌های اجتماعی، حقوقی و تاریخی)

محمدصدیق سدان، دلوار حسین و ندیم مالک، پژوهشگر هستند.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

«مسلمانان بریتانیا و جامعه بزرگ‌تری که در آن زندگی می‌کنند، یعنی اروپا، در حال گذراندن تغییرات سریعی است.

فقط در یک چشم‌انداز تاریخی و با گذشت زمان می‌توانیم اهمیت این روزها را درک کنیم، اما به نظر می‌رسد که این دوران بسیار پرآشوب و پرهیاهو باشد. جامعه‌ی اروپایی شاید در جست و جوی هویت خود، با اکراه مجبور به قبول واقعیت حضور جدید مسلمانان، شده باشد اما برخی بر این عقیده‌اند که اروپا و مسلمانان متقابلا یکدیگر را جزو مخالفین هم قلمداد می‌کنند.

جوامع مسلمانان بریتانیا و اروپا پس از حادثه‌ی یازدهم سپتامبر با چالش‌هایی جدی روبه‌رو هستند که وفاداری، هویت، حقوق شهروندی و تعلقشان دائما مورد تردید قرار می‌گیرد.

البته این بحث‌ها به خاطر حادثه‌ی یازدهم سپتامبر شروع نشد و حتی اگر این فصل از تاریخ بشری هم به پایان برسد، این بحث‌ها خاتمه نمی‌یابد و مادامی که موضوع هویت مسلمانان علاوه بر جهان‌بینی اسلامی به سیاست‌های حکومت‌‌ها وابسته باشد، این مباحثات را نمی‌توان به صورت جداگانه و به تنهایی بررسی کرد.

در این مکتوب سه تن از استادان مسلمان بریتانیایی بحث‌های پرشوری درباره داغ‌ترین مسائل مورد بحث در میان مسلمانان ارائه می‌دهند؛ مسائلی از قبیل هویت و مشارکت سیاسی، حقوق شهروندی و حمایت قانونی به همراه بحث‌های مفهومی در مورد ماهیت در حال تغییر هویت بریتانیایی بررسی می‌شوند. همچنین در این کتاب برجسته‌ترین مقالاتی که درباره حضور مسلمانان بریتانیا به رشته‌ی تحریر در آمده، تحلیل می‌شود.

این کتاب می‌تواند گام ارزشمندی در تکمیل مباحث مربوط به وضعیت مسلمانان بریتانیا باشد».

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۰۰٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۲۲۸ صفحه

حجم

۴۰۰٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۲۲۸ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
۱۰,۰۰۰
۵۰%
تومان